Web Analytics Made Easy - Statcounter

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که دستیابی به یک توافق با ایران در مذاکرات وین نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری برنا، گروسی در مصاحبه با فرانس ۲۴ در ارتباط با وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین مدعی شد: من فکر می‌کنم مشکلی که در روزهای گذشته پیش آمد، در نتیجه محدودیت‌ها و تحریم‌های معرفی شده به دلیل وضعیت در اوکراین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این تحریم‌ها، برخی از اقدامات و تمهیدات درنظر گرفته شده در برجام در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. 

دبیر کل آژانس اتمی ادامه داد: برجام یک وسیله پیچیده است که مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را برای ایران درنظر گرفته است و در همین حال مشوق‌ها، همکاری‌های فنی و پروژه‌ها را ارائه می‌دهد. البته این همکاری‌ها تحت نظارت آژانس انرژی اتمی انجام می‌شوند و شامل فعالیت تجاری مانند خریداری تجهیزات از سوی کشورها از جمله چین و روسیه می‌شود. این بخش ناگهان دچار ابهام شد و در مذاکرات وقفه ایجاد کرد و مذاکره کنندگان را به پایتخت‌ها فرستاد. 

گروسی در پایان گفت: من از اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد دریافت تضمین‌های کتبی از آمریکا خوشحال هستم و امیدوارم به زودی به این توافق دست یابیم. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران چین سرگئی لاوروف مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند