Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  پس از آن  نشست علمی و تخصصی با حضور فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، دکتر سیف ا.. سعدالدین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان و جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در محل پارک علم و فن آوری دانشگاه سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان،معاونت پژوهشی و فن آوری دانشگاه سمنان و مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان و جمعی از اساتید و هیئت علمی دانشگاه و مرکز تحقیقات و کارشناسان حضور داشتند.

در ابتدا این مراسم غرس نهال توسط مدعوین انجام و در ادامه در سالن اجتماعات دانشگاه سمنان نشست انجام شد .

خانم مهندس منصوری معاونت محترم استانداردر خصوص اهمیت منابع طبیعی و پژوهش لازم جهت حفاظت بهتر از منابع طبیعی و منابع آبی سخنانی بیان داشت:.ایشان پژوهش را یکی از محورهای اصلی و مهم در ضمانت پیشرفت کشور دانست .

وی اظهار داشت: قدرت نهفته در تکنولوژی که بر پایه محکم علمی استوار است به مثابه مهمترین ابزار رسیدن به اهداف توسعه ملی است. منصوری گفت: دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی باید شریک راهبردی جامعه و صنعت در تدوین و اجرای برنامه های توسعه پایدار استان و کشور باشند.

منصوری معاونت محترم استاندار توجه به حوزه کشاورزی و مدیریت آب از راهبردهای اساسی و از چالش‌های اصلی استان مطرح کرد و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهها برای بهره گیری بهینه از این پتانسیل و ارائه راهکارهای علمی برای رفع چالش‌های پیش‌رو نقشی اثرگذار و حائز اهمیت بر شمرد.

سرکار خانم مهندس منصوری ، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در حاشیه افتتاح دفتر ارتباط با دانشگاه عنوان کرد: نتظار می‌رود این اتاق زمینه‌سازی اجرای پژوهش های راهبردی و تقاضا محور در راستای توسعه استان باشد.

درادامه آقای دکتر سعدالدین نیز ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و اهمیت درختکاری سخنانی ارائه نموده و گزارشی از اقدامات انجام شده دانشگاه و برنامه های آینده را تشریح کردند.

آقای مهندس مرادی حقیقی نیز با تشکر از حضور حضار و معاونین محترم از همکاری دانشگاه و تحقیقات در سال گذشته تشکر کرده و خواستار همکاری و همفکری اساتید دانشگاه و مرکز تحقیقات برای حل مشکلات و ارائه راه حل ها برای رفع آن ها شدند.

این جلسه با ارائه گزارش توسط اساتید دانشگاه و مرکز تحقیقات ادامه یافت .در پایان با حضور دکتر سعدالدین دفتر ارتباط با دانشگاه در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان افتتاح گردید

کد خبر 1613039

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان دانشگاه سمنان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در فصل گرما ضروری است.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در بحث حریق در فصل خشک از خرداد ماه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستیم. سال گذشته، منابع طبیعی و عرصه‌ها را مدیریت و صیانت کردیم.

وی ادامه داد: کشور تصمیم گرفت یک فروند بالگرد برای جلوگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی و منابع ملی به استان اختصاص دهد، اما تاکنون این امر محقق نشده است. ضرورت دارد ستاد مدیریت بحران کشور نسبت به این تصمیم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا بالگرد در استان مستقر شود.

او گفت: لرستان نیاز مبرم به بالگرد دارد و با توجه به اینکه لرستان استانی کوهستانی است، این مهم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: جنگل‌های لرستان با مشکل جدی آفات و بیماری‌ها نیز مواجه‌اند و نیاز است از محل اعتبارات ملی این کار انجام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود