Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:28:04 GMT

آموزش‌های رسمی باید دولتی باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۲۵۳

آموزش‌های رسمی باید دولتی باشد

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: آموزش‌های رسمی به دلیل اهمیت بالای خود باید در اختیار دولت باشد اما در حال حاضر در کشور ما این اتفاق نیفتاده است، در فرایندهای خصوصی‌سازی در بسیاری از کشورها آموزش‌وپرورش در مرحله آخر است اما متأسفانه در این بخش ما پیشگام بوده‌ایم این در حالی است که آموزش‌های رایگان، فراگیر و دسترسی همگانی به آن حق جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی اعلایی در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان قزوین که امروز ۲۴ اسفندماه در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، تصریح کرد: شورای آموزش‌وپرورش اختیارات قانونی قابل‌توجهی دارد، از این اختیارات باید به شکل مطلوب برای ارتقای کیفیت تحصیلی و بهره‌وری در حوزه تعلیم‌وتربیت استفاده کنیم.

وی افزود: اعضای شورا مشخص است و باید همان افراد در جلسات حضور پیدا کنند، نیازی به حضور افراد بیشتر نیست هدف اصلی ما حل مشکلات تعلیم‌وتربیت است، خروجی نشست‌ها و تصمیمات ما در شورای آموزش‌وپرورش باید ملموس و نتیجه آن حل مشکلات باشد.

وی تأکید کرد: باید رویکرد جوان‌گرایی، تحول و اجرای طرح‌های خلاقانه را در شورای آموزش‌وپرورش با جدیت دنبال و پیگیری کنیم، باتوجه‌به آمار بیش از ۹۹ درصد افراد واجد شرایط تحصیل در مقطع ابتدایی در استان تحت پوشش آموزش‌های رسمی آموزش‌وپرورش قرار دارند که این امری بسیار خوب است، این رقم بالاتر از میانگین کشوری است اما نیاز است آن را به صددرصد برسانیم تا هیچ کودکی در قزوین بازمانده از تحصیل نباشد.

استاندار قزوین یادآور شد: آموزش‌های رسمی به دلیل اهمیت بالای خود باید در اختیار دولت باشد اما در حال حاضر در کشور ما این اتفاق نیفتاده است، در فرایندهای خصوصی‌سازی در بسیاری از کشورها آموزش‌وپرورش در مرحله آخر است اما متأسفانه در این بخش ما پیشگام بوده‌ایم این در حالی است که آموزش‌های رایگان، فراگیر و دسترسی همگانی به آن حق جامعه است.

وی تاکید کرد: افرادی باید در حوزه‌های مدیریتی آموزش‌وپرورش قرار بگیرند که انگیزه و عشق بالایی به خدمت‌کردن داشته باشند، بی‌توجهی به این موضوع ساخت نیروی انسانی برای آینده کشور را با چالش روبه‌رو می‌کند چرا که آموزش‌وپرورش جامعه بزرگی است و باید شاهد رویکرد عمیق و جدید در این سازمان نسبت به گذشته باشیم.

اعلایی خاطرنشان کرد: با آغاز سال جدید ظرفیت خوبی در حوزه فضای تحصیلی داریم، تابستان فرصت خوبی است که برنامه‌ریزی کنیم و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب را برای مدارس تهیه کنیم؛ یکی از شاکله‌ها و نمادهایی که تغییر و رشد را در کشور نشان می‌دهد تحول سازنده در آموزش‌وپرورش است چرا که خانواده‌ها به طور مستقیم با این موضوع در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: خروجی فعالیت آموزش‌وپرورش عاجل نیست ولی در آینده تأثیر خود را نشان می‌دهد پس ما برای آینده بهتر باید امروز خود را به بهترین شکل بسازیم و مهم‌ترین رکن این روند سیاست‌گذاری درست است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين مدرسه آموزش و پرورش شورای آموزش وپرورش آموزش های رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز

در این مراسم از ۱۷ معلم مدرسه دولتی امید در زندان مرکزی تبریز و فعالان آموزشی این زندان قدردانی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه معلم در تربیت و آموزش و ارتقای مهارت و رشد و شکوفایی حوزه‌های مختلف تاکید کرد: اگر از دستگاه تعلیم و تربیت غفلت کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

علیلو افزود: متاسفانه دولت‌ها به جایگاه آموزش و پرورش آنچنان که شایسته است توجه نمی‌کنند و بعضا در راستای منافع سیاسی و جناحی خود استفاده کرده اند و معلمان عاشق و دلسوز به خاطر رفتار‌های سیاسی از گردونه خارج شده اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه توانمندسازی و آموزش مددجویان از اولویت‌های برنامه‌های تحولی قوه قضائیه است گفت: مدرسه دولتی برای اولین بار در کشور در زندان تبریز برای زندانیان بازمانده از تحصیل دایر شده وتاکنون ۵۸ نفر از آن فارغ التحصیل شده اند.

جوادی تعداد مددجویان در حال تحصیل در این واحد آموزشی را ۲۲۴ نفر در مقاطع تحصیلی نهضت سوادآموزی، ابتدایی و متوسطه عنوان کرد و خواستار مشارکت خیران برای توسعه آموزش در زندان‌های استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است