Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی خضریان و روح الله متفکر آزاد نمایندگان مجلس، با حضور در بیستمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
به سوالات دانشجویان در رابطه با طرح شفافیت آرا نمایندگان ، عملکرد نمایندگان مجلس، طرح صیانت از فضای مجازی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پاسخ دادند.

* دریافت هر گونه هدیه توسط نمایندگان مجلس غیرقانونی است

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست پیرامون تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه امسال با ضرورت بسته شده است و در مجلس شورای اسلامی سعی شده که بودجه را در موعد مقرر به شورای نگهبان تحویل دهیم.

وی با اشاره به موضوع اصلاح ارز ترجیحی، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد حذف ارز ترجیحی توسط دولت مطرح شده است. ارز ترجیحی باید حذف شود؛ چون به ضرر کشور است و باعث رانت و فساد می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت هر گونه هدیه توسط نمایندگان مجلس غیرقانونی است؛ همچنین با متخلفین برخورد می‌شود و نمایندگان مجلس حق توصیه نامه نوشتن برای هیچ یک از اعضای خانواده خود را ندارند اما برای عموم مردم بلامانع است.

نیکزاد در باره نهضت ملی مسکن گفت: اگر مسکن سازی فعال شود، جان تازه ای به صنایع مرتبط با مسکن خواهد داد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای جهش تولید مسکن باید بسیجی از دولت، استانداری ها، شهرداری ها و تمام امکانات تشکیل شود.

وی بیان کرد: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی هم در دستور کار دولت است که امیدواریم با تصویب این قانون و تولید انبوه مسکن مشکل، تولید مسکن حل شود.

* فضای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم و نیازمند قانونگذاری از طرف مجلس است

علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی هم در این نشست در پاسخ به سوالات دانشجویان در رابطه با خدمت سربازی گفت: حذف خدمت سربازی به تنهایی جزء اختیارات مجلس نیست و ستاد نیروهای مسلح کشور هم جزو ارگان‌های صاحب اختیار است.

وی افزود: برای خدمت سربازی، چندین تصحیح قانونی نیاز است. یکی از آن‌ها در مجلس به تصویب رسیده است و  در مجلس حقوق سه ونیم میلیون تومان، برای سربازان مجرد و پنج میلیون تومان برای سربازان متاهل تصویب شده است.

خضریان، در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی خاطر نشان کرد: امروزه فضای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی همه مردم است و این نیازمند قانونگذاری از طرف مجلس است.

خضریان با اشاره به عملکرد جنبش‌های دانشجویی اظهار کرد: قانون گذاری در زمینه فضای مجازی، مطالبه رهبر انقلاب از مجلس شورای اسلامی است و باید اجرا شود، حمایت از این قانون، نیازمند حمایت جنبش‌های دانشجویی است.

وی همچنین بیان کرد: تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی به معنای مجوز ورود به این مسئله است و به معنای تصویب تمام ماده‌های این طرح نیست و دانشجویان نباید نسبت به تصویب طرح صیانت از فضای مجازی پا پس بکشند و به جریان‌های لیبرال و سرمایه داری نزدیک شوند.

* همچنان پای شفافیت آرا هستیم

روح الله متفکرآزاد نماینده مجلس شورای اسلامی هم در ادامه گفت: این مجلس هنوز انقلابی است و سهولت دریافت مجوز‌های کسب وکار، مصوبه برای شفافیت حقوق نمایندگان مجلس، پرداخت یک سوم بدهی دولت به تامین اجتماعی و افزایش نظارت‌ها، از اقدامات همین مجلس است.

متفکرآزاد در پاسخ به سوالات دانشجویان پیرامون عملکرد مجلس یازدهم گفت: امروزه فضای کشور و رسانه‌ها به جای بررسی عملکرد مجلس بیشتر به دنبال حاشیه سازی برای مجلس هستند.

وی در رابطه با معیار‌های بررسی عملکرد مجلس، افزود: حوزه‌ تقنین، نظارت و سبک زندگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی معیاری است که می‌توان به انقلابی یا غیر انقلابی بودن این مجلس رای داد.

متفکرآزاد، ضمن اشاره به تفاوت دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شفافیت، گفت: نمایندگان مجلس در شفافیت، صاحب دیدگاه‌های مختلفی هستند. ما به عنوان نمایندگانی که به شفافیت اعتقاد داریم همچنان پای شفافیت آرا هستیم و سعی می‌کنیم مخالفان این طرح را قانع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شفافیت ارا نائب رئیس مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی نمایندگان مجلس ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079240 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد