Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقابله قاطعانه با هنجارشکنان در دستور کار پلیس بوده و اکنون شدت بیشتری یافته و همین اقتدار برخورد با اراذل و اوباش و بر هم زنندگان آرامش و آسایش مردم بدون هیچ اغماضی، باعث شده تا میزان رضایتمندی مردم از عملکرد همکاران ما از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از سوی دیگر در تماس‌هایی که مردم از طرق خطوط ارتباطی با ما دارند (شماره‌های ۱۹۷ و ۱۱۰) میزان انتقاد و شکایت از همکاران ما به ترتیب چهار و ۱۲ درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم استان ۹۱۹ هزار و ۷۵۷ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) داشتند که پنج درصد بیشتر از سال گذشته شده است.

فرمانده انتظامی گلستان با یادآوری این که بخشی از این تماس‌ها، عملیاتی، برخی راهنمایی و ارشاد و برخی مزاحمت بوده است، گفت: از مجموع این تماس‌ها، ۳۰۱ هزار و ۶۱۶ تماس به انجام عملیات از سوی همکاران ما در استان منجر شده و بیشترین تماس‌ها به ترتیب از شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، آزادشهر و کلاله به ثبت رسیده است.

فاضل‌دادگر اضافه کرد: کنترل مجرمان سابقه‌دار، فعالیت گشت‌های پلیس‌های تخصصی در ایام منتهی به روزهای پایان سال شدت یافته و تبهکاران، مجرمان و اراذل و اوباش بدانند، پلیس اشراف و تسلط کامل بر آنها دارد و این تسلط و سلطه ما باعث شده تا خاطرات بدتبرکشی‌های ابتدای سال جاری و مشکلات و مسائلی که امسال درگیر آن بودیم، تمام شود.

وی افزود: البته ناهنجاری‌ها باید ریشه‌یابی و علت‌یابی اساسی و اصولی شود و در واقع صدای مجرمان را بشنویم و متولیان هر بخش در این مسائل، وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا روز به روز شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی تصریح کرد: پلیس یک مطالبه‌گر اجتماعی در کنار قرار داشتن در نوک پیکان مبارزه با هنجارشکنان است اما از سوی دیگر رسانه‌ها باید از متولیان امر و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، نسبت به راهکارهای کاهش وقوع این ناهنجاری‌ها مطالبه‌گر باشند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: در جلسات مختلف و متعدد هر صحبتی که از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، همه نگاه‌ها به سمت و سوی ما معطوف می‌شود، در صورتی که اگر هر دستگاهی در حیطه وظیفه‌مندی خود عمل کند، به شدت شاهد کاهش ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

فاضل‌دادگر تاکید کرد که اقدامات پلیس ایجابی و سَلبی است و با توجه به همه این شرایط، نیروی انتظامی استان، در آماده‌باش کامل در برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم، امنیت و آرامش قرار دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر برخی از قوانین و مقررات قانونی و قضایی در برخورد با متخلفین و مجرمین متناسب با میزان جرم رخ داده نیست و بارها مشاهده شده که متهمان به میزان جرم انجام داده، مجازات نمی‌شوند که بازنگری در این بخش از قانون و مقررات ضروری است.

وی بیان داشت: در استان بیش از ۱۴۰ نقطه جرم‌خیز، حادثه‌محور، آلوده و آسیب‌زا بودن از سوی همکاران ما در پلیس آگاهی شناسایی شده اما متاسفانه گلستان استانی واقعه محور است و حادثه محور نیست و همین مساله سبب شده دستگاه‌ها نسبت به سهم خود در وقوع حوادث آگاه نباشند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: یکی از مسائلی که این روزها بطور مکرر در جلسات مطرح کردیم، با توجه به نزدیک بودن به سال نو و تردد مسافران، مساله کارتون به دستان است که ضمن احترام به همه آنان که به عنوان انسان‌های شریف در جامعه حق زندگی و کار کردن دارند، ممکن است عده‌ای از آنان به دنبال جرم و تخلف باشند که همین مساله و تعداد کم آنان، چهره شهر و استان را نامبارک و نامطلوب و ناامن نشان می‌دهد.

فاضل‌دادگر با اشاره‌ای به در پیش بودن سال نو و ضمن اعلام آمادگی همه جانبه پلیس در همه بخش‌ها و واحدها، یادآور شد: "پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری" شعار ناجا در طرح نوروزی ۱۴۰۱ است که این طرح از ۲۴ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده  در استان اجرا شده است تا شاهد نوروزی شاد همراه با امنیت و آرامش در سایه همکاری خوب و مسالمت‌آمیز مردم و مسافرین باشیم.

برچسب‌ها گرگان گلستان امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان امنیت گرگان گلستان امنیت فرمانده انتظامی گلستان ناهنجاری ها فاضل دادگر همکاران ما تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پلیس انتظامی گلستان، سردار محمدسعید فاضل دادگر شامگاه شنبه در تشریح این خبر افزود: در کنار تلاش‌هایی که توسط گروه‌های مردمی، بسیج و هلال احمر برای پیدا کردن یسنا از بعدازظهر یکشنبه (۹ اردیبهشت ماه) و پس از اعلام خبر مفقودی این دختر بچه آغاز شده بود، پلیس این موضوع را بوسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می‌کرد.

وی به استفاده از بهترین سگ‌های زنده یاب از تهران برای پیدا کردن یسنا اشاره کرد و گفت: پلیس از روز سوم حادثه گم شدن این دختر بچه، سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان خود مبنی بر ربایش یسنا بدست آورد اما به لحاظ نگرانی‌ها، حفظ جان کودک و سلامتی اش در اولویت قرار گرفت.

سردار فاضل دادگر ادامه داد: پلیس افزون بر ۵٠ نفر را به‌عنوان مطلع و سه نفر را هم به‌عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داده و به این ترتیب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهایت یکی از سه مظنون بازداشت شد.
بیشتر بخوانید

    متهمان پرونده ربایش یسنا کودک کلاله‌ای دستگیر شدند
    «یسنا» زنده پیدا شد+ فیلم
    فیلم| لحظه پیدا شدن «یسنا» از دریچه دوربین کایت سوار هلال احمر
    فیلم| شادی ترکمن‌های گلستان از پیدا شدن یسنا دختر چهار ساله
    پیام تبریک وزیر کشور برای پیدا شدن دختر ایران زمین
    فیلم| سخنان مادر یسنا و فرمانده انتظامی کلاله پس از پیدا شدن کودک ترکمن
    «یسنا» هنوز پیدا نشده است + فیلم
    تشریح آخرین اقدامات تجسس برای «یسنا» از زبان فرمانده انتظامی کلاله

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی یادآور شد: ربایندگان پس از این که متوجه قرار گرفتن در تور اطلاعاتی پلیس شده و عرصه را بر خود تنگ دیدند، برای رد گم کنی و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در فرصتی مناسب، کودک را در مزارع محل رها کردند.

سردار فاضل دادگر همچنین بابیان اینکه تحقیقات پلیس برای یافتن جزییات بیشتر موضوع ربایش یسنا ادامه دارد از همکاری نزدیک اداره کل اطلاعات گلستان در این پرونده قدردانی و گفت: این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم این استان را اثبات کرد.

گفتنی است «یسنا» کودک کلاله‌ای یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه جاری مفقود و پس از چند روز جستجو، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن!
  • (عکس) جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • جزئیا جدید از ربودن یسنا/ بازجویی پلیس از ۵۰ مطلع و مظنون
  • ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند