Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:46:30 GMT

مسؤولان شهرستانی از رسانه‌ها فراری نباشند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۲۴۱

مسؤولان شهرستانی از رسانه‌ها فراری نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، حمیدرضا محمدی، فرماندار لنجان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  مدیران ما نباید از رسانه فراری باشند و البته این موضوع ناخواسته بوده و شامل حال همه مدیران نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی مدیران ما سختی‌های کار مدیریت را می‌پذیرند باید ارتباط خود با رسانه‌ها را بیشتر کنند و رسالت اصحاب رسانه برای مسؤولان باید تببین شود و از ظرفیت‌های این عرصه به نحو احسن به نفع مردم بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بیان داشت: در طول سالیان گذشته خیلی از واژگان ما گم یا و یا کمرنگ شده‌اند که واژگانی بوده‌اند که گفتمان انقلاب ما را شکل می‌دهند و بعد از گذشت سال‌ها علیرغم تمام شکوفایی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شاهد برخی کاستی‌ها و مشکلات معیشتی مردم هستیم که باید برای ریشه کن شدن آن تمام ظرفیت‌های خود را بکار بگیریم. 

فرماندار لنجان خاطرنشان کرد: قوانین خشک و بی‌روحی در مسائل اقتصادی در کشور حاکم شده که مانع از شکوفایی اقتصادی در کشور شده است و نگاه حکمرانی ما نظام مردم سالاری دینی است و باید برای مردم نقش ویژه‌ای در عرصه های مختلف در نظر بگیریم کمااینکه در تاریخ پرفراز نشیب کشورمان همین مردم بودند که ایفای نقش کرده و شکوفایی و عزت کشور را به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به موانع اقتصادی در شهرستان لنجان تاکید کرد: در شهرستان لنجان نباید تنها به دو صنعت متکی باشیم چراکه زمینه شکوفایی در بسیاری از زمینه‌ها در لنجان وجود دارد که به آن توجهی نشده است و اتمام پروژه‌های نیمه یکی از اولویت‌های اصلی ماست.

محمدی تصریح کرد: برای پروژه‌های عمرانی در شهرستان نظیر تکمیل مدارس، معابر، روشنایی، تعیین تکلیف در مسکن مهر فولادشهر کمیته‌های تخصصی شکل گرفته که به جد پیگیر رفع مشکلات هستند.

فرماندار لنجان با اشاره به نرخ بیکاری در لنجان تصریح کرد: بنده تاکنون آمار علمی و منطقی پیرامون نرخ بیکاری در لنجان دریافت نکردم اما نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد بحث مهاجرپذیر بودن لنجان است که همین موضوع سبب می‌شود ما همواره شاهد یک نرخ بیکاری در لنجان باشیم.

وی با اشاره به تشکیل خانه صنعت و معدن لنجان یادآور شد: در گذشته تلاش‌هایی برای راه‌اندازی خانه صنعت و معدن شده بود اما این مهم شکل نگرفته بود و همین امر سبب می‌شد که سرمایه‌گذاران ما پرونده‌شان را به خارج از شهرستان ارجاع دهند.

محمدی افزود: سرمایه‌گذارانی که در شب عید خوشحالی را برای نیروی کار خود به ارمغان می‌آورند را باید مورد توجه و تکریم قرار داد و موانع را از پیش روی این عزیزان برداشت.

فرماندار لنجان با اشاره به مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: دو ماموریت را برای دو دانشگاه شهرستان لنجان تعریف کردیم، اول اینکه در کنار تمامی توانمندی‌هایی که مدیران ما دارند، نگاه راهبردی را به مدیران شهرستانی ارائه و آموزش بدهند و دوم اینکه شاخصه‌های ارزیابی علمی عملکرد دستگاه‌ها را احصا و به ما ارائه بدهند.

وی در رابطه با توسعه گردشگری در لنجان اظهار کرد: این شهرستان علیرغم تمام ظرفیت‌های موجود از داشتن یک مرکز رفاهی بین راهی محروم است و شکی نیست که در ساماندهی مراکز تفریحی و گردشگری در لنجان عقب هستیم ولی به جد پیگیر ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه هستیم که از جمله آن می‌توان به ایجاد دهکده‌های گردشگری در لنجان اشاره کرد.

محمدی تصریح کرد: در شهرستان لنجان در برخی از مجموعه شاهد فعالیت‌های موازی فرهنگی هستیم که اگر این ظرفیت تحت عنوان دبیرخانه واحد عمل کنند قطعا اثرگذاری مطلوب‌تری را شاهد خواهیم بود.

فرماندار لنجان گفت: ما در شهرستان لنجان امور بانوان فعالی نداریم، باید بتوانیم بانوان فعال را تکریم و برای آنان نقش تعریف کنیم، امروز در بسیاری از مجموعه‌های مردم نهاد جای بانوان ما خالی است که باید برای خلأ پیش آمده خیلی زود دست به کار شد.

وی با اشاره به موضوع جوانگرایی نیز بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ از ادارات شهرستان لنجان خواسته خواهد شد که ۲ نفر نیروی جوان و خوش فکر را به فرمانداری معرفی کنند تا جلسات مستمری با این عزیزان داشته باشیم تا درگیر روزمرگی در مجموعه‌ها نشویم.

محمدی در رابطه با کارگروه تنظیم بازار نیز ادامه داد: در اقلام و کالاهای اساسی هیچ کمبودی نداریم اما شاهد اختلاف قیمت مشهود در لنجان هستیم که براساس جلسات صورت گرفته و ورود بازرسان به جد با متخلفان برخورد خواهد شد.

فرماندار لنجان از راه اندازی یک سامانه مردمی برای پیگیری انتقادات و پیشنهادات لنجان خبر داد و تصریح کرد: بی‌صبرانه منتظر نظرات سازنده مردم و نخبگان عزیزمان هستیم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد بالندگی هرچه بیشتر شهرستان لنجان باشیم.

وی در پایان با توجه به آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص پرونده شهید نصیری در فولادشهر افزود: براساس آخرین اخباری که بدست بنده رسیده است حکم خوبی در این زمینه گرفته شده و براساس تصمیمات گرفته شده شاهد اجرای حکم در ملأعام خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار لنجان نشست خبری اصفهان شهرستان لنجان فرماندار لنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور و روز خلیج فارس افزود: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند، از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند، ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

اسماعیلی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم، امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

وزیر فرهنگ افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد، در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی افزود: با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه محمدامین محمدی، دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی درباره  اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است