Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این جلسه دکتر احمدی ضمن خوشامدگویی به آقای آگیلار بیان داشت سخنرانی ایشان در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که آذر ماه امسال در مادرید برگزار شد بسیار دقیق و عالمانه بود و نشان می داد که او شناخت خوبی از شخصیت و توانمندی آن شهید داشته است. احمدی اظهار داشت این موضوع نشان می دهد که شما روحیه ای ضد ظلم دارید وبا افرادی که علیه ظلم در جهان مبارزه می کنند همراهی می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزن فرهنگی کشورمان سپس به ویژگی هایی از شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت او شخصیتی بود که وظیفه خود می دانست در مقابل ظلم بایستد و از مظلومین دفاع کند. خواه این ظلم در ایران باشد یا در عراق و سوریه و فلسطین.

احمدی گفت؛ امروز می بینیم که آمریکا در کشورهای مختلف دخالت می کند، اقدامات تحریک آمیز انجام می دهد و نتیجه آن هم مشکلات فراوان و رنجی است که مردم به خصوص در کشورهای منطقه خاور میانه از این اقدامات و دخالت ها می برند. دلیل این امر هم آن است که آمریکا نمی تواند کشورهای مستقلی را که می خواهند بدون وابستگی روی پای خود بایستند و سرنوشت خود را خود به دست بگیرند، تحمل کند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنان خود به درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب در مقابل این رویکرد دخالت‌گرانه و خصمانه آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه مقام معظم رهبری به گونه ای مدیریت کردند که امروز هم قدرت دفاعی کشور بسیار بالاست و به دشمنان اجازه مداخله و تجاوزگری نمی دهد و هم مردم ایران روحیه بالایی برای مقاومت در مقابل دشمنی ها را دارند.

وی افزود: خوشحالیم که افرادی مثل شما در اسپانیا و دیگر کشورها حضور دارند که این موضوع را می فهمند و مقاومت مردم ایران را درک می کنند و می کوشند با این مسیر همراهی کنند. 

خوان آنتونیو آگیلار نیز در این جلسه اظهار داشت که از شنیدن سخنان رایزن فرهنگی خوشحال و دلگرم شده است. او تاکید کرد حضور در مراسم شهید سلیمانی و سخن گفتن درباره استراتژی های دفاعی او در منطقه باعث افتخار او بوده است.

وی بیان داشت: برای من که حوزه مطالعه خود را مسائل نظامی و ژئوپولتیک قرار داده ام، ژنرال سلیمانی معنای دیگری دارد. او یک نظامی انقلابی بود. فقدان این شخصیت برای من بسیار تاثرانگیز بود چون او کسی است که برای ما بسیار قابل احترام بود.

آگیلار سپس به بیان مسائل و مشکلاتی که حرکت در چنین مسیری برای او و افراد دیگری با تفکر مشابه او ایجاد می شود پرداخت و گفت شاید شما درک نکنید برای یک اسپانیایی چقدر مشکل است که در فضای سیاست بین الملل با ایران و کشورهای همسو با ایران از جمله سوریه همراه باشد. ما در همه کارها و فعالیت هایی که انجام می دهیم از امکانات خودمان استفاده می کنیم و هرگز هیچ حمایت دولتی یا نهادی به ما تعلق نمی گیرد.

وی ادامه داد: من و دوستانم بسیاری اوقات با رسانه هایی مثل هیسپان تی وی، راشا تودی و امثالهم همکاری می کنیم و این باعث شده است که هیچ رسانه اسپانیایی از ما برای همکاری دعوت نکند و ما را نادیده بگیرند. در واقع ما در رسانه های کشور خودمان هیچ صدایی نداریم. این تازه وضعیتی است که برای افراد فعال رسانه ای ایجاد شده است، شهروندان عادی که جور دیگری فکر می کنند و جهان را به شکل دیگری متفاوت از جریان رسانه های غربی تحلیل می کنند که جای خود دارند و هرگز صدایشان شنیده نمی شود. در واقع فضای رسانه ای جوری است که انگار ما نه در سرزمین خودمان، که در زمین دشمن زندگی می کنیم!

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن قدردانی از موضع آگیلار و همکاران او گفت من با شما همدردی می کنم و محدودیت هایی که برای کار شما در کشور خودتان ایجاد می شود را درک می کنم. فکر می کنم از ویژگی های یک انسان آزاده این است که حق را پیروی کند و حقیقت را بگوید حتی اگر از او انتقاد کنند یا او را نادیده بگیرند. شما در همین مسیر گام بر می دارید و این نشان دهنده ویژگی انسانی شما است.

شایان ذکر است خوان آنتونیو آگیلار از دهه هشتاد میلادی و ابتدای انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه های مختلف اسپانیا با موضوعاتی مثل «اسلام و نظم جدید جهانی» و نیز «امام خمینی» سخنرانی کرده است. او که دانش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات است با تلفیق این حوزه با حوزه علوم نظامی و استراتژیک به تحلیل مسائل جهان از دریچه ژئوپولتیک می پردازد. تاسیس موسسه اسپانیایی ژئوپولتیک، راه اندازی فصلنامه La Emboscadura که با همین دیدگاه به تحلیل مسائل جهان می پردازد و نیز همکاری با دانشگاه های مختلف اسپانیا در برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی از جمله فعالیت های آقای آگیلار بوده است.    

برچسب‌ها اسپانیا مقام معظم رهبری مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسپانیا مقام معظم رهبری مقاومت اسپانیا مقام معظم رهبری مقاومت رایزن فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایرانبا رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است، صبح چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲  با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 این تیم که با نام سردار شهید حاج محمدرضا زاهدی در این مسابقات شرکت کرده بود، موفق شد با هفت پیروزی متوالی، بر سکوی نخست دنیا بایستد.

KHAMENEI.IR عکس یادگاری بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب را منتشر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب + عکس
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • عکس/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم