Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@19:04:36 GMT

سعودی در نقطه صفر

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۳۵۹۲

سعودی در نقطه صفر

در آستانه ورود به هشتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، این روزها در فضای مجازی هشتگ «پایان محاصره یمن» به یکی از ترندهای اصلی تبدیل شده است.

عربستان سعودی که آمده بود در عرض چندماه کار مقاومت در یمن را تمام کند حالا پس از هفت سال نه‌تنها به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است، بلکه بخشی از استان‌های اشغالی یمن در جنوب کشورش را ناگزیر به مقاومت پس داده و مبالغ هنگفتی از پول نفتش را هم برای خرید سلاح از کشورهای غربی هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاحی که به‌سوی مردم یمن شلیک می‌شود، خانه‌های آن‌ها را ویران می‌کند، اما ارداه‌ آن‌ها را مستحکم‌تر... . از طرفی در طرف مقابل، یمنی که در زیر سلطه دیکتاتورهای گذشته از کمترین امکانات دفاعی برخوردار بود، امروز به توانمندی بسیار خوبی در عرصه هوایی و زمینی دست پیدا کرده است. حالا پابرهنگان یمنی در موضع حمله قرار دارند و سعودی و دارودسته‌اش در موضع دفاع. به‌منظور بررسی ابعاد مختلف حملات اخیر یمنی‌ها، با «حمید عاصم» دیپلمات ارشد این کشور گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 در آستانه ورود به هشتمین سال آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن قرار داریم؛ ابتدا بفرمایید دلایل واقعی آغاز این جنگ چه بود؟

آن‌ها می‌خواستند با کشتار مردم یمن این کشور حیاط‌ خلوت آمریکا، عربستان و امارات باشد و همچنین بر ثروت‌ها و منابع طبیعی و عظیم ملت یمن مسلط شوند و در این راستا وقتی در میدان نبرد موفق به شکست ملت یمن نشدند، به محاصره آن‌ها متوسل شدند تا این ملت از گرسنگی بمیرند. ملت یمن اراده کرد که آزاد و مستقل باشد، اما دشمن سعودی-اماراتی-آمریکایی این را نمی‌خواهد و جنگ علیه این مردم را به وحشیانه‌ترین شکل آغاز کردند و مزدوران زیادی را از کشورهای مختلف برای جنگ با این مردم وارد کشور کردند.

چرا این جنگ طولانی شده و در واقع چه عواملی سبب شد ائتلاف سعودی در تحقق اهداف خود شکست بخورد؟

علت طولانی شدن جنگ، لجبازی عربستان و امارات در پذیرش شکست و توقف جنگ است؛ مردم یمن در حال دفاع از شرف، کرامت، خاک و آبروی خود هستند و هر زمان که دشمن تجاوزات خود را متوقف کند، جنگ هم پایان خواهد یافت، اما اگر آن‌ها به تجاوز خود ادامه دهند، ما هم به مقابله با آن‌ها ادامه داده و پاسخ‌های کوبنده خواهیم داد؛ اراده ملت یمن به رهبری سید عبدالملک الحوثی و دولت یمن به ریاست مهدی المشاط و نیز مقاومت مردمی دفاع از وطن تا توقف تجاوز است.

اما مهم‌ترین دلایل اینکه دشمن سعودی-اماراتی نتوانسته طی سال‌ها جنگ و باوجود ارتکاب جنایت‌های متعدد اهداف خود را محقق کند و درواقع شکست خورده، این است که اولاً رهبری عربستان از خردورزی به دور بوده و در اندازه تحقق پیروزی در میدان نیست و ثانیاً نیروهای یمنی شجاعانه با آن مقابله کرده‌اند، پهپادها و موشک‌های ما هر نقطه‌ای از خاک دشمن را که اراده کرده هدف قرار داده‌اند و همچنین ملت یمن پایداری بزرگی را در این مدت از خود نشان داده و حب به شهادت دارد؛ بنابراین تمام این عوامل به‌موازات هم سبب شده عربستان باوجود آنکه بزرگ‌ترین واردکننده تسلیحات در جهان است و بزرگ‌ترین جنایت‌ها را علیه زنان و کودکان یمنی انجام داده، اما نتواند به اهداف خود برسد و روزبه‌روز در باتلاق یمن بیشتر فرو رود.

نظر شما در ارتباط با برخورد دوگانه جامعه بین‌الملل در تعامل با بحران یمن و بحران اوکراین چیست؟

در ارتباط با تعامل دوگانه جامعه بین‌الملل در قبال آنچه در یمن رخ‌داده و آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، فی‌الواقع آن‌ها در این هفت سال که هزاران زن و کودک بی‌گناه کشته شدند، کلمه‌ای در محکومیت جنایتکاران و درد و رنج ملت یمن نگفتند؛ ما از این جامعه جهانی منافق و دورو چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟! آمریکا، انگلیس و فرانسه طرف‌هایی هستند که بر تصمیم‌گیری‌های شورای امنیت سیطره دارند و ازاین‌رو تا زمانی که عربستان و امارات برای آن‌ها به‌عنوان گاو شیرده عمل می‌کنند و تسلیحات آن‌ها را خروار خروار می‌خرند، قطعنامه‌ای را علیه این دو کشور صادر نخواهند کرد. ما از سال‌ها پیش می‌دانیم که جامعه بین‌الملل همیشه منافقانه عمل کرده و برخورد دوگانه دارد.

به یاد نداریم که سازمان ملل و شورای امنیت از زمان تأسیس تاکنون تصمیمی در حمایت از مظلومان اتخاذ کرده باشد؛ این سازمان‌ها برای حمایت از مردم فلسطین مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی چه کرده‌اند؟ چه حمایتی را از مردم لبنان به عمل آورده‌اند؟ در ارتباط با اشغالگری رژیم اسرائیل در جولان و تمام جنایت‌های ضدبشری آن علیه مسلمانان چه اقدامی را انجام داده است؟! موضع آن در قبال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران چه بود؟ در تمام این موارد هیچ‌گاه در کنار مظلوم نایستاده و بلکه از مجرم حمایت کرده است؛ اما امروز می‌بینیم که از همه محورها روسیه را مجازات می‌کند و برای اوکراین اشک مظلومیت و حقوق بشر می‌ریزد. بنابراین همه ما واقف هستیم که جامعه بین‌الملل و سازمان ملل همیشه برخورد دوگانه داشته و به‌هیچ‌وجه عادل نیست؛ زیرا کسانی که بر آن سیطره دارند، خود ظالم هستند.

سال آینده را برای ملت یمن و تحولات میدانی و سیاسی آن چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

ان‌شاءالله سال آینده سال پیروزی ملت یمن است؛ امروز ما در محاصره هستیم اما به تلاش‌های خود برای درهم شکستن محاصره با تمام شیوه‌های ممکن ادامه خواهیم داد و ضربات سنگین‌تر و بیشتری را بر دشمن سعودی و اماراتی تحمیل خواهیم کرد. عربستان دو راه بیشتر ندارد یا اینکه به ناکامی و شکست خود ادامه دهد و ضربه‌های سنگین‌تر دریافت کند یا با پذیرش شکست به تجاوز خود پایان داده و اجازه دهد ملت یمن خود برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند. امسال ان‌شاءالله سال سرنوشت خواهد بود و پیروزی‌های میدانی و سیاسی مردم یمن ادامه خواهد یافت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ائتلاف سعودی جامعه بین الملل اهداف خود جنایت ها مردم یمن ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان