Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزرش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به دیشموک اظهار داشت: در این سفر مشکلات بخش دیشموک به صورت میدانی بررسی و سند توسعه ۷۵ روستای آن تدوین و طراحی خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه سند توسعه 75 روستای دیشموک تدوین و طراحی می‌شود، بهبود معیشت، رفع معضلات اجتماعی، فعالیت اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های منطقه را از اهداف این طرح اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به پیگیری استاندار برای رفع محرومیت از دیشموک، افزود: این سفر در سه محور معیشت، اقتصادی و اجتماعی با هدف شناسایی قابلیت‌های منطقه دیشموک انجام تا در جلسات تشکیل شده در فرمانداری و استانداری برنامه ریزی برای توسعه آن داشته باشیم.

وی افزود: پس از برنامه ریزی‌ها، مسائلی از قبیل بودجه بندی متناسب و متناظر با فعالیت‌ها و امور اقتصادی که تامین خواهیم کرد بودجه تعریف می‌شود.

عسکری با اشاره به محل تامین این بودجه‌ها برای توسعه بخش دیشموک ادامه داد: این بودجه از محل اعتبارات سالیانه و بخشی دیگر از محل اعتبارات و تسهیلات اختصاص یافته است.

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه زیرساختی اعم از پل، راه، گاز، آب گفت: معاون عمرانی استانداری با تیم عمرانی و دستگاه‌های مربوطه طی سفری این مسائل را در کنار مسائل اقتصادی بررسی می‌کنند.

وی اضافه کرد:همه مشکلات و ظرفیت‌های بخش دیشموک در دو حوزه اقتصادی و عمرانی بررسی و کارشناسی می‌شوند.

عسکری با اشاره به پرآب بودن منطقه دیشموک و وجود رودخانه خروشان سمه، ادامه داد: یکی از خواسته‌های مردم بخش دیشموک در این سفر مسئله طرح پمپاژ هزار هکتاری رودسمه به اراضی دلی اسفندان بوده که که این رودخانه از دبی خوبی برخوردار بوده و اراضی در مقیاس بسیار گسترده نیز وجود دارند.

وی گفت: وجود این رودخانه و زمین‌های حاصلخیز سبب رشد و تقویت معیشت اقتصاد کشاورزی مردم می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری افزود: رونق باغات و کشت گیاهان دارویی پتانسیل‌های خوبی برای بخش دیشموک بوده که طی یک تا دو ماه آینده سند چشم انداز و توسعه بخش دیشموک تدوین می‌شود.

عسکری ادامه داد: طرح پمپاژ رودخانه سمه طی سال‌های گذشته مورد تاکید و تایید قرار گرفته و روند اداری آن طی شده است.

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به اهمیت طرح هزار هکتاری دلی اسفندان گفت: در حوزه اجرایی قرار است یکصد و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح پمپاژ رودخانه سمه اختصاص داده شود.

وی افزود: در صورت تامین مالی این طرح شاهد به ثمر نشستن استفاده بهینه از هزار هکتار از زمین‌های منطقه دیشموک که با اجرای این طرح شاهد رونق اشتغال، افزایش درآمد و کاهش بیکاری در این منطقه خواهیم بود.

عسکری با اشاره به سفر استاندار و دیدار با رئیس جمهور و معاون اول او ادامه داد: طی سفر استاندار به تهران مبالغی به استان ابلاغ شده که یکی از مواردی که به صورت خاص مورد توجه بوده اختصاص مبلغ150 میلیارد تومان به طرح پمپاژ رودخانه سمه به اراضی کشاورزی است.

وی با اشاره به تدوین یک بسته کلی برای شناسایی نیاز‌ها و ظرفیت‌های منطقه دیشموک گفت: قرار هست در این سند جامع مشکلات و توانمندیهای بخش دیشموک برآورد که در چارچوب یک بودجه به عنوان یک برنامه عملیاتی شوند.

در این بازدید میدانی مدیران کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید استان، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی و برخی از دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

 

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس محرومیت دیشموک گریه استاندار ظرفیت های دیشموک معاون اقتصادی استاندار منطقه دیشموک بخش دیشموک طرح پمپاژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است