Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و شخصیت‌های سیاسی در پیام‌های تسلیت جداگانه، رحلت مرجع عالیقدر آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش مشرق، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و شخصیت های سیاسی، در پیام‌های تسلیت جداگانه، رحلت مرجع عالیقدر آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تسلیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی‌ رئیس جمهور

رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

این عالم برجسته که از دانش‌آموختگان ممتاز اساتید بزرگ حوزه‌های علمیه من‌جمله آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و بویژه حضرت امام خمینی(ره)، بشمار می‌رفت، سال‌ها با تدریس فقه و اصول، ترویج معارف اهل بیت علیهم‌‏السلام و تألیف آثار ارزنده فقهی به زبان‌های فارسی، اردو و عربی به گسترش مرزهای فرهنگی شیعه پرداخت.

این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم و مردم شریف استان گلستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منّان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با جدّ بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ضایعۀ مؤلمۀ ارتحال مرجع عالی‌قدر، عالم پارسا و مجتهد مهذّب، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی موجب تأسف و تأثر گردید.

این عالم جلیل‌القدر و فقیه صمدانی در محضر علمای بزرگواری همچون حضرت آیت‌الله بروجردی (رض)، حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله گلپایگانی، حضرت آیت‌الله خویی، حضرت آیت‌الله غروی اصفهانی، و حضرت آیت‌الله آقاضیاءالدین عراقی دروس حوزوی را آموختند که مجموعۀ این تعلیمات گران‌سنگ در تحکیم شخصیت استوار فقهی ایشان تأثیرات فراوان داشت و حاصل آن تألیفات و آثار متعدد و ارزشمند در زمینۀ فقه و اصول و حدیث است. 

این روحانی مکرم در سراسر عمر پربرکت خویش، علاوه‌بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی، بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعۀ حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و دین‌پژوهی اهتمام ویژه داشتند و ضمن تربیت طلاب و شیفتگان معارف اسلامی، همواره‌بر تعظیم شعائر اهل بیت‌ (ع) و امور خیریه و عام‌المنفعه و رسیدگی به نیازمندان تأکید و توصیه می‌کردند.

آن فقیه زاهد و عابد متخلق، در سراسر عمر شریف خود در زمرۀ ارادتمندان وفادار به حضرت امام‌ خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار داشتند و به‌طور مستمر مسائل کشور را زیر نظر قرار داده و در بیان دلسوزانۀ موضوعات اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش‌گام بودند. 

ضمن عرض تسلیت ضایعۀ فقدان ایشان به پیشگاه حضرت بقیةالله‌ الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوست‌داران و مقلدین ایشان به‌ویژه مردم شریف استان گلستان، بیت معزز و فرزندان فاضل ایشان، برای روح طیبۀ آن عالم برجسته علو درجات و رحمت‌ واسعه و حشر با اولیاءالله و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

* پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه مولمه ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی که عمر مبارک خویش را در مجاهدت برای ترویج علوم و بسط فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سپری کرد ، موجب تأثر و تاسف گردید.

برکات و ثمرات ناشی از تلمذ در محضر مراجع و علمای جلیل القدر به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  و  ده ها سال همت و تلاش خستگی ناپذیر  این عالم پارسا و فقیه وارسته در همراهی با امامین انقلاب اسلامی و جهاد خاضعانه و مومنانه در خدمت به انقلاب و نظام  اسلامی و گره گشایی از مشکلات و نیازمندی های مردم و توسعه حوزه های علمیه و تربیت طلاب مبرز ، شخصیت استوار و راهنمای ایشان را برای همیشه فراروی ارادتمندان به مرجعیت و روحانیت معظم قرار داده است.

ضایعه فقدان آن عالم مهذب و مخلص  را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ( ارواحنا فداه )  ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه ،شاگردان ، علاقمندان و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف و قدرشناس استان گلستان ، بیت معظم له و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

 از درگاه خدای رحمان و رحیم برای آن فقیه عالیقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای یادگاران و بازماندگان معزز ، صبر جمیل و اجر جزیل طلب می کنم.

* پیام محمد مخبر معاون اول رییس جمهور معاون اول رییس جمهور

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت و مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی آقای سید محمد علی علوی حسینی گرگانی که عمر مبارک خویش را در راه ترویج معارف دینی و حمایت از مبانی دین مبین اسلام و تبیین احکام شرعی سپری نمودند، موجب تأثر و تاسف فراوان اینجانب گردید.

بدون تردید خدمات عام المنفعه، تربیت صدها محقق و عالم دینی و تالیف ده‌ها اثر فاخر علمی از جمله برکات جاری ایشان است که در حافظه تاریخی مردم ما برای همیشه خواهد ماند.

ضایعۀ رحلت این فقیه پارسا و عالم را به محضر مبارک حضرت ولیّ عصر(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، بیت شریف و خانواده مکرم ایشان، حوزه های علمیه و همه دوستداران آن عالم ربانی تسلیت عرض می نمایم.

امیدوارم خداوند متعال ایشان را با اولیاء مقربینش محشور گرداند و به بازماندگان صبر و آرامش عطا فرماید.

* پیام سید محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

باسمه تعالی

الذین تتوفاهم الملائکة طیبین یقولون سلام علیکم أدخلوا الجنة بما کنتم تعملون

رحلت عالم وارسته، مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی را خدمت رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام، خاندان گرامی معظم‌له و مردم متدین و دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می کنم.

آن فقیه عالیمقام و استاد فضیلت و اخلاق که در محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی و امام خمینی تلمذ کرده بود، عمر با برکت خود را در تربیت هزاران شاگرد فاضل، نشر معارف قرآن و عترت، تالیف دهها کتاب ارزشمند، حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و خدمت متواضعانه به مردم گذراند. خداوند تبارک و تعالی آن راحل عظیم القدر را با جد بزرگوارش رسول‌اعظم صاحب شعبان المعظم و ائمه طاهرین محشور نماید.
تلک الجنة التی نورث من عبادنا من کان تقیا

تکمیل می شود . . .

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت مشرق محمدباقر قالیباف سید ابراهیم رئیسی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی علی علوی گرگانی حوزه های علمیه انقلاب اسلامی مرجع عالیقدر آیت الله سید امام خمینی حضرت امام آن عالم اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است