Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های هوانوردی روسیه یکی از مقام‌های این اداره را که گفته بود چین از تامین قطعات هواپیما برای خطوط هوایی روسیه در پی تحریم‌های غربی امتناع کرده‌ است، اخراج کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه کومرسانت روسیه نوشت، "والری کودینف" یکی از مقام‌های آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه مسئول حفظ و نگهداری هواپیما گفت که روسیه به دلیل تلاش نافرجام برای دستیابی به قطعات هواپیما از چین، با کشورهایی چون ترکیه و هند در حال رایزنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از منابع مطلع در آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه تایید کرد که کودینف بخاطر این حرف‌ها از کارش اخراج شده و افزود: او به خاطر این اظهارات درباره چین شغلش را از دست داده است.

روزنامه کومرسانت همچنین از قول کودینف نوشت که بابت افشای اطلاعات که نقض کننده قانون فدرال درباره چگونگی رفتار کارمندان دولتی است، از کارش برکنار شده است.

بخش هوانوردی روسیه هدف تحریم‌های شدید غرب بابت حمله به اوکراین قرار گرفته است.

روسیه روز دوشنبه قانونی را تصویب کرد که به خطوط هوایی این کشور اجازه می‌دهد تا هواپیماها را از کمپانی‌های خارجی اجاره کنند و پس از ثبت آنها را بدون کسب اجازه از صاحبانشان در روسیه به کار بگیرند. این اقدام پس از آن صورت گرفته که تنظیم مقررات پرواز ایرلند و برمودا صدور مجوز هواپیماهای روسی ثبت شده در این دو منطقه را تعلیق کردند.

تحریم‌ها علیه روسیه باعث توقف تامین قطعات و هواپیماهای خارجی به روسیه شده و کمپانی‌های بزرگی چون بوئینگ و ایرباس تامین قطعات به روسیه را متوقف کرده‌اند. آمریکا و اروپا حریم هوایی خود را به روی پروازهای روسی بسته‌اند و دولت مسکو نیز دست به اقدامی متقابل زده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله روسيه به اوكراين تنش در مرز اوکراین و روسیه مذاکرات روسیه اوکراین چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک