Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام سید عباس موسوی با اشاره به اینکه هشتمین سال برگزاری طرح آرامش بهاری را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: ۲ سال به خاطر شیوع کرونا همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها تحت الشعاع قرار گرفته بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۹۰ بقعه استان فارس و شهرستان شیراز از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ اجرا می‌شود، اظهار کرد: غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا در آخرین پنج شنبه سال در روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ۷۰ مبلغ غیربومی از قم و یک صد مبلغ بومی از فارس به بقاع متبرکه فارس اعزام می‌شوند، تاکید کرد: خیمه معرفت در ۱۸ بقعه متبرکه برپا می‌شود که شامل غرفه‌های چندرسانه ای، مجموعه نمایشگاهی عرضه محصولات فرهنگی و اجرای برنامه تبلیغی چهره به چهره خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه راه اندازی ۹۰ ایستگاه صلواتی شبانه روزی در بقاع متبرکه و محور‌های تردد زائران نوروزی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول نوروز ۱۴۰۱ به اجرا خواهیم رساند، افزود: فعالیت‌های شبانه روزی در ۱۰ مسجد بین راهی را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه ۱۴۳ باب زائرسرا در جوار امامزادگان استان فارس راه اندازی خواهد شد، تاکید کرد: این زائرسرا‌ها در جوار حرم‌های مطهر امامزادگان اسماعیل (ع) فسا، سید حسین (ع) کازرون، سید حسین (ع) جهرم، سید حسین (ع) سعادت شهر، سید محمد (ع) خوش آب، نظام الدین موجین (ع) و «شهید (ع) فراشبند، احمد (ع) و جعفر (ع) بهمن آباده، سید علی (ع) ایزدخواست، سید محمد (ع) شورجستان آباده و همچنین مسجد بین راهی سورمق تجهیز و راه اندازی می‌شود.

او گفت: پیش بینی و آماده سازی ۲۰۰ حسینیه برای ایام تعطیلات و در صورت نیاز برای موارد اضطراری استفاده می‌شود.

حجت الاسلام رحیم صفری گرایی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس نیز در حصوص جشن‌های نیمه شعبان در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: ۲۰۰ جشن نیمه شعبان در حرم مطهر امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود که به مدت یک هفته از میلاد حضرت علی اکبر (ع) این جشن‌ها آغاز شده است.

او با یادآوری این مطلب که ۵۰ مراسم سال تحویل هم در جوار امامزادگان برگزار می‌شود، افزود: مراسم ویژه در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) و حرم مطهر حضرت سید علی بن حمزه (ع) برگزار می‌شود.

صفری گرایی با اشاره به اینکه همه بقاع متبرکه شاخص استان فارس مراسم سال تحویل و قرائت دعای سال تحویل را خواهیم داشت و پیام نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پخش خواهد شد، اظهار کرد: هفت کاروان «نسیم انتظار» با موضوع جشن‌های خیابانی در نقاط مختلف فارس برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه مراسم احیای شب نیمه شعبان در اماکن مذهبی فارس، اظهار کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به اینکه خدمات رسانی بهداشتی را به زائرین و مسافرین نوروزی خواهیم داشت، تاکید کرد: فارس پتانسیل ویژه‌ای در بحث گردشگری دارد و وجود نازنین امامزادگان باعث شده است تا زائرین برای زیارت این نوادگان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه بالغ بر سه میلیارد تومان به بیمارستان‌های کرونایی، کادر درمان و بیماران کمک رسانی شد، تاکید کرد: طرح «قرار دوازدهم» در روز دوازدهم هر ماه به نام آقا امام زمان (عج) اجرایی می‌شود و تعدادی بسته معیشتی تهیه می‌شود و در اختیار نیازمندان و نیازمندان مجاور امامزادگان هم توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: در رابطه با آزادسازی زندانیان غیر عمد هم در طول سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۴ زندانی غیرعمد آزادسازی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری سال 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد از اخذ سند مالکیت بقعه متبرکه امامزاده خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت‌الاسلام محمدزاده، از اخذ سند مالکیت بقعه متبرکه امامزاده بی بی خدیجه خاتون (ع) این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با تلاش و پیگیری کارشناسان ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد و همچنین همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سند مالکیت امامزاده امامزاده بی بی خدیجه خاتون (ع) اخذ شد.

وی افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه با اداره ثبت و اسناد سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون به مساحت ۵۷۲۸.۳ متر مربع اخذ شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد با اشاره به روند رو به رشد تثبیت مالکیت عرصه و اعیان بقاع متبرکه شهرستان گفت: طبق برنامه سال روند اخذ اسناد مالکیت بقاع متبرکه شهرستان در حال اجرا بوده و امید است به زودی شاهد اخذ اسناد کلیه موقوفات و بقاع متبرکه باشیم.

کد خبر 751231

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه «آبی» در باگالری
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • اجرای طرح آگاه سازی دختران در آباده
  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد