Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:14:31 GMT

بررسی انیمیشن ایرانی در کالج شرق لس‌آنجلس

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۲۴۷

بررسی انیمیشن ایرانی در کالج شرق لس‌آنجلس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رویداد، هدف جشنواره بین‌المللی انیمیشن ELAC ارائه‌ای متفاوت و سرگرم‌کننده از انیمیشن‌های بین‌المللی روز دنیاست. نمایش فیلم‌های انیمیشن کوتاه از سراسر جهان، تجزیه و تحلیل و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان صاحب‌نام انیمیشن و قدردانی از یک هنرمند بین‌المللی بخش‌های این رویداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز انیمیشن ایران در روز شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ در کالج شرق لس‌آنجلس برگزار می‌شود و نه فیلم کوتاه انیمیشن به انتخاب امیر مهران به‌نمایش درمی‌آید. فیلمهایی چون: بارون میاد جرجر (مهین جواهریان)، درخت (ساره شفیعی‌پور)، وقتی که بچه بودم (مریم کشکولی‌نیا)، سوزنبان (مهدی خرمیان)، روباه (صادق جوادی)، گرگم و گله می‌برم (امیر هوشنگ معین)، ملکوت (فرنوش عابدی)، رفت (سمانه اسدی) و نهنگ سفید (امیر مهران).

در بخش دیگری از این مراسم، ضمن معرفی آثار و نمایش پیام تصویری بهرام عظیمی طراح، فیلمنامه‌نویس و کارگردان انیمیشن مطرح ایرانی، فیلم کوتاه سیم ششم به‌نمایش در خواهد آمد.

در این جشنواره همراه با نمایش فیلم گلباران، بزرگداشتی از نقاش و انیماتور اسطوره‌ای ایرانی، استاد علی‌اکبر صادقی خواهد شد.

این جشنواره به دبیری بیژن (حسن) تهرانی فیلمساز، تهیه‌کننده و خالق مجموعه‌ی نیمه انیمیشن علی کوچولو، نویسنده، روزنامه‌نگار و بنیان‌گذار بنیاد سینمای بدون مرز برگزار می‌شود و هیات برگزارکننده این رویداد افرادی چون تام سیتو (استاد انیمیشن و انیماتور آثاری چون علاءالدین، شیرشاه، پری دریایی کوچک و....)، سارابیزلی (سردبیر مجلات انیمیشن و روزنامه‌نگار)، مایک لیبوناتی (استاد انیمیشن و جلوه‌های بصری) هستند که امیر مهران (نویسنده و کارگردان انیمیشن) در انتخاب فیلم‌ها و هماهنگی در برگزاری این مراسم نیز مشارکت می‌کند.

کد خبر 5447956 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اکبر صادقی انیمیشن تئاتر ایران درگذشت چهره ها علیرضا غفاری موسیقی پاپ فیلم کوتاه حوزه هنری آلبوم موسیقی مجری تلویزیون هنرمندان تئاتر حضور هنر ایران در جهان سازمان صداوسیما رادیو صبا پیمان جبلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده، اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظر‌ها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبر‌هایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده، اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری، چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت