Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:20:59 GMT

۷۴ اثر به مرحله نهایی جشنواره داستان بانه راه یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۵۶۱

۷۴ اثر به مرحله نهایی جشنواره داستان بانه راه یافت

به گزارش ایرنا، محمد صدیق کریم پور عصر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره داستان بانه شامل ۲۵ داستان کردی و ۲۵ داستان فارسی بخش بزرگسالان، هفت داستان کردی و هفت داستان فارسی بخش کودک و نوجوان، پنج مقاله کردی و پنج مقاله فارسی است که در فضای مجازی در یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و تلگرام با ادرس dastanbane  پخش و منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اثار منتخب جشنواره در سایت جشنواره به آدرس www.banehfestival.com منتشر خواهد شد و خوانش آثار آغاز شده و هر روز هفت تا ۱۰ داستان به صورت صوتی و تصویری بخش می شود.

کریم پور خاطرنشان کرد: تمام آثاری که به مرحله نهایی جشنواره راه یافته خوانش و در سایت جشنواره بارگزاری می شود و در پایان خوانش، آثار برتر جشنواره در مراسم اختتامیه به صورت حضوری و مجازی خوانش خواهد شد.

وی یادآور شد: داوری هر بخش از جشنواره توسط پنج داور انجام گرفته و با توجه به فرم ارزشیابی تعریف شده دبیرخانه جشنواری، آثار ارسالی ارزشیابی می شود.

شیوع ویروس کرونا عامل تاخیر در برگزاری جشنواره داستان بانه بود

دبیر جشنواره داستان بانه نیز گفت: قرار شد که دوازدهمین جشنواره داستان بانه در سال ۱۳۹۷ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات دیگر این جشنواره با تاخیر در ۲۵ اسفند ماه امسال برگزار می شود.

فواد جهانی افزود: این جشنواره به دلیل مشکلات موجود در ۲ بخش مجازی و حضوری برگزار می شود که خوانش آثار در بخش مجازی برگزار شده و اختتامیه نیز در چند روز آینده برگزار می شود.

وی اظهار داشت: داوری بخش مقدماتی و بخش پایانی انجام شده که در میان آثار انتخاب شده سه اثر کردی و سه اثر فارسی در بخش بزرگسالان، ۲ اثر کردی و ۲ اثر فارسی بخش کودکان و نوجوانان و ۲ مقاله به عنوان آثار برگزیده این جشنواره انتخاب می شود.

هنر "هه لپه رکی" ریشه در زندگی و کار روزانه مانند کشاورزی، اعتقادات دینی، مراسم و جشن‌های بزرگ، بازی‌های محلی، جنگ و دفاع و حالات روحی و درونی افراد دارد که به صورت امروزی در آمده است.

نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۸ با ۸۰ اثر و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شده بود و یازدهمین دوره آن نیز آذر سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ داستان نویس از سراسر کشور به مدت سه روز برگزار شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها ادبیات داستانی جشنواره بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات داستانی جشنواره بانه ادبیات داستانی جشنواره بانه جشنواره داستان بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «دلال عباس»، استاد دانشگاه لبنان در وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی، معمار تمدن‌ساز» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شیخ بهایی، عالمی چندبعدی، حکیم، فقیه، مفسر، دانشمند علوم ریاضی و هندسه، ادیب و شاعر و دارای دیدگاهی متمایز بود.


وی با بیان این که آثار شیخ بهایی در ایران و جهان اسلام همچنان باقی است، اظهار داشت: آثار شعر و نثر شیخ بهایی، تصویری واضح از تضاد موجود میان واقعیت محیط زندگی شیخ بهایی و موضعی که همگان را به آن دعوت می‌کرد، به ما نشان می‌دهد.

دلال عباس با اشاره به اشعار فارسی شیخ بهایی تصریح کردک اشعار فارسی وی که دارای پیشینه عرفانی بود، نشان دهنده تاثیر  پذیرفتن وی از شعرای فارسی بزرگ است و در اشعار وی برخی از ابیات برخواسته از اشعار منسوب به مولوی از شعرای عارف فارسی یافت می‌شود.



 

 

دیگر خبرها

  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»