Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف شرهانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مصدومان در رده سنی یک تا ۳۶ سال و درصد سوختگی درجه یک تا سه گزارش شده است.

وی افزود: مصدومان از شهرهای اهواز، گتوند، اندیمشک و بهبهان هستند و از نواحی دست، صورت، پا، قفسه سینه و چشم دچار آسیب شده اند.

شرهانی ادامه داد: یک پسر نوجوان ۱۵ ساله در  بهبهان بر اثر انفجار ترقه دچار سوختگی دست چپ و تروما به صورت و تاری دید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: این حادثه ساعت ۱۳:۵۵ امروز به مرکز فوریتهای پزشکی بهبهان اطلاع داده شد که آمبولانس به محل اعزام شد و پس از حضور پرسنل و انجام اقدامات درمانی اولیه ، مصدوم جهت ادامه درمان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی انتقال یافت و هم اکنون در بخش آی سی یو بستری است.

بر اساس این گزارش در شب چهارشنبه آخر سال امسال  ۱۱۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای خدمات رسانی آماده باش هستند و ۴۵ پایگاه شهری به صورت مستقیم با همکاری نیروی انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر وظیفه امدادرسانی را انجام می‌دهند.

تمام بیمارستان‌های خوزستان به ویژه سوانح و سوختگی برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی چهارشنبه سوری در آماده باش کامل هستند.

همچنین  آمبولانس‌ها در مناطق پرتردد شهر اهواز از جمله زیتون کارمندی و کیانپارس مستقر هستند؛ در چهارشنبه سوری پارسال ۱۲ مصدوم شدند.

مناطق مختلف اهواز بویژه کیانپارس ، زیتون و کوی ملت شاهد انفجار ترقه و رعایت نکردن حال مردم از سوی برخی از جوانان و نوجوانان است، با این وجود برخی از شهروندان نیز آیین شب چهارشنبه سوری را با آرامش و کنترل شده همراه با خانواده برگزار کردند.

برچسب‌ها چهارشنبه سوری خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خوزستان اهواز چهارشنبه سوری خوزستان اهواز چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی‌زاده عصر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری اهواز که در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های افراد اقتصاددان این است که بتوانیم شعار امسال را اجرایی کنیم چرا که علت و موتور محرک اقتصاد در هر کشوری مساله مشارکت مردمی و به بیان ساده‌تر اقتصاد آزاد است، همان اقتصاد آزادی که دولت‌های غربی اعلام می‌کنند. هرچه از اقتصاد دولتی به دور باشیم و اقتصاد ما مردمی باشد یعنی مشارکت مردم را بیشتر داشته باشیم آنگاه اقتصاد ما موفق‌تر خواهد بود.

فرماندار اهواز تصریح کرد: نمونه بارز مشارکت مردم، اقتصاد مقاومتی است. مقام معظم رهبری از سال ۹۱ در خصوص اقتصاد مقاومتی سیاست‌های کلی را ابلاغ کردند که افراد آنها را خواندند، صحبت کردند و روی زمین گذاشتند ر واقع آن را عملیاتی نکردند و می‌توان گفت در حال حاضر چیزی به نام اقتصاد مقاومتی در کشورمان وجود ندارد؛ اگر اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود، اقتصاد ما در مقابل همه تحریم‌ها و هجمه‌ها واکسینه و تاب آور می‌شود.

وی گفت: مسأله زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است چرا که زراعت چوب بهترین تجارت و بازرگانی درون‌زای اقتصادی است. همچنین شیلات، آبزیان و آبزی‌پروری از مصادیق بارز دیگر اقتصاد مقاومتی هستند که بسیار به تقویت جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کنند؛ خوشه‌های صنعتی پوشاک که در دستور کار استان خوزستان قرار دارد و در حال عملیاتی شدن است که سبب جهش تولید در اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد خوزستان خواهد شد.

فرماندار اهواز با تاکید بر اینکه تک‌تک دستگاه‌های اجرایی برای شعار امسال برنامه داشته باشند، عنوان کرد: این موضوع قبلاً به دستگاه‌ها ابلاغ شده اما با گذشت ۲ ماه از سال تنها چهار دستگاه برش ارسال کرده‌اند که آنها هم نیاز به چکش‌کاری دارند تا بتوانیم نتیجه ملموس و عملیاتی بگیریم.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در خوزستان اظهار کرد: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور و یک استان بسیار استراتژیک است که نباید بیکار داشته باشد اما در این استان نرخ بیکاری بالا است. برعکس آن، استان‌هایی مثل سمنان و یزد بیکاری معکوس دارند؛ لذا در خوزستان بلایی به نام اقتصاد دولتی وجود دارد و افراد در خوزستان می‌خواهند در ادارات دولتی و یا خصوصی استخدام شوند و این نشان می‌دهد تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است.

فرماندار اهواز ادامه داد: ایجاد فرهنگ کارآفرینی در استان خوزستان بر عهده شهر اهواز است چرا که به عنوان مرکز استان نگاه بسیاری از شهرها به اهواز است تا بتوانند از آن ایده بگیرند.

موالی زاده با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: از رؤسای ادارات در مرکز خوزستان تقاضا دارم تا بحث عفاف و حجاب را جدی بگیرند، همچنین از فراجا بابت عملیاتی کردن «طرح نور» قدردانی می‌کنم. سپاه و ستاد امر به معروف در صحنه هستند و در اجرای طرح نور سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی افزود: در موضوع عفاف و حجاب افراط و تفریط بسیار مهم است؛ لذا نرم‌افزار «ع» که در حال اجرایی شدن از سوی وزارت کشور است کار را ساختارمند خواهد کرد و به این موضوع کمک می‌کند که در این صورت نه شخصی می‌تواند زیاده‌روی داشته باشد و نه اینکه بی‌توجهی کند؛ این موضوع را مصوب می‌کنیم تا در جلسات شورای اداری نیز مدنظر قرار داده شود.

رسیدگی به مشکلات روستاها

فرماندار اهواز، موضوع دیگر را دهه کرامت اعلام و عنوان کرد: با توجه به اینکه دهه کرامت را پیش‌رو داریم از همه مدیران انتظار داریم که در این زمینه اهواز حرف اول را در کشور بزند، ما نیز امسال نگاه ویژه‌ای به دهه کرامت خواهیم داشت و علاوه بر برگزاری مراسم در چند منطقه از اهواز، در منطقه کمتر برخوردار کوی علوی و شهرک رزمندگان مراسم بزرگ و باشکوه دهه کرامت را برگزار خواهیم کرد.

موالی زاده با اشاره به برگزاری امتحان‌های نهایی دانش آموزان بیان کرد: امتحان‌های نهایی سرنوشت فرزندان ما را رقم می‌زند؛ لذا شرایط به گونه‌ای پیش نرود که خدای نکرده به دلیل کمبود هرگونه امکانات، دانش آموزان امتحان‌های خود را خراب کنند؛ بنابراین همه مدیران دست به دست هم دهند و در قالب شورای آموزش و پرورش هم افزایی داشته باشند تا این کار به خوبی انجام شود.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت موضوع دیگر ما است به همین منظور هفته آینده جلسه ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برگزار خواهیم کرد. از دستگاه‌ها تقاضا دارم همان مدلی را که سال گذشته در هفته دفاع مقدس اجرایی کردند و به خانواده شهدا سر زدند، امسال نیز این را جزو برنامه‌های خود قرار دهند و هر اداره و حوزه‌ای در هر هفته به دیدار خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بروند و پای صحبت‌های آنها بنشینند.

فرماندار اهواز با اشاره به بارندگی‌های پیش‌رو گفت: از فردا همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان در این خصوص در حالت آماده باش هستند، هر دستگاهی به وظیفه خود عمل کند تا اتفاق یا مسأله‌ای به وجود نیاید. قطعاً شهرداری و آب و فاضلاب آماده باش هستند و در حال حاضر جلسه ستاد بحران در استانداری در حال برگزاری است.

موالی زاده با بیان اینکه تنها شهر اهواز دارای مشکل نیست، تصریح کرد: ساکنان و زحمتکشان در روستاها دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که باید به صورت ماهانه مورد رسیدگی قرار گیرند؛ بنابراین از این ماه برای هر بخش شورای اداری خاص و ویژه در قالب کمیته و زیرمجموعه شورای اداری اهواز تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم مشکلات را مطرح و به موضوعات بخش‌ها رسیدگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی به صورت خودسر عمل نکنند، بیان کرد: اگر هر دستگاه اجرایی با دستگاهی دچار مشکل شد، مقابله به مثل کند آنگاه آن شهر، دیگر شهر نمی‌شود؛ لذا اگر مشکلی وجود دارد این مسأله را با بنده مطرح کنند تا آن را پیگیری کنم.

فرماندار اهواز افزود: این موضوع که مدیر هیچ شهرستانی نباید بدون هماهنگی با نماینده عالی دولت یا فرماندار از شهر خارج شود، از مصوبات شورای عالی اداری است؛ بنابراین این مساله را تذکر می‌دهم که این اتفاق رخ ندهد و اگر مدیری قصد خارج شدن از شهر را داشت حتماً هماهنگی لازم را انجام دهد.

کد خبر 6093622

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران