Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:31:44 GMT

افزایش بیش از سه برابری بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۵۱۶

افزایش بیش از سه برابری بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری

به گزارش ایرنا، اعضای شورای ششم ساری عصر امروز –سه‌شنبه- در بیست‌وپنجمین جلسه خود که با حضور معاونان و تعدادی از مدیران شهرداری  برگزار شد، لایحه بودجه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی پیشنهادب شهرداری را بیس از ۵۰ درصد از محل استقراض بانکی اضافه و تصویب کردند.

شورای شهر ساری که پیشتر مبلغ بودجه شهرداری را برای انجام کارهای عمرانی ناکافی دانسته و در مقابل بودجه سه‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی پیشنهاد کرده بود ، در نشست عصر امروز که تا شامگاه ادامه یافت بر روی رقم دو هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رای اکثریت ۶ نفر از ۹ عضو را کسب و تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستن این مبلغ به عنوان بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ساری یک مخالف در میان اعضای شورا داشت و دو نفر هم  رأی ممتنع دادند.

رقم تصویب شده بودجه شهرداری ساری بیش از سه برابر بودجه سال جاری این نهاد است.

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ساری که در شورای پنجم مصوب شد ، ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

بودجه مصوب شورا همچنین حدود ۷۶ درصد بیشتر از بودجه پیشنهادی شهرداری در لایحه ارائه شده ،  است.

پیشینه پرونده بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری

شهرداری ساری بودجه پیشنهادی‌اش برای سال ۱۴۰۱ را یکم دی امسال به شورای شهر تحویل داد و پارلمان شهری ساری نیز بلافاصله بررسی و اصلاح بودجه را در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا آغاز کرد. این کمیسیون نیز پس از چند هفته بررسی تصمیم گرفت لایحه پیشنهادی بودجه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را برای سال آتی به سه‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

این تصمیم کمیسیون بودجه که روز ۲۸ بهمن در نشست خبری سبحان بخشی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری مطرح شد مورد انتقاد مسئولان شهرداری ساری قرار گرفت و از نظر برخی کارشناسان، بودجه‌ای غیرواقعی تشخیص داده شد.

مسوولان شهرداری و کارشناسان بر این اعتقاد بودند که با توجه به فشار بالای مالی ناشی از تأمین حقوق چند هزار نیروی مازاد و همچنین بدهی‌های کلان به جا مانده از گذشته، توان بازپرداخت تسهیلات کلانی را شورا بر آن اصرار می کند ، ندارد.

 با این حال اعضای کمیسیون بودجه شورای شهر ساری معتقد بودند از بودجه پیشنهادی شهرداری ساری حدود یک‌هزار میلیارد تومان باید صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شود و با توجه به این‌که ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل تسهیلات است، عملا شهرداری ساری در سال ۱۴۰۱ توان مالی برای انجام پروژه‌های عمرانی را ندارد. بر همین اساس در کمیسیون بودجه تصمیم گرفته شد که با تعریف هشت پروژه عمرانی بزرگ برای ساری، یک‌هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی به بودجه شهرداری ساری در سال ۱۴۰۱ افزوده شود تا شهرداری با دریافت این تسهیلات، فعالیت‌های عمرانی را نیز در دستور کار داشته باشد.

یک بحث در دو جلسه

اعضای شورای شهر ساری دیروز- دوشنبه- بیست‌وچهارمین جلسه خود را برگزار کردند تا تصمیم نهایی درباره لایحه بودجه شهرداری را اتخاذ کنند ؛ جلسه‌ای که بیشتر از سقف قانونی چهار ساعت تعیین شده برای جلسات شورای شهر طول کشید و تنش‌ها و حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشت که حتی در یک نوبت منجر به اعلام تنفس ۱۵ دقیقه‌ای از سوی رئیس شورا برای توقف تنش‌ها شد.

 نشست بیست‌وچهارم اعضای شورای ششم ساری یک نکته قابل توجه هم داشت که تعیین ۲۲ دستور جلسه برای بررسی بود. در این بین دستورهای دوم و سوم اهمیت بیشتری داشتند. دستور دوم به بررسی اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ساری برای تعیین متمم بودجه اختصاص داشت که پس از بحث و تبادل نظری طولانی به تصویب شورا رسید و دستور سوم تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ساری.

 اما با این‌که مهم‌ترین دستور جلسه شورای شهر ساری در بیست‌وچهارمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری بود، پس از چند ساعت بحث و تبادل نظر درباره این لایحه در نهایت تصمیم گرفته شد که تصمیم‌گیری و تبادل نظر به جلسه دیگری موکول شود؛ جلسه‌ای که امروز برگزار شد و تصویب رقمی غیر از لایحه پیشنهادی شهرداری و بودجه پیشنهادی کمیسیون تلفیق را در پی داشت.

عقب‌نشینی کمیسیون بودجه از رقم پیشنهادی

بحث و تبادل نظر درباره بودجه شهرداری ساری در سال ۱۴۰۱ به عنوان دستور به جا مانده از جلسه بیست‌وچهارم و نخستین دستور جلسه بیست‌وپنجم، پرفراز و نشیب و پرنوسان انجام شد. نخستین نکته برجسته نیز عقب‌نشینی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری از مبلغ پیشنهادی این کمیسیون بود.

سبحان بخشی موسی‌کلایی در ابتدای بحث و تبادل نظر برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری گفت: ما در حال حاضر دو رقم پیشنهادی داریم. یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری پیشنهاد شد و کمیسیون بودجه نیز سه‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان را پیشنهاد کرد. اما در حال حاضر با توجه به وضعیت و توان اجرایی شهرداری ساری پیشنهادم این است که همان لایحه بودجه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری را در صحن مطرح کنیم.

وی که از مخالفان جدی لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری ساری بود، در جلسه روز سه‌شنبه اعلام کرد: با توجه به توان اجرایی مجموعه مدیریتی کنونی شهرداری ساری، به نظرم رقمی که پیشنهاد دادند مقبول و مناسب است. در توان این شهردار و شهرداری نیست که عدد بیشتری را تعیین کنیم. البته معتقدم ساری توان ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه را هم دارد. اما تحقق این هدف شخص توانمند را نیاز دارد. شهردار کنونی ساری صراحتا اعلام کرد که قصد دارد شهر را با روزمرگی مدیریت کند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری در عین حال این را هم اعلام کرد که از تصمیم کمیسیون بودجه دفاع می‌کند، اما شهرداری ساری توان تحقق بودجه پیشنهادی این کمیسیون را ندارد که او هم بر اجرایی شدن و تصویب آن بیشتر اصرار کند.

بخشی موسی‌کلایی خاطرنشان کرد: این نکته اثبات شده که مجموعه مدیریتی کنونی شهرداری ساری اعتقادی به وام و تسهیلات ندارد. از ۱۵۰ میلیارد تومان وام مصوب امسال هم چیزی را دریافت نکردند. بنابراین بهتر است که همان لایحه پیشنهادی شهرداری ساری را مطرح کنیم.

مخالفت با پیشنهاد رئیس کمیسیون بودجه

پیشنهاد بخشی موسی‌کلایی مورد پذیرش تعدادی از اعضای شورا قرار نگرفت. سید رحمان میرشجاعی به عنوان یکی از مخالفان این پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس کمسیون بودجه شورا، گفت: با پیشنهاد آقای بخشی مخالفم. ما در کمیسیون بودجه بحث کردیم و درباره پروژه‌محور بودن اعتبارات حرف زدیم. اگر شهرداری را به حال خود رها کنیم پس برای چه کاری وارد شورا شدیم؟ ما آمدیم محرک باشیم. برای تغییر در وضعیت شهر و شهرداری لازم است عددی قابل قبول از محل وام تعریف شود.

وی افزود: اگر با پروژه‌ای مشکل دارید پیشنهاد می‌کنم آن پروژه را حذف و پروژه بهتری جایگزین کنید و پروژه‌هایی پیشنهاد دهید که در یک سال بازدهی داشته باشد.

این عضو شورا با اشاره به سهم بالای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان از بودجه پیشنهادی یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری با پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی حقوق بسته شد. اما افزایش حقوق تصویب شده برای سال ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد است. معتقدم که این خلاءها باید با افزایش بودجه شهرداری ساری اصلاح شود.

سید ذوالفقار شریفی نیز دیگر عضو شورای شهر ساری بود که در این جلسه با به رأی گذاشتن لایحه بودجه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری در صحن شورا مخالفت کرد. او به بحث‌ و تبادل نظرهای طولانی برای افزایش بودجه شهرداری ساری و ساعت‌ها کار کارشناسی برای اصلاح بودجه در کمیسیون اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون بودجه در رقمی که پیشنهاد داده بودند اتفاق نظر داشتند. حالا چه شد که نظرشان در صحن علنی مخالف نظرشان در کمیسیون شد؟

شریفی افزود: ما دیروز نیز بیش از دو ساعت درباره بودجه بحث و تبادل نظر کردیم. رقم پیشنهادی شهرداری ساری رکود فعالیت‌های عمرانی شهر در سال آینده را به دنبال دارد. باید رقمی مطرح شود و به تصویب برسد که به توسعه زیرساخت‌های شهر کمک کند.

تبادل نظر برای تعیین رقم جدید

با این که کمیسیون بودجه شورای شهر ساری رقم سه‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی را پیشنهاد داده بود، در نهایت و پس از اظهارنظر حسین یوسفی، علی عاشقان و حسن احمدی به عنوان اعضایی که معتقد بودند شهرداری توان تحقق بودجه پیشنهادی سه‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی را ندارد، مسیر جلسه به سمت تعدیل بودجه پیشنهادی کمیسیون و اصلاح بودجه پیشنهادی شهرداری تغییر کرد.

رئیس شورای شهر ساری نیز پس از اظهارنظرهای متعدد اعضای شورا، استدلال خود برای مخالفت با بودجه پیشنهادی کمیسیون بودجه را زمان‌بر بودن پروژه‌های تعریف شده توسط شورای شهر بیان کرد و گفت: ابتدا از کمیسیون بودجه تشکر می‌کنم که چند هفته وقت گذاشتند و لایحه بودجه را بررسی کردند. اما معتقدم بخشی از پروژه‌هایی که کمیسیون برای سال آتی تعریف کرده زمان‌بر هستند و با توجه به این‌که منبع اعتباری آن‌ها نیز تسهیلات بانکی است، ممکن است برای شهرداری چالش ایجاد کند.

پرویز شعبانی افزود: در رقم پیشنهادی کمیسیون، بودجه هزار میلیارد تومانی برای مجتمع تجاری بوستان ولایت تعریف شد که در شرایط کنونی ضروری نیست. چهل میلیارد تومان برای تعویض ماشین‌آلات در نظر گرفته شده است. آیا ضرورتی برای تعویض ماشین‌آلات وجود دارد؟ صد میلیارد تومان برای تملک و اجرای پروژه‌های تجاری در خیابان ورودی پارک شهید زارع در نظر گرفته شد. پانصد میلیارد تومان هم برای تملک فاز چهارم میدان ابن شهرآشوب تعریف شده است. مساله اینجاست که فقط انجام مرحله تملک این پروژه‌ها فرآیندی طولانی و چند ماهه است.

وی اظهار کرد: ما یک سری از تملک‌های محدود و ضروری موجود در خیابان‌های مرکزی شهر را هنوز نتوانستیم انجام دهیم. به همین دلیل فکر می‌کنم باید رقم متعادل‌تری را در نظر گرفت. باید در نظر داشته باشیم که شهرداری یک‌هزار و صد میلیارد تومان به اضافه ۲۰۰ میلیارد تومان وام برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد کرد. طبیعتا رقمی که کمیسیون بودجه در نظر گرفت در توان شهرداری نیست.

نیاز به بودجه انقباضی برای شهرداری ساری

با وجود این که نگاه شورای شهر ساری پس از تبادل نظرها کمی تعدیل شد و در نظر گرفتن رقمی بین دو مبلغ پیشنهاد شده توسط شهرداری و کمیسیون تلفیق را پذیرفتند، مدیران و کارشناسان شهرداری که در جلسه حاضر بودند، بر لزوم مطرح شدن همان لایحه بودجه شهرداری ساری تأکید کردند.

مسئول واحد درآمد، مالی و امور اداری شهرداری ساری به نمایندگی از شهرداری در این جلسه گفت: مهم‌ترین اصلی در بودجه‌ریزی، واقعی بودن بودجه است. یعنی بودجه پیشنهادی مبتنی بر چشم‌اندازهای غیرواقعی نباشد. در تدوین بودجه شرایط موجود، وضعیت اقتصادی و احتمالات را باید ببینیم و اصل تقدم درآمد باید رعایت شود.

محمود یوسف‌نژاد افزود: آن‌چه دوستان ما در شورای شهر ساری بیان می‌کنند غیرکارشناسی است. دغدغه‌شان محترم است. اما شهرداری‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل تدوین بودجه هستند که از سوی وزارت کشور رعایت آن بر همه شهرداری‌ها تکلیف شده است. اگر رعایت نکنیم نهادهای نظارتی ورود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: میانگین رشد پنج ساله بودجه در سال‌های گذشته، سه ماهه سال قبل و ۹ ماه سال جاری و وضعیت جامعه معیارهای تعیین رقم پیشنهادی برای بودجه سال بعد هستند. نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این معیارها رقمی را پیشنهاد داد. ما هم می‌خواهیم شرایط شهر بهتر شود. اما واقعیت‌ها را باید در نظر داشته باشیم.

مسئول واحد درآمد، مالی و امور اداری شهرداری ساری خاطرنشان کرد: اگر تا پایان امسال کل ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ساری محقق شود، منطقی این است که برای سال بعد چقدر به آن اضافه کنیم؟ اعضای محترم شورای شهر تأکید دارند که تسهیلات دریافت کنیم. اصلا آیا بررسی شده که شهرداری شرایط لازم برای ارائه ضمانت‌های لازم را دارد؟ یکی از الزامات ما برای تعریف بودجه گزارش حسابرسی و تفریغ بودجه است. حسابرسی‌های گذشته انجام شد؟

یوسف‌نژاد گفت: امسال سال اصلاحات در شهرداری بود که به سرانجام رسید و شرایط شهرداری بهتر شد. اکنون نیز وضعیت به گونه‌ای است که باید به سمت بودجه انقباضی برویم تا درآمدهای ما نمود پیدا کند. وضعیت امروز نتیجه تصمیم‌های نادرست گذشته است.

وی با تأکید بر این‌که اصل تعادل بودجه را باید در نظر گرفت، افزود: برخی اعضای شورا می‌گویند افزایش بودجه از محل تسهیلات در نظر گرفته شده و در صورتی که تسهیلات دریافت نشد اشکالی به شهرداری وارد نیست. در حالی که برای این تسهیلات، محل مصرف در نظر گرفته شده است. ما نمی‌خواهم تصمیمی بگیریم که در آینده نتوانیم پاسخگو باشیم.

۲۲۹۰ میلیارد؛ ۳۲۷ درصد بیشتر از بودجه ۱۴۰۰

بحث و تبادل نظر بین اعضای شورای شهر ساری و کارشناسان و مدیران شهرداری مرکز استان در نهایت به تعیین رقم دو هزار و ۲۹۰ میلیارد تومانی منجر شد. رقمی که همچنان از نگاه شهرداری قابل نقد و از نگاه ۶ عضو شورای شهر تحقق یافتنی است.

اعضای شورای شهر ساری با به رأی گذاشتن پیشنهاد دوهزار و ۲۹۰ میلیارد تومانی و تصویب آن، افزایش بودجه‌ غیرمتعارفی را بین شهرداری‌های مراکز استان‌ها ثبت کردند. این نکته را می‌توان از اظهارات شهرام ایرجی یکی از اعضای شورای شهر ساری در جلسه روز دوشنبه به عنوان یکی از مخالفان بودجه سه‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری نیز دریافت. او در بیست‌وچهارمین جلسه شورای شهر ساری با تأکیدبر این‌که افزایش بودجه باید منطقی باشد، گفته بود که طبق بررسی‌هایی که انجام داد، شهرداری‌های دیگر حدود ۷۰ درصد افزایش بودجه داشتند. برای مثال شهرداری رشت که به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر خدمات ارائه می‌دهد، برای سال ۱۴۰۱ بودجه دو هزار و ۵۰ میلیارد تومانی را در نظر گرفته است. البته اکثریت این شورا معتقدند غیرمتعارف بودن دلیل بر منطقی نبودن نیست و این رقم محقق شدنی و منطقی است. سید افشین راسخ، حسن احمدی، علی عاشقان، سبحان بخشی موسی‌کلایی، سید ذوالفقار شریفی و سید رحمان میرشجاعی به بودجه دو هزار ۲۹۰ میلیارد تومانی رأی مثبت دادند، حسین یوسفی رأی مخالف داد و پرویز شعبانی و شهرام ایرجی هم رأی‌شان ممتنع بود.

در هر حال پرونده لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری در صحن شورای ششم بسته شد و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا کمیته انطباق این مصوبه را تایید می‌کند یا با توجه به افزایش قابل توجه بودجه شهرداری ساری نسبت به سال ۱۴۰۰ و پنج سال اخیر، این مصوبه نیز مانند مصوبه عدم احراز جواد طالبی و معرفی سرپرست برای شهرداری ساری مورد تایید کمیته انطباق قرار نگیرد.

برچسب‌ها شورای شهر ساری مازندران شهرداری ساری لایحه بودجه 1401

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر ساری مازندران شورای شهر ساری مازندران شهرداری ساری لایحه بودجه 1401 میلیارد تومانی شهرداری ساری اعضای شورای شهر ساری رئیس کمیسیون بودجه بودجه شهرداری ساری ۲۹۰ میلیارد تومان پیشنهادی کمیسیون پیشنهادی شهرداری شهرداری ساری بودجه پیشنهادی نظر گرفته شد بحث و تبادل نظر بودجه پیشنهاد برای سال ۱۴۰۱ افزایش بودجه رقم پیشنهادی لایحه بودجه اصلاح بودجه نظر گرفت شهرداری ها اعضای شورا بودجه سال پروژه ها سال ۱۴۰۰ دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر