Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه گذشته، تعداد ۹۷۱ هزار و ۱۷۴ مسافر از گمرکات استان تردد داشته‌اند، گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۷۵ درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

توحید آذربد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه طی 11 ماه گذشته، تعداد 971 هزار و 174 مسافر از گمرکات استان تردد داشته‌اند، اظهار داشت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 175 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میانگین تردد روزانه از مرزهای استان دو هزار و  890 نفر است که این آمار درسال گذشته  روزانه یک هزار و 49 نفر بوده است.

وی عنوان کرد: از تعداد 971 هزار نفر مسافر، تعداد 490 هزار و 786 نفر مسافر از گمرکات استان وارد کشور شده‌اند و تعداد 480 هزار و 388 نفر از کشور خارج شده‌اند.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی، ادامه داد: بیشترین تردد مسافر از آغاز سال جاری تا بهمن‌ماه، مربوط به مرز بازرگان با ورود  186 هزار و 511 نفر و خروج 142 هزار و 14 نفر بوده که 40 درصد کل سهم گمرکات استان را شامل می‌شود.

آذربد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 456 هزار و 475 تن کالا از گمرکات استان به خارج از استان صادر شده، اظهار داشت: این میزان صادرات از نظر وزن 27 درصد و از نظر ارزش نیز 38 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی به خروجی سایر گمرکات کشور از گمرکات استان اشاره کرد و گفت: به دلیل هم مرزی استان با سه کشور خارجی شاهد صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان هستیم که در این مدت بیش از سه میلیون تن بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه میزان واردات کالا به کشور از گمرکات استان نیز افزایش داشته است، عنوان کرد: طی 11 ماه گذشته 568 هزار و 851 تن کالا از گمرکات استان به کشورهای وارد شده است که این میزان از  وهردات نسبت به مشابه سال گذشته از لحاط وزنی 71 درصد و از لحاظ ارزشی 49 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین به میزان تردد خودروها نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان نیز در مجموع، تعداد 535 هزار و 575 خودرو از گمرکات استان تردد کرده‌اند که از این تعداد 508 هزار و  900 تریلر و کامیون و سه هزار و 950 خودروری سواری بوده است.

تردد مسافر از گمرکات آذربایجان‌غربی 128درصد افزایش یافتتوضیحات وحیدی درباره محدودیت‌های تردد مسافر و برقراری حضوری کلاس‌های درس

آذربد تصریح کرد: تعداد تردد روزانه خودروهای سبک و سنگین نیز از گمرکات استان یک هزار و 185 خودرو بوده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی گمرکات آذربایجان غربی مسافر از گمرکات گمرکات استان درصد افزایش تردد مسافر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته