Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@14:26:53 GMT

جریمه رنگ‌بندی برای سفرهای نوروزی اعمال نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۹۱۹

جریمه رنگ‌بندی برای سفرهای نوروزی اعمال نمی‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه مردم در برابر ویروس کرونا واکسن زده و کشور شرایط نسبتا مناسبی دارد، محدودیت‌های سابق در رنگ‌بندی‌ها دیگر اعمال نمی‌شود.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گویی اظهارداشت: به همین منظور این محدودیت‌ها فقط برای کسانی اعمال می‌شود که هنوز واکسن نزده‌اند و در برابر ویروس کرونا ایمنی لازم را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که می‌خواهند در ایام تعطیلات نوروزی از شهری به شهر دیگر مسافرت کنند، دوربین‌های راهور، پلاک ماشین آنها را شناسایی می‌کند و اگر پلاک متعلق به کسی باشد که واکسن نزده باشد، جریمه می‌شود.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این باره گفته است که مردم نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی ندارند، ابهام ایجاد شده این بود که آیا مردم باید برای سفرهای نوروزی پلاک خودرو خود را در سامانه ثبت کنند یا نه در حالی که مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند؛ چون براساس کد ملی مشخص است که پلاک ها متعلق به چه کسی است و همه این موارد در سامانه موجود است.

وی درباره افرادی که واکسن نزده‌اند، اظهارداشت: افرادی که واکسن دریافت نکردند هم مشخص هستند و خودروهایشان هم معلوم است. اگر این افراد در ترددها مشاهده شوند، جریمه می‌شوند. براساس سامانه دو دز واکسن ملاک است اما تاکید جدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که همه دز سوم را دریافت کنند چون در برخی از افرادی که دز دوم را زده اند ایمنی زایی از بین رفته و تاکید بر دریافت دز سوم است هر چند فعلا ملاک ارزیابی‌ها دو دز است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۳ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۸۷ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۷۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۷۱۸ دُز رسید.

مجموع جان باختگان ویروس کرونا به ۱۳۹ هزار و ۱۸۰ نفر رسید و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت ویروس کرونا واکسیناسیون ستاد ملی مقابله با کرونا مشرق بهرام عین الهی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شهرستان در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: افزایش جریمه‌های رانندگی از چه زمانی اعمال می‌شود؟

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228995 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • شمسایی: خوشحالم با جام برگشتم/ برای ادامه همکاری باید جمع بندی کنیم+فیلم
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است