Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:40:25 GMT

وام ودیعه مسکن برای مستاجران

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۳۱۲

وام ودیعه مسکن برای مستاجران

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

اخبار جدید ودیعه وام مسکن مستاجران

آیینی با بیان اینکه در دو ماه گذشته به اندازه یک سال گذشته متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند، گفت: به مالکانی که اقدام به نوسازی می کنند وام قرض الحسنه ودیعه مسکن داده می شود و امیدواریم که صدور پروانه در بافت فرسوده به یک ماه کاهش پیدا کند و علاوه بر این تمام امتیازاتی که برای نهضت ملی مسکن دیده شده به نوسازی بافت فرسوده هم تسری داده می شود با این تبعیض مثبت که فرم «ج» سبز و سابقه عدم مالکیت را هم نمی خواهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال‌های گذشته ۱۲ تا ۱۵ هزار واحد مسکونی به صورت سالانه در بافت فرسوده با حمایت‌های دولت نوسازی شده اما در دولت سیزدهم برای بازسازی ۱۵۰ هزار واحد در سال برنامه‌ریزی شده است.

محمد آیینی در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که  در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: ما متأسفانه با بیش از ۱۶۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور مواجه هستیم و بیش از ۲۱ و نیم میلیون نفر که عمدتا از اقشار کم درآمد هستند در این محدوده‌ها سکونت دارند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد سطح شهرها و ۳۳ درصد جمعیت شهری کشور در این محدوده ها هستند، گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده وجود دارد که بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار خانه از این واحدها، هیچ سازه‌ای ندارند و در این خانه ها بیش از ۱۱ میلیون نفر زندگی می کنند.

آیینی با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور به شدت در معرض خطر هستند و این بهترین شرایط برای بدترین فاجعه است، گفت: ما باید جان این افراد را نجات دهیم بنابراین ما می خواهیم آنها را دعوت کنیم که از تسهیلات شهرداری و دولت استفاده کنند تا خانه های خود را بازسازی کنند.

وی با بیان اینکه افراد ساکن در بافت فرسوده مشکل معیشت، بهداشت و اشتغال دارند، گفت: رویکرد ما در مجموعه ستاد ملی بازآفرینی شهری محرومیت زدایی است و باید با واسطه گری و فراهم کردن شرایط، حضور نهادهای حمایتی برای  اشتغال زایی و تأمین بهداشت را در مناطق بافت فرسوده شهری میسر کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه باید با منابعی که در اختیار داریم حال مردم را بهتر کنیم، افزود: هدف اصلی سند ملی باز آفرینی شهری پایدار این است که خدمات در حد متوسط برای ساکنان بافت های فرسوده هم فراهم شود و برای این کار ستادهایی در سطح کشوری و استانی تشکیل شده و تصمیمات را در هر استان به ستاد استانی تفویض می کنیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی سکونت گاه‌های مردم دارد و وارد کار شده است، گفت: در مدت کوتاهی با حمایت وزیر راه و شهرسازی ۶ هزار میلیارد تومان منابع برای این کار تأمین شده و بانک مسکن به عنوان بانک عامل در نظر گرفته شده و در استان قم ۴۰۰ میلیارد تومان با نرخ ۱۰ درصد به متقاضیان داده می شود

آیینی با بیان اینکه در دو ماه گذشته به اندازه یک سال گذشته متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند، گفت: به مالکانی که اقدام به نوسازی می کنند وام قرض الحسنه ودیعه مسکن داده می شود و امیدواریم که صدور پروانه در بافت فرسوده به یک ماه کاهش پیدا کند و علاوه بر این تمام امتیازاتی که برای نهضت ملی مسکن دیده شده به نوسازی بافت فرسوده هم تسری داده می شود با این تبعیض مثبت که فرم «ج» سبز و سابقه عدم مالکیت را هم نمی خواهد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید با این شرایط، ده برابر گذشته کار کنیم و به نوسازی شتاب دهیم، افزود: سال‌های گذشته ۱۲ تا ۱۵ هزار واحد مسکونی به صورت سالانه در بافت فرسوده با حمایت‌های دولت بازسازی شده است اما در این دولت برای بازسازی ۱۵۰ هزار واحد در سال برنامه‌ریزی شده است و این یعنی کار ده برابری.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ما معتقدیم که نوسازی بافت فرسوده ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد در سال را هم دارد و باید شرایط فراهم شود و کسانی که متقاضی نهضت ملی مسکن هستند با تمهیداتی به سمت نوسازی بافت فرسوده بروند؛ ما می خواهیم برای مردم این فرصت را فراهم کنیم که انتخاب کنند که یا در پردیسان در طرح نهضت ملی باشند یا بیایند دربافت فرسوده و نزدیک به مرکز شهر خانه دار شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران قرض الحسنه مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی نوسازی بافت فرسوده وام ودیعه مسکن بافت فرسوده واحد مسکونی داده می شود هزار واحد نهضت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان اینکه ۴۴ درصد از بافت محله فرسوده است، اظهار کرد: علی رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته، به دلیل ریزدانگی، تنها نزدیک به ۱۰۰ فقره صدور پروانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از قالیشویی‌های موجود در محله به فضایی برای اطراق معتادان تبدیل شده است، یادآور شد: تعدادی از این فضا‌ها برای تبدیل به بوستان محلی تملک شده و مابقی آن نیز باید تملک شود.

امانی با بیان اینکه دستگاه‌های عابر بانک این محله از کار افتاده و تعدادی از شعب بانک نیز تعطیل شده اند، گفت: یکی از املاک موجود متعلق به شهرداری است و قرار بر این بود به میدان میوه و تره بار تبدیل شود که متاسفانه این اقدام انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه مردم برای رسیدن به ایستگاه مترو ناچارند دو کیلومتر مسیر را طی کنند، تصریح کرد: پله‌های این پل مکانیزه نیستند و افراد سالمند و بیماران نمی‌توانند به راحتی از پل تردد کنند.

امانی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ دستگاه دوچرخه زیر باد و باران در فضایی در این محله رها شده است، اظهار کرد: این فضا به قبرستانی از دوچرخه‌های طرح بیدود تبدیل شده و سه سال است که نگهداری دوچرخه‌ها در این فضا صورت می‌گیرد که برای این موضوع هزینه نیاز است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در روز‌های اخیر به خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مسئله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کمااینکه در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته اند.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه مهم و اصلی شهروندان این محله سکونت اتباع بیگانه است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که ۶۰ درصد از ساکنان این محلات را اتباع تشکیل می‌دهند. یکی از موضوعات مطرح شده این بود که درآمد پایین اتباع باعث بیکاری آنها شده است. ۱۰ تا ۳۰ درصد دانش آموزان مدارس این محله نیز از اتباع هستند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس در حال ریزش بود، تصریح کرد: تجمع ۱۰‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی با اعلام اینکه محله جوادیه ۲۳ مسجد دارد، یادآور شد: متأسفانه این محله از سرانه فرهنگی برخوردار نیست. سرانه فضای سبز محله نیز دو متر مربع است و جز یک بوستان که در این دوره مدیریت شهری در حال ساخت است، تنها یک بوستان در محله وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه گوسفند‌ها در قصابی‌های موجود شبانه ذبح می‌شود، گفت: بوی نامطبوع و تجمع حیوانات موذی به دنبال این کشتار‌ها باعث شده فضای سه متر مربعی پیاده رو به فضایی غیرقابل تحمل تبدیل شود. خوشبختانه تمام مخازن محله نو شده بود و تنها یک زباله گرد در محله دیده شد.

وی افزود: در جوادیه یک ناحیه وجود دارد و پیگیری مسائل خدمات شهری توسط این ناحیه انتظار زیادی نیست. منطقه ۱۶ تعداد ۶ ناحیه و یک محله دارد و انتظار می‌رود مسائل شهروندان بررسی شود.

امانی با بیان اینکه مردم از تأخیر در تردد اتوبوس‌ها و کرایه بالای وسایل حمل و نقل عمومی در سال جاری رضایت ندارند، گفت: برخی رانندگان مابقی کرایه را به شهروندان بازنمی گردانند این در حالی است که حتی ۵۰۰ تومان نیز برای مردم این محله دغدغه است. درخواست می‌شود شرکت واحد اتوبوسرانی به این موضوع رسیدگی کند.

وی با اشاره به زد و بند‌های موجود بین وانت بار‌ها و بساط گستران و مأموران انضباط شهری و اذعان بسیاری از ساکنان این محله به زد و بند‌های شکل گرفته، یادآور شد: وضعیت آسفالت در معابر ناهنجار است و نیاز به نوسازی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه عدم وجود سرویس‌های بهداشتی در محله یکی از گلایه‌های آنها بوده است، تصریح کرد: تملک چند ملک برای ساخت سرویس بهداشتی کار سختی نیست و می‌تواند مشکلات ناشی از این کمبود‌ها را جبران کند.

امانی همچنین خاطرنشان کرد: درخواست مردم شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آنها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه آهن است که هیچ یک به شهرداری بازنمی گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند. تسهیل مقررات نوسازی بافت فرسوده برای واحد‌های ریزدانه نیز از دیگر درخواست‌های شهروندان بود و همانطور که بار‌ها شهردار تهران نیز اعلام کرده، کسی نمی‌تواند انکار کند که در این دوره کار بزرگی انجام شده، اما باید شرایط برای بافت ریزدانه تسهیل شود.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید نوسازی مدارس دولتی را در دستور کار قرار دهد، تأکید کرد: احیا و تغییر کاربری دو سینمای محله و ایجاد سرانه‌های فرهنگی از جمله درخواست‌های ساکنان این محلات است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است