Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرگاه آمریکا در مخمصه قرار می گیرد، جریان اصلاح طلب به میدان می آید تا واشنگتن را از شرایط سخت نجات دهد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** دستورالعمل لشکر سایبری افراطیون اصلاح طلب منتشر شد

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «جهاد تبیین و لشکر سایبری» به قلم «محمد مهاجری» از فعالین تندروی اصلاح طلب نوشت:«مجلس بودجه هنگفتی برای جهاد تبیین اختصاص داده بود که خوشبختانه با مخالفت رهبر معظم انقلاب آن را به محاق برد...شوربختانه باید گفت افرادی که مدیریت چنین بودجه‌هایی را دراختیار دارند، دست‌کم یک «لشکر سایبری» را فرماندهی می‌کنند و جوان‌های ساده‌دل، متدین و معتقد به نظام و انقلاب را به افرادی تندخو، بدزبان، دروغگو و اهل تهمت و بهتان تبدیل می‌سازند.  این افراد در نوشته‌های خود که در فضای مجازی -توییتر و اینستاگرام- و برخی پلتفرم‌های داخلی منتشر می‌کنند عملا به هیچ رفتار دینی و اخلاقی‌ای التزام ندارند و فقط فضا را مسموم و سیاه می‌کنند.»

در ادامه این مطلب آمده است:«شگفت اینکه اقدامات‌شان تحت نظارت مستقیم فرماندهان‌شان صورت می‌گیرد و در اکثر اوقات با فحش خوردن مهم جلوه‌گر می‌شوند در حالی که اصلا عددی نیستند... معتقدم «جهاد تبیین» باید به یک مطالبه عمومی تبدیل و توسط آحاد ملت پیگیری شود. تبیین درست نیز باید ابتدا از سوی مسوولان کشور کلید بخورد. متاسفانه اطلاعات نادرست متعددی از طرف دستگاه‌های مختلف اجرایی منتشر می‌شود که ریشه‌شان در توهم، شعارزدگی، بی‌خبری، ساده‌لوحی و کم‌سوادی است. اگر این ریشه‌ها خشکانده شود، اتفاق بدی نمی‌افتد که برای رفع آن نیاز به جهاد تبیین باشد. مرجع دیگری که حرف دروغ و غلط منتشر می‌کند، رسانه‌های خارجی و فضای مجازی وابسته به آنها است.»

این فعال تندروی اصلاح طلب در حقیقت در یادداشت مذکور دستورالعمل لشکر سایبری افراطیون اصلاح طلب را منتشر کرده است. این طیف عملا به هیچ رفتار دینی و اخلاقی‌ای التزام ندارد و فقط فضا را مسموم و سیاه می‌کند.

به این نمونه توجه کنید: «محمد مهاجری» در روزهای گذشته در توئیتی نوشته بود:«آقای ‎رئیسی به جای اینکه در سفر استانی از مردم عادی بپرسید به آنها ‎ناهار داده اند،از آنها سوال کنید ۷دستاورد ‎دولت ۷ماهه تان را نام ببرند. هرکس به ۳ مورد هم اشاره کرد،ناهارش با من! نه.۲مورد هم جواب داد ناهارش با من. نه.یک مورد هم پاسخ درست داد ناهارش با من.» این فعال تندروی اصلاح طلب ادعا کرده که دولت رئیسی حتی یک دستاورد هم نداشته است!

این ادعا در حالی است که واکسیناسیون سراسری، آغاز ساخت 4 میلیون مسکن، تامین کالاهای اساسی و کوتاه کردن دست دلالان، اجرای طرح مجوزهای کسب و کار و پایان امضاهای طلایی، بازگشایی کارخانه های تعطیل شده و واحدهای تولیدی ، ثبات بازار ارز، سفرهای استانی، جلوگیری از قطعی برق و گاز، افزایش صادرات، پرداخت 75 هزارمیلیارد تومان از بدهی دولت روحانی، دیپلماسی قوی منطقه ای، پیوستن به سازمان شانگهای، اجرای قرارداد سوآپ گازی با همسایگان، افزایش فروش نفت و دریافت درآمد حاصل از آن، عدم استقراض از بانک مرکزی، راه اندازی شبکه آنلاین توزیع کالاهای اساسی با ارسال به درب منزل، آزادسازی سواحل دریاها و حریم رودخانه ها و...تنها بخشی از کارنامه دولت رئیسی در ماههای اخیر است.

اما اینکه چشمان خود را بر همه این اتفاقات ببندیم، نشان از بی اخلاقی و فراتر از آن مصداق توهین به فهم و شعور مردم است.

برخی افراد در طیف افراطیون اصلاح طلب به گونه ای عمل می کنند تا با فحش خوردن مهم جلوه‌گر ‌شوند. این در حالی است که اصلا عددی نیستند.

** مذاکره مستقیم با آمریکا به مردم احساس غرور ملی می دهد!

روزنامه شرق در مطلبی به قلم «جاوید قربان اوغلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق نوشت:«اگر احیای برجام در راستای منافع ایران است، ایران باید نشان بدهد که از چنان اراده مستقل و استقلال سیاسی برخوردار است که فارغ از خواست یا فشار روسیه، تصمیمی در راستای حقوق ملت اتخاذ کند...رهبری لغو تحریم‌ها ولو یک روز زودتر را به‌صراحت به نفع کشور اعلام کردند. در پایان دور هشتم مذکرات وین انتظار می‌رفت با عبور از یکی دو مورد باقی‌مانده، توافق نهایی صورت گیرد. افکار عمومی در ایران تعلیق و توقف مذاکرات و دستیابی به توافق را از چشم روسیه و شرط نابجای آن می‌داند و هرگونه موضع مبهم شائبه تأثیرگذاری مسکو بر تصمیمات ایران را تقویت خواهد کرد.»

در ادامه این مطلب آمده است:«به نظرم در چنین شرایطی ضروری است ایران برای قانع‌کردن افکار عمومی کشور و نمایش قدرت و استقلال رأی به صراحت اعلام کند:... آماده مذاکره مستقیم با آمریکا در قالب مذاکرات احیای برجام و همچنین دوجانبه است... پیامد این تصمیم، احساس غرور ملی، اقناع افکار عمومی، حمایت از حاکمیت و کاهش گسل دولت‌-ملت خواهد بود.»

هرگاه آمریکا در مخمصه قرار می گیرد، جریان اصلاح طلب به میدان می آید تا واشنگتن را از شرایط سخت نجات دهد. در شرایط فعلی به جهت افزایش قیمت انرژی و مشکلاات ایجاد شده برای آمریکا در بازار نفت، این کشور شدیدا به توافق هسته ای با ایران نیازمند است.

اما به جهت آنکه آمریکا به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است، بلافاصله پس از اینکه به واسطه برجام به شرایط عادی بازگشت، با عهدشکنی به طرف مقابل خسارت وارد می کند.

در حال حاضر آمریکا باید تضمین بدهد که تمامی تحریم ها را به صورت دائمی لغو کرده و ایران نیز می بایست در یک بازه زمانی، ادعاهای آمریکا مبنی بر لغو تحریم ها را راستی آزمایی کند.

با این وجود جریان اصلاح طلب با ترفند «روسیه هراسی» در پی آن است تا کشور دیگری به غیر از آمریکا را مقصر جلوه داده و دیگران و از جمله ایران را مسبب وضع فعلی برجام معرفی کند.

این در حالی است که همانطور که سخنگوی وزارت خارجه دیروز گفت «آمریکا مسئول وضع فعلی برجام است و روسیه و چین در توافق هسته ای نقش سازنده داشته اند.»

جریان اصلاح طلب در 8 سال گذشته با کاهش ارزش پول ملی کشورمان، تحریم ها را 2 برابر کرد. با اینحال حالا بدون عذرخواهی از مردم همچنان اصرار دارد که نسخه خسارت بار خود را مجددا به کشور و مردم تحمیل کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت ویژه های مشرق وزارت خارجه مسکو امریکا روسیه هراسی ویژه های مشرق روسیه ویژه های مشرق سازمان شانگهای اصلاح طلب جهاد تبیین مجلس واشنگتن لشکر سایبری جاوید قربان اوغلی دولت روحانی چین محمد مهاجری روزنامه شرق قرارداد سوآپ گازی سید ابراهیم رئیسی دولت رئیسی انقلاب آمریکا بانک مرکزی برجام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت افراطیون اصلاح طلب جریان اصلاح طلب لشکر سایبری جهاد تبیین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است

به گزارش «تابناک» به نقل از وابط عمومی بانک ملی ایران؛ محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به نقش و جایگاه بورس و بازار سرمایه در تحقق شعار سال مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم» به خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: مقام معظم رهبری در انتخاب شعار امسال علاوه بر اهمیت جهش تولید، به مشارکت مردم نیز اشاره داشتند و آنچه که در مشارکت مردم می تواند رقم بخورد بخش اعظمی از آن بازار سرمایه کشور است کما‌اینکه سهام عدالت را از طریق بازار سرمایه کشور با رویکرد مشارکت عمومی تبدیل کردیم.

پور ابراهیمی اذعان کرد: شاید تنها کشوری در منطقه هستیم که این تعداد از توده های مردم در بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارند.

وی با بیان نگرانی‌های مردم بابت سرانجام دارایی های دولت گفت: بعضاً اصطلاحاتی شنیده می‌شود که دارایی‌های دولت را به تاراج برده‌اند و بخش خصوصی آنها را ارزان خریده است؛ اینها دغدغه‌های مردم هست و اگر ما می‌خواهیم مشارکت را افزایش دهیم به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد باید این نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی ما توده‌های مردم را در قالب شرکت سهامی عام یا تعاونی‌های سهامی که می‌توانند در بازار سرمایه پذیرفته شوند شریک می‌کنیم، این دغدغه به تاراج بردن به مراتب کمتر می شود چرا که خیر آن به توده‌ها می‌رسد و هر میزان سهمی که به آنها اختصاص داده شود شفاف و مردمی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود که آن را به یک شخص داده‌اید.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه ظرفیت بازار سرمایه اساساً در جهت تجهیز منابع از طریق ورود افراد به صورت سرمایه گذاری خرد است؛ تصریح کرد: هنر این است که این اقدامات منجر به تغییر بزرگ اقتصادی شود. 

وی ماهیت بازار سرمایه را بسیار مهم دانست و افزود: برای تمام این مسائل ابتدا لازم و ضروری است که ما ذائقه مردم را که در بازار سرمایه مدتهاست تلخ شده، شیرین کنیم. اگر ذائقه شیرین شود مردم به سمت بازار سرمایه خواهند آمد. این بازار از سال 84 دارای قوانینی بوده که در سال‌های بعدی نیز مورد تایید بوده است اما به دلیل عملکردی که خوب نبوده اکنون ما شاهد یک نگاه منفی هستیم که با اقدامات به موقع و موثر دولت می‌توانیم این نگاه را تغییر داده و شاهد افزایش مشارکت مردم از طریق ظرفیت‌های بازار سرمایه باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به واگذاری بیش از 50 درصد سهم پتروشیمی شازند از سوی بانک ملی ایران به شرکت شتران که 70 درصد آن مردمی است و حدود 47 میلیون ایرانی در آن سهم دارند، در راستای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری‌ گفت: این اقدام بانک ملی ایران بسیار ارزشمند است و هر کاری که بتواند تصدی‌گری دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد را کاهش داده و سهم بخش خصوصیِ واقعی و مردم را افزایش دهد قابل تقدیر است.

 پور ابراهیمی تاکید کرد: در واگذاری‌ها باید دقت کنیم، گاهی این اتفاق رقم می خورد اما باز به شرکتی انتقال پیدا می‌کند که دولت در پشت آن دست داشته و با کمترین سهم بیشترین اعمال قدرت را می‌کند، مانند فرآیندی که در خودرو سازی شاهد آن هستیم. واگذاری‌ها باید به این شرط باشد که شرکت‌ها واقعا خصوصی باشند و یا مردم درآن سهم زیادی را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران