Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:58:39 GMT

نمایندگان به هیچ وجه حق دخالت در انتصابات را ندارند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۴۵۱

نمایندگان به هیچ وجه حق دخالت در انتصابات را ندارند

محمد جواد محمدی روز سه شنبه در جلسه رؤسای دفاتر شهرستان‌ها، ضمن تقدیر از زحمات شبکه نظارت که در راه رضای الهی برای اعتلای نظام زحمت می‌کشند، اظهار داشت: قطعاً ناظرین امین در این ماموریت خطیر جایگاه ویژه‌ای دارند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان بر اهمیت تکریم شبکه نظارت در فرصت باقی مانده تا انتخابات مجلس تاکید کرد و افزود: شبکه نظارت مردمی همواره هوشیار و بصیر نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی حساسیت لازم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: کار نظارت، کاری دلی است و شاید سنخیت زیادی با کار اداری نداشته باشد، لذا هر کس در این نهاد انجام وظیفه می‌کند خود را سرباز نظام و آرمان‌های آن می‌داند.

محمدی انتخابات را ستون مردمسالاری دینی توصیف کرد و حضور اقشار مختلف در نظارت بر صحت آن را از اولویت‌ها دانست و تأکید کرد: تلاش شود شبکه نظارت متشکل از اقشار مختلف جامعه باشد و از قشری نگری پرهیز شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با تاکید بر قانون مداری نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان بر اساس قانون باید قانونگذاری و نظارت کنند و می‌توانند از ابزارهای نظارتی خود برای اصلاح امور بهره گیرند، اما ورود آنها و دخالت در انتصابات می‌تواند این ابزار موثر را تحت تاثیر قرار دهد و از مسیر اصلی نمایندگی دور کند، لذا توجه به واکنش افکار عمومی نیز در این راستا قابل تامل است.

محمدی خاطر نشان کرد: بیانات صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان و تاکید ایشان بر عدم دخالت مورد توجه بوده و قانون نیز تکلیف همه را مشخص کرده است لذا نمایندگان محترم با یادآوری سوگند خود، از اصول قانون اساسی بخصوص اصل ۵۷ که بر استقلال قوا تاکید دارد را مد نظر داشته باشند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان از روسای دفاتر نظارت شهرستان‌ها خواست با یاری ناظرین امین و همراهی مردم با جدیت نسبت به تحقق ماموریت‌های خود پیگیر باشند.

کد خبر 5447685

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان نمایندگان مجلس جواد محمدی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حوادث چهارشنبه سوری نوروز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور عکس استانها سفر استانی گرگان شیوع کرونا گردشگری چهارشنبه آخر سال استان زنجان شبکه نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!