Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای ملی ترکمنستان با وی ضمن تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و همچنین تبریک ایام نوروز بر توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ترکمنستان تاکید کرد.

رئیسی با اشاره بر گسترش روابط تهران، عشق‌آباد در دوره ریاست جمهوری «قربانقلی بردی محمداف»، اظهار داشت: همیشه اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی، سیاسی و امنیتی بوده که نقش آفرینی شما در رسیدن به این اهداف قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به ترکمنستان و دیدار با رئیس جمهور این کشور، گفت: همیشه می‌توانید بر دوستی بلندمدت و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران تکیه کنید.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای ملی ترکمنستان نیز در این تماس تلفنی از اقدامات رئیسی برای توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور تشکر کرد.

«سردار بردی محمداف» رئیس جمهور جدید ترکمنستان نیز در اولین تماس تلفنی با رئیس جمهور کشورمان پس از مشخص شدن نتایج انتخابات این کشور، ضمن تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه دو کشور، گفت: آمادگی کامل برای توسعه روابط میان تهران، عشق‌آباد در همه زمینه‌های دو جانبه، چند جانبه و منطقه‌ای و بین المللی را اعلام می‌کنم.

رئیسی نیز در پاسخ به این تماس تلفنی، گفت: ملت‌های ایران و ترکمنستان در کنار همسایگی خویشاوند هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کریدور شمال، جنوب، تاکید کرد: امیدواریم در دوره جدید ریاست جمهوری در ترکمنستان شاهد همکاری و فعال شدن بیش از پیش ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور باشیم.

کد خبر 5448081 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ترکمنستان قربانقلی بردی محمداف ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مذاکرات وین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان صحن مجلس سیدابراهیم رئیسی عربستان سعودی هیئت دولت رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی ایران ایران شورای نگهبان بردی محمداف رئیس جمهور تماس تلفنی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور کلمبیا روز جمعه گفت که کشورش روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده زیرا نمی‌تواند در کنار «نسل‌کشی» بایستد.

به گزارش ایسنا، «گوستاو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای خواستار «حفظ قوانین بین‌المللی برای توقف بربریت اسرائیل» شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی افزود: امروز دیپلماسی بیانگر قدرت اقتصادی و نظامی دانسته می‌شود و دیپلماسی باید عقل سلیم مردم باشد و هدفش صلح بشریت با همه تنوع آن قرار داده شود.

روز جمعه کلمبیا رسماً قطع روابط دیپلماتیک خود با اشغالگران را به دلیل تداوم حملات علیه مردم فلسطین در نوار غزه اعلام کرد.

این اقدام مصادف با جنگ ویرانگری است که رژیم صهیونیستی از هفت ماه پیش علیه نوار غزه به راه انداخته و با تشدید تجاوزات و رویارویی با فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس همراه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد