Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@19:11:41 GMT

تاثیر مذاکرات روسیه و اوکراین بر بازار کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۳۹۵

تاثیر مذاکرات روسیه و اوکراین بر بازار کالاهای اساسی

امروز در بازارهای جهانی اگرچه نرخ گندم ۲۶ دلار رشد داشت اما قیمت محصولاتی مانند خوراک دام، دانه های روغنی و شکر تحت تاثیر نشانه های مثبت از مذاکرات روسیه و اوکراین کاهش قیمت داشتند.

به گزارش مشرق، امروز در بازارهای جهانی، امروز در بازارهای جهانی اگرچه نرخ گندم ۲۶ دلار رشد داشت اما قیمت محصولاتی مانند خوراک دام، دانه های روغنی و شکر تحت تاثیر نشانه های مثبت از مذاکرات روسیه و اوکراین کاهش قیمت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت کالاهای اساسی از دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا بیشتر شده و طی سه هفته درگیری بین روسیه و اوکراین تشدید یافته است. نگرانی از اختلال در  عرضه کالا عاملی برای رشد قیمت های شده است.

گندم مهمترین محصول اساسی کشاورزی و موثر در امنیت غذایی کشور است که همه کشورها تلاش دارند تا در شرایط بحران و تنش، انبارهای خود را پر کنند و همین هم باعث شده تا تقاضا برای این محصول بیشتر شود.

امروزه امنیت غذایی نه تنها تامین غذا بلکه تاثیرگذار در مناسبات سیاسی دولت ها هم است، فرق زیادی بین کشوری که ضریب امنیت غذایی بالایی دارد با کشوری که در تامین نیازهای غذایی خود وابسته است.

اگر زمانی کشورها بخش صنعت را پیشران اقتصاد معرفی می کردند امروز توجه به بخش کشاورزی را ضرورت ناگزیر برای خود می دانند که در هر شرایطی باید در مسیر امینت غذایی تلاش کرد.

*کاهش قیمت خوراک دام

قیمت خوراک دام امروز در بازارهای جهانی کاهشی بود و ۷.۷۵ دلار در هر بوشل کاهش داشت، این نهاده دامی در روزهای اخیر روند افزایشی داشت و به نظر می رسد بازار اصلاح انجام می دهد.

*کاهش قیمت روغن جهانی

قیمت دانه های روغنی که از آنها روغن استحصال می شود نیز در روزهای اخیر رشد زیادی داشت اما امروز ۲۶ دلار کاهش قیمت داشت، به نظر می رسد نشانه های مثبت از مذاکرات روسیه واوکراین تا حدودی از عطش قیمتی روزهای اخیر کم کرده است

روسیه و اوکراین بزرگترین تولید کنندگان غلات و خوراک دام از جمله ذرت و دانه های روغنی در جهان هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اقتصادی بازارهای جهانی کالاهای اساسی قیمت اوکراین روسیه تحولات اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت امروز در بازارهای جهانی مذاکرات روسیه روسیه و اوکراین دانه های روغنی کاهش قیمت خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا

به گزارش قدس آنلاین طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/۶۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲