Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با تشدید فعالیت سامانه‌های بارشی در شهر اصفهان، رفته رفته شدت این سامانه در این کلانشهر و مناطق اطراف آن بیشتر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان با تشدید فعالیت سامانه‌های بارشی در شهر اصفهان، رفته رفته شدت این سامانه در این کلانشهر و مناطق اطراف آن بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز گذشته در شهر اصفهان و مناطق اطراف آن بارش‌های باران آغاز شد و به گفته مسئولان هواشناسی اصفهان، این بارش‌ها در شهر اصفهان همچنان تا فردا ادامه پیدا می‌کند. 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و گفت: از اوایل امروز سه‌شنبه سامانه بارشی فعال شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد، شدت سامانه برای فردا بیشتر است.

نوید حاج‌بابایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اظهار داشت: از اوایل امروز سه‌شنبه سامانه بارشی فعال شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد، شدت سامانه برای فردا بیشتر است.

وی افزود: بارش باران در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید، رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ در مناطق جنوبی و همجوار با استانهای مجاور خواهیم داشت.

بارش باران و برف در استان چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شودهوای زنجان در وضعیت "خطرناک" است/ آغاز برف و باران از هفته آینده در استانبارش باران در جاده‌های 11 استان/ ترافیک سنگین در جاده چالوس

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان مخاطرات سامانه گفت:  لغزندگی سطح جاده‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال اختلال در تردد در مناطق مرتفع و سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

حاج‌بابایی ادامه داد: اجتناب از سفر‌های غیرضروری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، جلوگیری از جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، پاک‌سازی کانال‌ها و آبراه‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی بویژه در مسیرهای کوهستانی باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/166/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشدید فعالیت سامانه شهر اصفهان سامانه بارشی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل

ایسنا/اردبیل بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان اردبیل، سامانه بارشی جدیدی از عصر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اواخر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت وارد استان اردبیل می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در تمامی مناطق استان اردبیل، وزش تندبادهای موقتی؛ بارش متناوب باران (گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق)؛ رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان انتظار می رود.

آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری؛ سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی؛ برخورد صاعقه در دامنه کوه ها؛ لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی از مخاطره های جوی این رویداد خواهد بود.

به هموطنان توصیه می شود؛ از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند و عشایر منطقه جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع اطلاع رسانی شود؛ به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت توجه شود، احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات مورد انتظار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب