Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:28:07 GMT

ساخت ۱۰۰مدرسه میهن در مناطق محروم کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۳۶۴

ساخت ۱۰۰مدرسه میهن در مناطق محروم کشور

همزمان با اختتامیه پویش ملی به رنگ مدرسه از حاج ایوب پایداری بنیانگذار گروه صنعتی میهن به دلیل حمایت از ساخت بیش از 100 مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور تجلیل به عمل آمد. در اغلب این مدارس محیط ورزش و لوازم ورزشی و پرورشی نیز تهیه و تجهیز شده است.

گروه میهن همچنین قرار است تا ۱۷۰ مدرسه را نیز در مناطق مختلف کشور بسازد که در آنها نیز به سلامت و ورزش و تندرستی دانش آموزان، از سوی دیگر در این مراسم از حمایت همه جانبه حاج ایوب پایداری و مهندس ابوالفضل پایداری در انجام پویش به رنگ مدرسه قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میهن پیش از این چندین ورزشگاه و سالن ورزشی در مناطق محروم کشور از جمله اسلامشهر بنا کرده است.

دكتر فاطمه مهاجراني معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در مراسم اختتامیه پویش ملی به رنگ مدرسه گفت: جا دارد از گروه صنعتی میهن و به ویژه حاج ایوب پایداری و مهندس ابوالفضل پایداری برای حمایت همه جانبه از این پویش ملی، تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 500 هزار نقاشی در این پویش جمع‌آوری شده است بطوری که در اوج کار، هر سه ثانیه یک نقاشی دریافت می‌شد و این عدد بزرگی است، اظهار داشت: این اتفاق به لطف تیزرهای تلویزیونی و رادیویی گروه صنعتی میهن درباره پویش و دعوت همه کودکان میهن عزیزمان برای شرکت در این پویش بود بطوری که در هر سه ثانیه، یک نفر را در معرض خبر خیر مدرسه‌سازی قرار می‌دادیم.

دکتر مهاجرانی افزود: هر جامعه‌ای به اندازه‌ای توسعه پیدا می‌کند که درب مشارکت به روی آن باز باشد، امکان ندارد جامعه توسعه پیدا کند اما درب مشارکت به روی آن بسته باشد. زمانی که نهادهای دولتی به معنای سیاست‌گذار و مقررات‌گذار از یک‌سو و نهادهای مدنی و اجتماعی به عنوان NGOها از سوی دیگر و بخش خصوصی نه فقط به عنوان یک حامی مالی بلکه به عنوان حامی اجرا، به نقش خود در یک مشارکت واقف شدند، یک مشارکت نتیجه بخش اتفاق خواهد افتاد.
وی تصریح کرد: فرهنگ از جنس کاشتن است و روییدنی است، باید بکاریم تا بعدها درو کنیم. اگر انتظار داریم ایرانی آباد و سرافزار و آزاد داشته باشیم باید مشارکت بکاریم تا استقلال قوت بگیرد. راهی جز این وجود ندارد. مشارکت یعنی این که تمام بخش‌های خصوصی و دولتی و NGOها در کنار هم بنشینند و برای حل مشکلات کشور گام بردارند.

در ادامه این مراسم، دکتر ناصر قفلي رييس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور گفت: کار خیر به وفور دیده می‌شود و شاهد هستیم که همگی با چه علاقه‌ای این کار خیر مدرسه سازی را انجام دادند. بسیار خوب است که این علاقه در کشور ما پایدار باشد.

همچنین مهدی نويد مشاور وزير آموزش و پرورش، با بیان اینکه امر مدرسه‌سازی امروزه در کشور به یک امر پایدار تبدیل شده است، اظهار کرد: خیرین در طول زمان 30 تا 40 درصد و در سال‌های اخیر 50 درصد از مدارس کشور را راه‌اندازی کرده‌اند.
به گفته وی، مشابه این جشن و مراسم، بارها و بارها برگزار شده و ما نیز در آن شرکت کرده ایم اما ویژگی‌ خاص این مراسم، آن است که این جشن باشکوه تجلی یک مشارکت واقعی بین بخش دولتی و غیردولتی است که همپای هم این کار بزرگ را رقم زده‌اند. گروه صنعتی میهن و سازمان نوسازی مدارس، این کار بزرگ فرهنگی، آموزشی و خیر را به ثمر نشاندند.

در ادامه این مراسم از حاج ایوب پایداری بنیانگذار گروه صنعتی میهن با اهدای لوح از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر شد. این قدردانی به دلیل ساخت بیش از 100 مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار، و اقدام موثر گروه صنعتی میهن به منظور توسعه فرهنگ مشارکت در بین کودکان و نوجوانان از طریق حمایت از پویش به رنگ مدرسه، انجام شد.

براساس این گزارش، گروه صنعتی میهن از چندی پیش ساخت 110 مدرسه در مناطق محروم کشور را آغاز و در تفاهم نامه ای دیگر با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، قرارداد عملیات ساخت 60 مدرسه دیگر را نیز امضاء کرد تا شاهد ساخت 170 مدرسه از سوی این گروه صنعتی در سراسر کشور باشیم.
ساخت این مدارس با نام "فرزندان میهن" در 18 استان کشور از جمله استان های خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان غربی، لرستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و قزوین انجام شده و یا در حال انجام است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان گروه صنعتی میهن مدرسه میهن ایوب پایداری ورزشگاه میهن مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان قیمت گوشی حاج ایوب پایداری گروه صنعتی میهن مناطق محروم رنگ مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید

تین نیوز

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: میزان تولید تراکتور در این گروه صنعتی نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر افزایش یافته و به ۱۵۰ دستگاه در روز رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی وحیدزاده خاطرنشان کرد: تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ روزانه حدود ۸۰ دستگاه تراکتور در این گروه صنعتی تولید می شد .

وحیدزاده با بیان اینکه برنامه امسال این شرکت، تولید ۴۲ هزار دستگاه تراکتور است، اظهار کرد: بیشترین عامل جهش تولید در این گروه صنعتی، اتکا به نیروهای داخلی، شرکت های دانش بنیان و نیروهای مجموعه است.

وی گفت: تولید سالانه تراکتور در این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ هزار دستگاه بود که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۳۲ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۲ به ۳۶ هزار دستگاه رسید و امسال به ۴۲ هزار دستگاه می رسد.

تولید سالانه تراکتور در این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ هزار دستگاه بود که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۳۲ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۲ به ۳۶ هزار دستگاه رسید و امسال به ۴۲ هزار دستگاه می رسد.

وحیدزاده ادامه داد: تراکتورسازی به عنوان نگین صنعت سنگین کشور می تواند محور تحول و توسعه صنعت باشد و به عنوان صنعت مادر، بقیه صنایع را نیز به دنبال خود بکشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این گروه صنعتی تولیدات و تکنولوژی خود را به بسیاری از شرکت های بزرگ قطعه سازی و کشورهای خارجی صادر می کند، یادآور شد: محصولات این گروه صنعتی در سایت های تبریز، ارومیه و سنندج تولید می شود و روز به روز علاوه بر افزایش کمیت آن ها، کیفیت تولیدات نیز ارتقا می یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این شرکت هم اکنون برچسب انرژی محیط زیست به عنوان صنعت پاک در مصرف پایین انرژی و استاندارد کشورهای مختلف را اخذ کرده است تا امکان صادرات تولیدات این مجموعه به این کشورها که در حوزه استاندار بسیار سختگیر هستند، فراهم شود.

وحیدزاده، با اشاره به افق ۱۴۰۶ این گروه صنعتی افزود: رسیدن به جایگاه نخست تولید تراکتور در منطقه، سرآمد شدن در جاری سازی اقتصاد مقاومتی، توسعه جهشی کسب و کارهای جدید، رشد جهشی صادرات، کسب رتبه اول تولید موتورهای دیزلی در منطقه و کسب رتبه اول تولید قطعات چدنی از برنامه های این شرکت است.

وی اظهار کرد: بر اساس این برنامه، تلاش می شود میزان تولید تراکتور از ۴۲ هزار دستگاه در سال جاری به ۶۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۶، انواع موتور از ۴۷ هزار و ۵۰۰ به ۶۹ هزار دستگاه، تولید قطعات ریخته از ۷۵ هزار به ۱۰۰ هزار تن، تولید انواع بکهولودر از ۷۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه و انواع کامیون از ۸۲۰ به ۲ هزار دستگاه برسد.

میزان تولید تراکتور از ۴۲ هزار دستگاه در سال جاری به ۶۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۶، انواع موتور از ۴۷ هزار و ۵۰۰ به ۶۹ هزار دستگاه، تولید قطعات ریخته از ۷۵ هزار به ۱۰۰ هزار تن، تولید انواع بکهولودر از ۷۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه و انواع کامیون از ۸۲۰ به ۲ هزار دستگاه می رسد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: بر این اساس، فروش قطعات یدکی این شرکت نیز از ۲۴ هزار میلیارد ریال در سال جاری به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال، انواع ادوات از ۱۲ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و انواع ابزار از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۴ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وحیدزاده، تولید سالانه ۶۰۰ دستگاه لیفتراک، ۶۰۰ دستگاه مینی لودر، ۵۰۰ دستگاه کمباین، ۵۰۰ دستگاه ون و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ادوات پیشرفته را از برنامه های آتی این گروه صنعتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کل تقاضا برای خرید تراکتور ۵۷ هزار نفر است، یادآور شد: کشاورزان بدون هیچ واسطه ای می توانند به صورت ۲۴ ساعته با ورود به سایت این گروه صنعتی، بدون هیچ محدودیتی برای خرید تراکتور ثبت نام و از طریق این سایت تقاضای خود را تا آخرین مراحل خرید پیگیری کنند.

تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است که در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید