Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@16:44:57 GMT

توضیح کرملین درباره مواضع جدید روسیه در مذاکرات برجام

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۱۵۲

توضیح کرملین درباره مواضع جدید روسیه در مذاکرات برجام

سخنگوی کرملین تأکید کرد که تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه مستقیماً منافع این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران و ادامه آن را تحت‌تأثیر قرار داده است، بنابراین شرایط کنونی و این تحریم‌ها باید در جریان مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه امروز، سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به‌عقیده مقامات مسکو، اکنون در زمان ازسرگیری توافق هسته‌ای با ایران باید تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه نیز در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سؤال خبرنگاران درباره اینکه آیا تفکیک توافق هسته‌ای ایران و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه امکان‌پذیر است، گفت: «واقعیت این است که تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه مستقیماً منافع کشور ما را در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران و ادامه آن تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین این تحریم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، این یک جنبه جدیدی از مسئله است که نباید کنار گذاشته شود و باید مورد توجه قرار گیرد، این موضع‌گیری فدراسیون روسیه است که در ایالات متحده آمریکا نیز به‌خوبی از آن اطلاع دارند.»

پسکوف افزود: «باید بدانید که این موضوع هنوز غیرعلنی است. ما مشکل را بیان می‌کنیم، البته این مسئله به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مربوط می‌شود و نمی‌توانیم کاملاً علنی درباره آن صحبت کنیم، مسلماً این موضوعی برای ادامه مذاکرات و برای ما بسیار بااهمیت است.»

در صورت مواضع سازنده آمریکا، امکان عادی‌سازی روابط دوجانبه وجود دارد

سخنگوی کرملین همچنین ابراز اطمینان کرد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اراده سیاسی لازم برای عادی‌سازی روابط بین مسکو و واشنگتن را در صورت اتخاذ مواضع سازنده از سوی طرف آمریکایی نشان خواهد داد.

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا گفت‌وگو بین روسیه و آمریکا برای عادی‌سازی روابط در زمان حاضر امکان‌پذیر است، یادآور شد که پوتین همواره حامی برقراری روابط خوب و بر اساس احترام متقابل بوده و هست و آمادگی دارد نگرانی‌های متقابل را در نظر بگیرد.

پسکوف در واکنش به اظهارات جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید که تحریم‌های غرب اقتصاد روسیه را "درهم شکسته است"، تأکید کرد: «اصلاً نمی‌توان چنین چیزی را گفت. اقتصاد روسیه با مشکلاتی روبه‌رو است، ولی در عین حال تحریم‌های غرب فرصتی برای توسعه، نوسازی و دستیابی به استقلال بیشتر و ایجاد صنایع جدید است. ما یک ضرب‌المثل خوب دراین‌باره داریم؛ "در هر بدی خیری وجود دارد". و ما تلاش می کنیم از مشکلات موجود در جهت منافع خود استفاده کنیم.»

منبع: فردا

کلیدواژه: کرملین مذاکرات برجام توافق هسته ای علیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین

 

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که رزمایش نیروهای موشکی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در حال آماده سازی است، به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و برخی مقامات انگلیسی و آمریکایی در مورد احتمال اعزام نیرو از کشورهای غربی به اوکراین مربوط است.

او در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مانور موشکی روسیه با چه تهدیداتی مرتبط است، گفت: «مسلماً صحبت بر سر اظهارات آقای ماکرون و نمایندگان دولت بریتانیا است. و اگر اشتباه نکنم، یک سناتور آمریکایی نیز به آنها ملحق شده و آنها از آمادگی و حتی قصد اعزام نیروهای مسلح به اوکراین، یعنی افشای واقعی حضور سربازان ناتو در مقابل ارتش روسیه صحبت کردند.»

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که این یک دور کاملاً جدید و بی سابقه از تلاش برای تشدید تنش است  و اظهارات بی سابقه سیاستمداران غربی در مورد آمادگی آنها برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین مستلزم توجه و تدابیر ویژه است.

 

پسکوف همچنین در پاسخ به سوال دیگری گفت که وزارت دفاع روسیه در حال بررسی اطلاعاتی است که نشان می‌دهد فرانسه سربازان لژیون خارجی خود را به اوکراین فرستاده است یا خیر.

این واقعیت که گروهی از نیروهای نظامی فرانسوی در نبردهایی با واحدهای روسی در دونباس شرکت دارند، چند روز قبل توسط استفان برایان، دستیار سابق معاون وزیر دفاع ایالات متحده مطرح شد.

سخنگوی کرملین یادآور شد: در این رابطه، ابتدا باید درک کنید که این اطلاعات تا چه اندازه درست است. گزارش‌هایی وجود دارد که مقامات نظامی ما در حال بررسی آنها هستند. ما اخیرا شاهد دور جدیدی از تنش هستیم که توسط رئیس جمهور فرانسه آغاز شد و مسلماً این همه لفاظی بسیار خطرناک است.

کرملین اتهام مبنی بر آمادگی روسیه برای خرابکاری در اروپا را بی اساس خواند

دیمیتری پسکوف همچنین تاکید کرد که اتهامات مطرح شده توسط روزنامه فایننشال تایمز درباره آماده سازی ادعایی روسیه برای خرابکاری در اروپا کاملاً بی پایه و اساس است.او به خبرنگاران گفت: این مطلب جدی به نظر نمی‌رسد و اتهامات بی اساس با دلیل و بدون دلیل علیه مسکو در حال افزایش و تشدید است. تقریباً ما با این روحیه با چنین گزارشاتی برخورد می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین