Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:47:02 GMT

چرا دشمن از ما مسلمانان می‌ترسد؟+صوت منتشرنشده شهید باکری

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۲۴۳

چرا دشمن از ما مسلمانان می‌ترسد؟+صوت منتشرنشده شهید باکری

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود که در روز ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در منطقه برجای ماند.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید مهدی باکری است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد شهادت این سردار سپاه اسلام برای نخستین بار منتشر می‌کند:

 

چرا دشمن از ما مسلمانان می‌ترسد؟

شهید مهدی باکری در دوم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ در بحبوحه عملیات والفجر مقدماتی در جمع رزمندگان  لشکر ۳۱ عاشورا از تکلیف شرعی که بر عهده مسلمانان است، سخن به میان آورده است:

دشمنان اسلام، اسلام را خوب شناخته‌اند و فهمیده‌اند که اگر یک لحظه از مقابله با اسلام ما غافل بشوند همگی محو و نابود خواهند شد ان شاءالله؛ پس ما را خوب شناخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه شب و روز در تلاش هستند که راه اسلام را سد کنند، به همین جهت این تکلیف شرعی به عهده ما مسلمین می‌باشد، مسلمینی که تسلیم خداوند متعال هستند، خداوندی که نابودکننده ستمگران و یار مستضعفین است. بنابراین خداوند متعال راه راست و خط ما را دقیقاً مشخص کرده و امامی را که برایمان قرار داده است ایشان هم راه ما را مشخص کرده‌‌اند، و راه قدس، راه کربلا کلماتی که به زبان ما آمده اند شعار نیستند و ما مکلف هستیم که به گفته‌‌هایمان عمل کنیم.

درباره شهید

شهید مهدی باکری در ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ در میاندوآب به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه گذراند. او در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز پذیرفته شد. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در سازماندهی سپاه ارومیه ایفاگر نقش فعال بود. او در همان سال‌ها، حدود یک سال هم به عنوان شهردار ارومیه برگزیده شد. در مقطعی، مسؤولیت جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی را بر عهده گرفت و البته روزهایی هم به ضرورت، دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد.

با آغاز جنگ تحمیلی معاونت تیپ نجف اشرف را پذیرفت. او در عملیات‌های متعددی نظیر فتح المبین، والفجر مقدماتی، والفجر یک تا چهار، مسلم بن عقیل، رمضان و بیت المقدس شرکت کرد. شهید مهدی باکری بعدها به فرماندهی تیپ عاشورا رسید؛ تیپی که چندی بعد به لشکر تبدیل شد. سرانجام در روز ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به یاران شهیدش پیوست و هنگام انتقال پیکر مطهرش، قایق مورد هدف اصابت شلیک مستقیم آر پی جی نیروهای عراقی قرار گرفت و این گونه شد که پیکر مطهر شهید مهدی باکری به آب‌های گرم جنوب پیوست و مانند برادرش حمید، مفقودالاثر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی باکری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس شهید مهدی باکری ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید - بایرن مونیخ یکی از بازی های کلاسیک بزرگ فوتبال اروپاست. 12 پیروزی برای تیم مادریدی، سه تساوی و یازده پیروزی برای بایرن، این دوئل را به عنوان یکی از متوازن‌ترین دوئل ها در قاره اروپا تبدیل کرده است.

احترام بین دو باشگاه کامل است و این را می توان در اظهاراتی مشاهده کرد که آنها در روزهای قبل از بازی رفت تبادل نظر کرده اند.

توخل دیروز در نشست خبری خود در مورد بازی با رئال گفت: «همه چیز تحت کنترل به نظر می رسد، اما شما پنج ثانیه بعد از رئال گل دریافت می کنید.»

در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بایرن-آینتراخت، توماس توخل یکی از ویژگی های بزرگ رئال مادرید را فاش کرد که باعث ترس رقبای آن می شود: «من چند بار بازی های رئال مادرید را با آنالیزورهایم دیده ایم. اگر نگاه کنید، در گل‌ها و موقعیت‌های آن‌ها اگر به 10 ثانیه عقب تر برگردید، اصلا به نظر نمی رسد که قرار است به گل برسند یا یک شانس گل مسلم خلق کنند.
همیشه نمی توان حدس زد رئال قرار است به گل برسد. گاهی بله، چون موقعیت‌های واضحی هستند و خطر را می‌بینید، اما گاهی اوقات آنها را نمی‌بینید. به نظر می رسد همه چیز تحت کنترل است، که رئال مادرید پنج ثانیه بعد شما را غافلگیر می کند. این واقعا ترسناک است.» 

توخل می گوید: «رئال بالاترین کیفیت فردی را دارد با توانایی باورنکردنی در تغییر موقعیت و حفظ ریتم در ضدحملات. اجرای فنی ضد حملات رئال بدون تاخیر انجام می شود. در ال‌کلاسیکو آنها نزدیک بود ببازند ولی خیلی سریع به هر دو گل بارسا پاسخ دادند و. بعد گل برتری را زدند. اصلا به نظر نمی رسید رئال قرار است به گل سوم برسد و این همان چیزی است که رئال را خاص می‌کند.»

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود