Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:11:01 GMT

پیاده‌روی فضایی ناسا به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۲۲۱۷

پیاده‌روی فضایی ناسا به پایان رسید

دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی با موفقیت یک پیاده‌روی فضایی ۷ ساعته را به اتمام رساندند.

به گزارش ایسنا، "کایلا بارون"(Kayla Barron) و "راجا چاری"(Raja Chari) روز سه‌شنبه ۱۵ مارس پیاده‌روی فضایی تقریبا هفت ساعته خود را در ساعت ۸:۰۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۵:۳۵ به وقت ایران) آغاز کردند و پس از گذشت شش ساعت و ۵۴ دقیقه آن را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیاده‌روی فضایی برای کمک به هموار کردن راه برای ارتقای آرایه‌های خورشیدی آتی ایستگاه فضایی انجام گرفت. ناسا می‌گوید این دو فضانورد، به سراغ یک ساختار خرپایی به نام "Starboard-۴" می‌روند و کیت‌های اصلاحی را روی آن نصب می‌کنند که ایستگاه فضایی را برای نصب سومین آرایه خورشیدی آماده می‌سازد.

تاکنون دو آرایه از شش آرایه خورشیدی ایستگاه فضایی موسوم به "iROSA" در این ایستگاه نصب شده‌اند. ناسا می‌گوید قرار است دو آرایه بعدی در پاییز امسال با یک کپسول باری "دراگون" متعلق به شرکت "اسپیس‌ایکس" به این آزمایشگاه مداری برده شود.

نصب هر شش آرایه "iROSA" مجموع توان ایستگاه فضایی را از ۱۶۰ کیلووات به ۲۱۵ کیلووات افزایش می‌دهد.

گفتنی است که پیاده‌روی فضایی امروز، دومین پیاده‌روی فضایی "بارون" و اولین پیاده‌روی فضایی "چاری" خواهد بود.

این پیاده‌روی فضایی دویست و چهل و هفتمین پیاده‌روی فضایی ایستگاه فضایی بین‌المللی و دومین پیاده‌روی در این آزمایشگاه مداری در سال ۲۰۲۲ بود. به طور کلی مدت زمانی که در این ایستگاه صرف پیاده‌روی فضایی شده است ۶۵ روز و یک ساعت و ۳۱ دقیقه است.

 "بارون" تا کنون دو پیاده‌روی فضایی انجام داده است و به طور کلی ۱۳ ساعت و ۲۶ دقیقه را خارج از ایستگاه فضایی گذرانده است. "چاری" نیز با گذراندن این پیاده‌روی به مدت ۶ ساعت و ۵۴ دقیقه خارج از فضای داخلی ایستگاه قرار گرفت و اولین ماموریت اینچنینی خود را رقم زد.

ناسا یک پیاده‌روی فضایی دیگر نیز برای تاریخ ۲۳ مارس برنامه‌ریزی کرده است که هنوز نام خدمه انجام دهنده آن اعلام نشده است.

لحظه بازگشت به داخل ایستگاه

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیاده روی فضایی ناسا ايستگاه فضايي بين المللي پیاده روی فضایی ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد

این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی برگزار شد.

برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند