Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@22:32:24 GMT

بودجه میلیاردی جهاد تبیین حذف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۵۲۲

بودجه میلیاردی جهاد تبیین حذف شد

آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱، جزء الحاقی بند (ی) تبصره ۶ را حذف کردند.

در جزء الحاقی بند (ی) تبصره ۶ مصوبات مجلس در بودجه ۱۴۰۱ آمده بود که «یک هزار میلیارد ریال از درآمد حاصل از این بند به منظور تولید و انتشار محتواهای رسانه ای در مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همچنین جزء ۲ بند (ی) تبصره ۶ نیز به اصلاح شد که به موجب آن «مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصرا بر عهده سازمان صدا و سیما است.»

بر این اساس مصوبه مجلس در جزء ۲ بند (ی) تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ به شرح زیر اصلاح شد.

حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتور)های ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان دو درصد(۲%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و منابع درآمدی این ردیف تا سقف بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صرف توسعه زیرساخت همان کارور در بستر شبکه ملی اطلاعات می شود. منابع حاصل از حق السهم دولت از کارور و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مازاد بر یکصد و شانزده هزار میلیارد (۱۱۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در ردیف ۱۳۰۴۰۴ صرف طرح(پروژه) ها و طرح های مرتبط با فضای مجازی تحت نظارت و راهبرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی بخصوص(طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات) مصوب شهریور ۱۳۹۹ با اولویت بومی سازی تجهیزات و خدمات امنیت و تولید محتوا و سالم سازی، ذخیره سازی و پردازش کلان داده ها، حمایت از توسعه هوشمندسازی در قوای سه‌گانه و نیروی انتظامی و ایجاد یک زیرساخت مرجع ملی به نحوی که امکان نظارت برخط و قابل اتکای سهم ترافیک داخلی در کل مصرف اینترنت کشور فراهم شود.

مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصرا بر عهده سازمان صدا و سیما است.

همچنین یک بند به تبصره ۳ الحاق شد که به موجب آن «رعایت موازین شرعی در قراردادهای مربوط به تامین منابع مالی خارجی (فاینانس) مندرج در این تبصره و سایر تبصره های این قانون الزامی است.»

در جزء ۱ اصلاحی بند (الف) این تبصره آمده است؛

با رعایت بند(الف) ماده(۴) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ سقف تسهیلات تأمین مالی خارجی(فاینانس) برای طرحهای دولتی و غیردولتی معادل ریـالی سی میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو تعیین می‌شود.

در مواردی که استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) منوط به تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازپرداخت اصل و هزینه‌های تسهیلات مالی أخذشده از منابع تأمین کنندگان مالی بانکهای کارگزار خارجی و بانکها و مؤسسات مالی و توسعه‌ای بین‌المللی باشد، وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است پس از تصویب هیأت وزیران به نمایندگی از طرف دولت ضمانتنامه‌های کلی یا اختصاصی لازم برای طرحهای مذکور را حداکثر ظرف یک‌ماه صادر یا اختیار امضای آن را با تصویب هیأت وزیران به مقام مسؤول ذی‌ربط تفویض کند.

در مورد کلیه طرحهای دولتی و غیردولتی متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) أخذ تأییدیه دستگاه اجرائی ذی‌ربط(به منظور تأیید اولویت برای استفاده از تأمین مالی خارجی)، وزارت امور اقتصادی و دارایی(به منظور صدور ضمانتنامه دولتی)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (به منظور پایش(کنترل) تعادل و مدیریت تـراز ارزی کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور(صرفاً برای پایش(کنترل) طرحهای بخش دولتی شامل طرحهای شرکتها و طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) ضروری بوده و بازپرداخت اصل و سود تسهیلات هر یک از طرحها از محل عایدات آنها و یا منابع پیش‌بینی‌شده در این قانون قابل پرداخت است.

شورای اقتصاد با رعایت اولویت‌های بند(پ) ماده(۴) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مجوز استفاده طرحهای بخش دولتی که دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌محیطی باشند، از تسهیلات مذکور را صادر می‌کند.

در خصوص طرحهای غیردولتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است پس از أخذ تضمین لازم از بانکهای عامل که به پشتوانه أخذ وثایق مناسب و کافی از مالکان طرحها صادر شده‌ است، نسبت به صدور ضمانتنامه بازپرداخت اقدام کند.

۱- مبلغ دو میلیارد(۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)یورو از تسهیلات تأمین مالی خارجی(فاینانس) موضوع این بند برای استفاده از منابع بانک‌ها و مؤسسات مالی و توسعه ای بین‌المللی به منظور تعمیر و تجهیز خوابگاههای دانشگاهها و دانشگاههای علوم پزشکی، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و خوابگاههای وزارت آموزش و پرورش با تضمین و بازپرداخت دولت و از محل اعتبارات بودجه عمومی اختصاص می یابد.

‌به منظور توسعه و تکمیل مسیرهای صادراتی کشور و در راستای ارتباط با همسایگان مبلغ دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو از محل تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) در اختیار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا جهت اتصال خط آهن ایران به همسایگان هزینه گردد. بازپرداخت این تسهیلات برعهده این شرکت است.

در بند (ب) اصلاحی تبصره ۳ آمده است؛

- اجرای تبصره (۳۸) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌ کشور مصوب ۳/ ۶/ ۱۳۹۵ در سال ۱۴۰۱ در سقف ۳۰ میلیارد یورو موضوع بند (الف) این تبصره تمدید می‌شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این تبصره گفت: بیش از ۳۰ مورد در ادامه مصوبات داریم که شامل این ۳ بند می شود. اول؛ کلمات و عبارات غیرفارسی را براساس اصل ۱۵ قانون اساسی به کلمات فارسی تبدیل کنیم و کلمات فرهنگستان زبان فارسی را جایگزین نماییم. دوم؛ به کلیه مواردی که شورای نگهبان مغایر شرع اعلام کرده اند باید اضافه کنیم "مقید به رعایت موازین شرعی شود". سوم؛ کلیه مواردی که شورای نگهبان به لحاظ ذکر ردیف اشکال گرفته است، شماره ردیف را مشخص کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران مالی خارجی فاینانس تسهیلات مالی ۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ تبصره ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم را مسموم کرده است و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این نا امیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دوره توانمندسازی معرفتی شناختی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه‌های هفت‌گانه مشهد مقدس با همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) در عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج در تسهیل امور در دوایر دولتی استان و با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد.

سردار سید هاشم غیاثی طی سخنانی در این دوره اظهار داشت: رسالت اصلی مدیران و فرماندهان بسیج کمک و یاری رساندن و تسهیل امور خدمت رسانی بهتر به مردم است، مردمی که نسبت به آرمان‌های انقلاب در همه زمانها وفادار هستند.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت مقام معلم و کارگر و اشاره به اینکه اینان دو قشر خدوم نظام و انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد : معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظورخنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب حرکت می کنند.

غیاثی خاطرنشان کرد: در مسئله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که مقام معظم رهبری فرمودند: «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ این یعنی همان الگوی بسیج، این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم معظم له باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاههای مقاومت بسیج در ادارات ، تصریح کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم را مسموم کرده است و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

احمد زارعی، مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) نیز ضمن بزرگداشت مقام معلم و نیز هفته کار و کارگر، اظهار داشت: فلسفه این مراسم به عنوان دوره آموزشی و توانمندسازی فرماندهان بسیج ادارات یک نگاه کاملاً تخصصی در حوزۀ تعریف کار در جهت وظیفه مشترک با تسهیل امور مردم در ادارات، بیان دیدگاه‌ها، تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی دولتی است.

زارعی با تأکید بر رفع مشکلات و مسئله‌ها کمک و خدمت رسانی به جامعه و اقشار مختلف مردم، یادآور شد: فرماندهان بسیج در ادارات حافظان ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند و پایه مهم آن فقط مردم می‌باشند که هدف اصلی از این دوره های آموزشی تبیین مشارکت و جلب رضایت مردم است.

وی بیان کرد: بسیجیان ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای مأموریت‌های بر زمین است که مردم عزیز از آن محرومند و برای جهت نیل به سمت تعالی و پیشرفت با استفاده از ظرفیت درون سازمانی که اعضای بسیج ادارات در واقع همان کارکنان، مسئولان، معاونین و کارشناسان خود دستگاه‌هاست، دارد.

گفتنی است؛ دوره توانمندسازی معرفتی شناختی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه های هفت گانه مشهد مقدس با همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) در عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج در تسهیل امور در دوایر دولتی استان و با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود