Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:24:25 GMT

ارزیابی بخش کودک و نوجوان کتاب سال

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۲۳۲۸

ارزیابی بخش کودک و نوجوان کتاب سال

داور سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال در بخش کودک و نوجوان به ارزیابی این بخش پرداخت.

به گزارش ایسنا، حبیب یوسف‌زاده، نویسنده کودکان و نوجوانان با بیان این‌که در دوره‌های گذشته جایزه کتاب سال‌ جمهوری اسلامی ایران آثار قابل توجهی در بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه ارسال شده بود، گفت: در بخش نوجوان سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز کتاب‌های ارزنده‌ای ارسال شده است و در بخش ترجمه، کتاب‌های باکیفیتی بررسی و داوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشران بخش خصوصی در این دوره بسیار پرکار ظاهر شدند. 

او افزود: کتاب‌های ترجمه‌ ارسالی به این دور از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش کودک مانند گذشته نبود و ناشران در این حوزه کم‌کارتر ظاهر شدند؛ همچنین ناشران کوچک‌تر در سی‌ونهمین دوره این جایزه حضور کم‌رنگ‌تری داشتند.

این نویسنده و داور کتاب سال با بیان این‌که کتاب مخاطب خودش را دارد و طبیعی است که تعداد مخاطبان آن به لحاظ کمی با مخاطبان سینما و تلویزیون قابل قیاس نباشد، بیان کرد: جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران یک رخداد مهم علمی است و با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که ماهیت آن بیشتر تبلیغاتی است کاملا فرق دارد. باید کاری کنیم جامعه پس از حدود ۴۰ دوره از برگزاری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخت عمیقی نسبت به آن پیدا کند.  

حبیب یوسف‌زاده در پایان گفت: باید برای کتاب و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در رسانه ملی جایگاه خاصی تعریف کرد؛ یک برنامه در تلویزیون برای شناخته شدن این جایزه کفایت نمی‌کند. اگر می‌خواهیم کتاب در جامعه در جایگاه اصلی و در شان فرهنگ ایران دیده شود باید از پایه و مقاطع پایین تحصیلی فرهنگ‌سازی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بخش کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا

پرچم ایران در تجمع حمایت از فلسطین در دانشگاه دولتی ارواین کالیفرنیا به اهتراز درآمد. این تصویر را خبرگزاری آمریکایی Getty Images به اشتراک گذاشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر