Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@12:08:10 GMT

بورس باز هم صعود می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۰۵۲

بورس باز هم صعود می‌کند

بازار روز سه‌شنبه نسبت به روز گذشته بهبود داشت و شاهد ورود پول به نمادهای گروه خودرویی و بانکی بودیم، گروه‌های کامودیتی محور به دلیل کاهش تنش‌های جهانی و افت قیمت محصولات جهان کمی روند منفی در پیش گرفتند اما در مجموع آخرین سه‌شنبه سال شاهد روند مثبت ۲۰۲ نماد در بورس و ۱۱۹ نماد در فرابورس بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد دو هزار ۴۹۲ واحدی به سطح یک میلیون ۳۳۷ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۲۲۱ واحدی در سطح ۳۴۰ هزار ۱۷۸ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۹ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۳۶ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۰۲

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۸۷

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۹ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۱۵۲ واحد رسید و نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۰۵ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۱۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۲۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۸ هزار ۸۷۱ و ۵۰ هزار ۳۶۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد ۵۱ و دو میلیارد ۷۵۲ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

حمایت: یک میلیون ۳۲۴ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

پیش بینی: پیش بینی یک روند صعودی را خواهیم داشت.

توضیحات: شاخص کل پولبک خود را تکمیل کرد و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد حرکت کند.(تا زمانی که کف داینامیک حفظ شود تحلیل پا برجا است)

اخبار بازار

رئیس سازمان بورس گفت: مدت زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری به کمتر از یک الی دو روز کاهش یافت. جهت خدمت رسانی بهتر به جامعه سهامداری، سامانه جدید توزیع سود به گونه‌ای طراحی شد که از این پس مدت زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری به کمتر از یک الی دو روز کاهش می‌یابد

عوارض صادراتی محصولات فولادی پلکانی است از اول فروردین ۱۴۰۱ تغییرات اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: عوارض صادراتی محصولات فولادی به صورت پلکانی خواهد بود و زمانی که قیمت بالا برود عوارض افزایش پیدا می‌کند و زمانی که قیمت کاهشی شود عوارض هم کاهش خواهد یافت. امیری گفت: با پلکانی شدن عوارض صادراتی، نرخ عوارض دو درصد دو درصد رشد خواهد داشت.

سهام ایران خودرو و سایپا به صورت بلوکی عرضه می‌شود

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا آغاز شده و سال آینده این سهام به صورت بلوکی در بورس عرضه خواهد شد که گام بلندی در این راستا است و وزارت صمت از دولتی بودن خودروسازان خلاص خواهد شد.

وی افزود: ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که در حقیقت خودسهامداری است واگذار شود و همان طوری که رئیس‌جمهوری اعلام کردند واگذاری مدیریت ایران خودرو و سایپا انجام شود هر کسی که بتواند ۲ صندلی ایران خودرو را در اختیار بگیرد مدیرعامل را تعیین خواهد کرد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات بر سپرده‌های بانکی نیستند

محسن خدابخش، نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس گفت: براساس قانون، درآمد صندوق‌ها معاف از مالیات هستند، بنابراین بحث مالیات بر سپرده‌ها در صندوق‌های سرمایه گذاری نباید اجرا شود، زیرا قانون دائمی در مورد این صندوق‌ها وجود دارد که درآمد آنها معاف از مالیات هستند. نوع دارایی صندوق‌ها قابل تغییر است و اگر شاهد اثر منفی این اتفاق بر عملکرد صندوق‌ها باشیم، مجبور خواهیم شد تا به جای سهم سپرده‌های بانکی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سهم اوراق در این صندوق‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود»:اگر تفسیر دیگری صورت گیرد، مبنی بر اینکه که صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل حقوقی بودن باید مشمول قانون بودجه شوند، در آن زمان تدابیری برای نصاب صندوق‌ها در سازمان شکل خواهد گرفت تا بتوانیم این موضوع را تا حدودی برطرف کنیم.

قراردادهای اختیار معامله در بورس ارائه می‌شود

مهدی زمانی سبزی، سرپرست معاونت عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: دوره معاملاتی نمادهای اختیار معامله مبتنی بر واحدهای سرمایه‌گذاری دو صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارایکم) و پالایشی یکم (پالایش) با سررسید تیرماه ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

وی افزود: فعالان بازار سرمایه بالاخص علاقه‌مندان بازار مشتقات می‌توانند با بهره‌مندی از استراتژی‌های معاملاتی، معاملات خود را در بازار قراردادهای اختیار معامله دو صندوق مذکور پایه‌ریزی کرده و از طریق کارکردهای این ابزار، بخشی از ریسک‌های خود را در بازار سرمایه پوشش دهند.

سرپرست معاونت عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: توسعه کمی و کیفی بازار ابزارهای مشتقه به منظور استفاده از ابزارهای پوشش ریسک برای سرمایه‌گذاران محترم، جز سیاست‌های اصلی شرکت بورس اوراق بهادار تهران و از دغدغه‌های اساسی این معاونت می‌باشد.

زمانی اضافه کرد: برای نخستین بار قراردادهای اختیار معامله بر مبنای واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران به فعالان بازار ارائه خواهد شد. دارایکم و پالایش اولین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران هستند که قراردادهای اختیارمعامله بر روی آن طراحی می‌شوند.

خانواده بزرگ سهام عدالت منتظر سال پرسود با ارزش افزوده بیش‌تر سهام‌شان باشند

محمد خزایی کوهبری، سرپرست و عضو هیأت‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: این اقدام دولت و ایجاد تعامل مناسب میان تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی سهام عدالت را در پرداخت سود سهامداران که طی یک روز انجام شد قابل تقدیر می‌داند و می‌گوید:

وی افزود: از تمامی دستگاه‌های مسئول و متولی سهام عدالت، تیم اقتصادی دولت، سازمان بورس، سمات، بانک‌ها و مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری مرکزی و شرکت‌های بورسی، که امسال سنگ تمام گذاشتند و به کمک کانون آمدند تا با کمک هم بتوانیم دستور ریاست محترم جمهوری را در پرداخت به‌موقع سود سهام عدالت اجرا کنیم، تقدیر و تشکر ویژه داریم.

سرپرست و عضو هیأت‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: پرداخت سود با حداقل، ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و به صورت یکجا، کار بزرگی بود که انجام شد و دستاوردهای خوبی بجا گذاشت. بی‌تردید، این اقدام مهم، بدون تعامل و همکاری‌های مناسب میان تمامی دستگاه‌های مسئول و مربوط قابل انجام نبود. این تعاملات مناسب دولت با مجموعه سهام عدالت، در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت که نتایج مثبت آن با مدیریت بهینه‌تر، در نهایت به خانواده بزرگ سهام عدالت می‌رسد.

خزایی اضافه کرد: از هم‌اکنون، به نمایندگی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مالکان اصلی، به مردم عزیز نوید می‌دهیم که سود سال ۱۴۰۰ را با رقم بالاتر و در فرایند بهتری تقدیم‌شان کنیم.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که این اقدامات، در طول تاریخ سهام عدالت، مسبوق به سابقه نبوده است. برای پرداخت سود سهام عدالت، همکاری‌های بسیار خوب و گسترده‌ای برقرار شد، حتی برخی شرکت‌هایی که دو ماه پیش مجمع برگزار کردند و از لحاظ قانونی می‌توانستند سود مجمع را تا ۸ ماه بعد پرداخت کنند نیز در این زمینه همکاری‌های قابل قبولی انجام دادند که قابل تقدیر و تحسین است. به‌این‌ترتیب توانستیم، سود سهامداران عزیز را یکجا و با مبلغ مناسب پرداخت کنیم.

سرپرست و عضو هیأت‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: برنامه‌های کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با همکاری سایر دستگاه‌های متولی و مربوط، همچنین تعاملات مثبتی که میان اعضای شورای عالی بورس و مجموعه سهام عدالت برقرار است و از همه مهم‌تر این‌که، اعضای شورای عالی بورس قصد ندارند فراتر از قانون عمل کنند، در سال آینده به بهترین شکل اجرا خواهد شد.

خزایی اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه کانون سهام عدالت، اصلاح آئین‌نامه‌ای است که در مردادماه ۹۹ توسط شورای عالی بورس در دولت گذشته، تدوین شد و متأسفانه شرکت‌ها را دچار مشکل کرده است. امیدوارم با تعاملات مناسبی که میان مجموعه‌های بورس، سازمان خصوصی‌سازی، کانون سهام عدالت، اتاق تعاون، وزارت اقتصاد و تعاون برقرار شده است، این مهم انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح اساسنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری را هم در دست اجرا داریم و انتخابات هیأت‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را نیز در سال آینده برگزار خواهیم کرد.

سرپرست و عضو هیأت‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: با این تفاسیر، افق و چشم‌انداز سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ بسیار روشن است و طبق مفاد ۸ بندی مقام معظم رهبری در سال ۸۵ و مفاد سه بندی ایشان که در اردیبهشت ۹۹ تدوین کرده بودند، اقدامات و برنامه‌های فوق را به اجرا می‌گذاریم. یقیناً، سال آینده برای خانواده بزرگ سهام عدالت بسیار پربارتر، با سود بیش‌تر و ارزش افزوده سهام بالاتر همراه خواهد بود.

اخبارشرکت‌ها

مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه شرکت سازه پویش با نماد خپویش

سرمایه فعلی: ۳۲۴,۱۲۰ میلیون ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۱,۴۳۹,۹۴۱,۹۴۴ سهم

درصد افزایش سرمایه: ۴۴۴

مبلغ افزایش سرمایه: ۱,۴۳۹,۹۴۱ میلیون ریال

موضوع افزایش سرمایه: در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و به منظور اصلاح ساختار مالی

محل تأمین افزایش سرمایه: مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها ۱,۴۳۹,۹۴۱ میلیون ریال (۱۰۰ درصد)

مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه شرکت رادیاتور ایران با نماد ختور

سرمایه فعلی: ۸۵۰,۰۰۰ میلیون ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۱,۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم

درصد افزایش سرمایه: ۲۱۰

مبلغ افزایش سرمایه: ۱,۷۸۵,۰۰۰ میلیون ریال

موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۱۵/۰۲/۹۸ مجلس شورای اسلامی)

محل تأمین افزایش سرمایه: مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها - ۱,۷۸۵,۰۰۰ میلیون ریال (۱۰۰ درصد)

مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت لاوان با نماد شاوان

سرمایه فعلی: ۱,۱۴۳,۴۲۱ میلیون ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۶,۸۵۶,۵۷۸,۴۰۰ سهم

درصد افزایش سرمایه: ۶۰۰

مبلغ افزایش سرمایه: ۶,۸۵۶,۵۷۸ میلیون ریال

موضوع افزایش سرمایه: اجرای طرح احداث واحدهای برج تقطیر در خلأ و قیرسازی

محل تأمین افزایش سرمایه: سود انباشته ۶,۸۵۶,۵۷۸ میلیون ریال (۱۰۰ درصد)

وملت

صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت سرمایه گذاری ملت

شرکت سرمایه گذاری ملت در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۸۰ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵% افزایش داشته است.«وملت» با سرمایه ثبت شده ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۸۰,۴۱۸ میلیون ریال سود محقق کرده است.

رخدادهای بازارجهانی

افت چشمگیر قیمت نفت

قیمت نفت در نتیجه مذاکرات روسیه و اوکراین و افزایش موارد ابتلاء به کووید تا محدوده ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است. ریسک کرونا در چین افزایش پیدا کرده است. اگرچه بنادر باز هستند اما رویکرد چین در قرنطینه تغییر نکرده است. قرنطینه‌ها در ۲۰ مارس به پایان می‌رسد باید دید پس از آن تصمیم چینی‌ها چیست.

افت حاشیه سود فولادسازان

حاشیه سود تولیدکنندگان میلگرد در مسیر نزولی خود به منفی ۰.۹ درصد رسیده است. هزینه تولید میلگرد با افزایش ۱۴۰و احدی به ۴,۹۲۴ واحد رسیده و سود تولید میلگرد با ۱۱۰ واحد کاهش به منفی ۴۴ واحد رسیده است. در چین تولید میلگرد طی چند هفته گذشته با برداشته شدن محدودیت‌های تولید در کارخانه‌های فولادی افزایش یافته است. این امر و همچنین موجودی بالای انبارها بازار میلگرد داخلی را تحت فشار قرار داده است.

حاشیه سود تولیدکنندگان ورق گرم نیز کاهش پیدا کرد و از ۸.۷ درصد به ۵.۱ درصد رسید. هزینه تولید با افزایش ۱۲۶و احدی به ۴,۸۴۰ یوان و سود با کاهش ۱۸۶ واحد به ۲۶۰ واحد رسیده است.

موجودی انبار سنگ آهن و فولاد در بنادر چین

موجودی انبار فولاد در ۳۵ بندر چین طی هفته‌های اخیر در ۲۰ میلیون تن بدون تغییر باقی مانده است. افزایش تولید چین عامل اصلی دوبرابر شدن موجودی انبار بوده است. موجودی انبار سنگ آهن با حدود ۱ میلیون تن کاهش به ۵۳ میلیون تن رسید. با توجه به فشار دولت چین، موجودی انبار این محصول طی هفته‌های اخیر با سرعت ملایم کاهش پیدا کرده است. موجودی انبار این محصول در سطح بالایی قرار دارد که می‌تواند از رشد بیشتر قیمت جلوگیری کند.

شرکت‌های تأثیر پذیر: کچاد کنور کگل کگهر ومعادن وامید واحیا

نقشه بازار

کد خبر 562053

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز نقشه بازار بورس امروز علت افت بازار بورس امروز بازار بورس امروز چگونه است اخبار بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود وضعیت بورس امروز نمودار شاخص بورس امروز بورس امروز چگونه بود بورس امروز چگونه است شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بورس اوراق بهادار تهران صندوق های سرمایه گذاری قراردادهای اختیار ۰۰۰ میلیون ریال اختیار معامله افزایش سرمایه تعداد نمادهای ایران خودرو موجودی انبار درصد افزایش بازار بورس دستگاه ها یک میلیون سال آینده واحد رسید هزار واحد خواهد شد صندوق ها ۱۰۰ درصد سود سهام ۱ میلیون شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید