Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت فرهنگ فرانسه اعلام کرد باستان شناسان در کلیسای نوتردام پاریس چندین مقبره و یک تابوت سربی که احتمالا متعلق به قرن چهاردهم هست را کشف کرده‌اند.

طبق اعلام شبکه فرانس ۲۴، این سری مقبره‌ها و تابوت در پی آتش‌سوزی ویرانگر در این کلیسا در سال ۲۰۱۹ و مرمت های کنونی آن کشف شده‌اند.

این نهاد فرانسوی همچنین اعلام کرد «هنگام انجام کار‌های مقدماتی برای بازسازی گلدسته کلیسای باستانی در بخش مرکزی، مقبره‌ها کشف شدند، در میان این مقبره‌ها، یک تابوت از جنس سرب به شکل انسان که کاملا حفظ شده بود، یافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تابوت احتمالا برای یک مقام ارشد ساخته شده است و گمان می‌رود مربوط به دهه ۱۳۰۰ میلادی یا به عبارتی قرن پس از ساخت کلیسای جامع باشد.»

همچنین گفته می‌شود علاوه بر مقبره‌ها، عناصری از مجسمه‌های نقاشی شده در زیر سطح کف فعلی کلیسای جامع پیدا شد که آن را هم به‌عنوان بخش‌هایی از صفحه‌نمایش چوبی قرن سیزدهم تشخیص داده‌اند.

بخش‌های دیگر این سازه که در اوایل قرن هجدهم تخریب شد، در جریان بازسازی نوتردام در اواسط دهه ۱۸۰۰ میلادی کشف شد و در حال حاضر در موزه لوور به نمایش گذاشته شده است.

وزارت فرهنگ فرانسه همچنین اعلام کرد که تحقیقات باستان‌شناسان تا ۲۵ مارس تمدید شده است.

گفتنی است در پی آتش سوزی که در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ (۲۶ فروردین ۹۸) در کلیسای جامع نوتردام پاریس به وقوع پیوست، سقف این کلیسا ریزش کرد؛ اما برج ناقوس‌های اصلی کلیسا و دیواره‌های خارجی به همراه برخی مجموعه‌های تاریخی از این آتش سوزی در امان ماندند.

ساخت این کلیسای تاریخی به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد و از مراسم‌ مهمی که در این کلیسا برگزار شده می‌توان به تاجگذاری ناپلئون در سال ۱۸۰۴ اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلیسای نوتردام تابوت باستانی مقبره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • (ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه