Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه طارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد شعر که می‌فرمایند شعر سرمایه ملی است، گفت: باید بررسی کرد که چرا این جمله را در مورد شعر به کار می‌برند آیا هنر دیگری وجود ندارد؟ در صورتی که اینگونه نیست بلکه تأثیرگذاری شعر بین جامعه سنتی که مولانا و سعدی را تجربه کردند و کنار هر قرآنی کتاب حافظ نیز وجود دارد قطعا تأثیرگذاری بیشتری دارد و همین سبب می‌شود که شعر کلامی برای بیان اندیشه به روش ساده و موجز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعر معرفتی تاثیرگذار در جهاد تبیین

رئیس کارگروه تخصصی ادبی راهیان نور افزود: همه شعر کلمه نیست بلکه کلمات و حروف باید پیچش خاصی را طی کند تا به شعر معرفت نزدیک شود، بعد از طی شدن این مراحل است که در مخاطب تحول ایجاد و تاثیرگذاری می‌کند در این صورت می‌توان شعر معرفتی را در جهاد تبیین موثر دانست.

 وی با بیان اینکه تاکنون پنج جلد کتاب در حوزه شعر و چندین جلد در حوزه پژوهش ادبیات فارسی به رشته تحریر درآورده است، ادامه داد: آشنایی‌ام با راهیان نور به دوران نوجوانی بازمی‌گردد که تفکر دفاع مقدس، جهاد و شهادت را استادم مرحوم خلیل عمرانی در من زنده کرد و در ادامه این تفکر با خواندن کتاب‌های قیصر امین‌پور و... تقویت شد.

طارمی ادامه داد: از سال ۷۸ نوشتن را آغاز کردم و به علت خوانش کارهای متناسب با حوزه جنگ و شهادت قلمم نیز در این حوزه تقویت شد.

وی افزود: اولین کتاب مشترکم با همسرم با موضوع دفاع مقدس در سال ۸۴ چاپ شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان جایزه ملی و بین‌المللی در کارنامه من ثبت شده اما هرآنچه از شهدا به دستم می‌رسد ارزش بیشتری دارد.

روایتگری روشی برای انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده

دانشجوی دکتری زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه ملت ایران با مفهوم جهاد و شهادت غریبه نیستند، بیان داشت: روایتگری روشی است که یک مادر و یا یک نسل می‌تواند مفاهیم دفاع مقدس و یا فرهنگی را به فرزندش انتقال دهد که راهیان نور یکی از بسترهای این روش است.

وی ادامه داد: در طول سال چند میلیون دانش‌آموز به این مناطق جنگی سفر می‌کنند که رسانه، خانواده‌ها و شعر زمینه جذب این نوجوانان را فراهم می‌کند و روایتگری در مناطق سبب انتقال فرهنگ می‌شود.

ما به‌دان مقصد عالی نتوانیم رسید، هم مگر پیش نهد لطف شما گامی

وی با قرائت ۲ بیتی از شاعرانی که تاکنون در حوزه راهیان نور قلم نزده‌اند دعوت به کار کرد و ادامه داد: حسب وحالی ننوشتیم شد ایامی چند /محرمی کو که فرستم به تو پیغامی چند/ ما به‌دان مقصد عالی نتوانیم رسید، هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند، شهدا ستاره‌های شهر هستند و زمانی می‌توانیم به نور این ستارگان دست پیدا کنیم که لطف خداوند و شهدا شامل حالمان شود لذا از همه شعرا دعوت می‌کنم در این زمینه قلم بزنند و این لطفی که شهدا به ما کردند را رسانه‌ای کنیم.

ایجاد جنبش در راهیان نور هدف کارگروه تخصصی ادبی است

رئیس کارگروه تخصصی ادبی راهیان نور در خصوص فعالیت این کارگروه بیان داشت: هدف این کارگروه تولید و حفظ اسناد مکتوب در حوزه راهیان نور است زیرا که شعر دفاع مقدس از زمانی که رزمندگان در مناطق دفاع می‌کردند شکل گرفت.

 وی با بیان اینکه سیمین دخت وحیدی، سید حسن حسینی و شهید احمد زارعی بنیان‌گذاران شعر دفاع مقدس بودند، گفت: از زمانی که این حوزه شکل گرفت تاکنون بیش از چندین هزار شعر تولید شد اما در حوزه راهیان نور که یک ظرفیت عظیمی است و شعرهای این حوزه را بعد از دفاع مقدس مرور می‌کند شعرهای زیادی تولید نشده است لذا در سال جاری این کارگروه با هدف خلق آثار در این حوزه و ایجاد پویش و جنبشی در راهیان نور راه‌اندازی شد.

طارمی دعوت از شاعران برجسته آئینی کشور را اولین حرکت این کارگروه دانست و گفت:۱۷ نفر از شاعران برجسته را در قالب اردو به این مناطق آوردیم تا هم در این حوزه قدم بزنند و شعر بسرایند و هم اشعاری را که قبلا سرودند را در مناطق اجرا کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر معرفتی جهاد تبیین راهیان نور حوزه راهیان نور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان