Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@14:42:04 GMT

کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۳۵۰۲

کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز

‍‍‍‍‍‍

چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و شرق سمنان، در برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی و همچنین در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب اصفهان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

جنوب غرب و غرب کشور غبار آلود است و در جنوب، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و در نوار غربی و اواخر وقت دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد و کاهش دما در حدود ۵ تا ۷ درجه رخ می‌دهد.

پنج‌شنبه گستره بارش در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز خواهد بود؛ و در شمال غرب بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد رخ می‌دهد.

در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان همچنین در مرکز، شرق، جنوب و جنوب شرق وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

جمعه تا یکشنبه در مناطقی از شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش رخ می‌دهد.

جمعه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و شنبه و یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور افزایش وزش باد و کاهش کیفیت هوا به سبب نفوذ گرد و غبار از کشور عراق انتظار می‌رود.

چهارشنبه تا جمعه خلیج فارس و روز جمعه دریای عمان مواج هستند. دریای خزر نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا وضعیت هوا پیش بینی هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل‌ونقل باری برای جابه‌جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

مشتری اضافه کرد: ۲۷ شرکت با ۵۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل‌ونقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ۸۵۷۱ راننده در حوزه حمل‌ونقل کالای استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

کد خبر 749729

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • باران در راه خراسان رضوی
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور