Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره موسوی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی رها سازی ۲۶ بهله پرنده شکاری در زیستگاه‌های طبیعی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ را به شرح زیر بیان کرد.

پرندگان آزاد شده شامل ۱۲ بهله دلیجه، ۲ بهله عقاب طلایی، ۴ بهله سارگپه، ۳ بهله انواع جغد و ۵ بهله قرقی بودند که به دلایل متخلف دچار آسیب دیدگی و جراحت شده بودند که پس از تیمار به طبیعت بازگردانده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی این پرندگان شکاری ارزشمند ضمن انجام اقدامات درمانی، تیمار و تغذیه و گذراندن دوران نقاهت تحت نظر کارشناسان، پس از بدست آوردن شرایط جسمی مناسب با رعایت پروتکل‌های دامپزشکی حیات وحش در طبیعت رها سازی شدند.

رعایت ملاحظات تخصصی زیست محیطی از جمله تغذیه مناسب جانوران به ویژه در روز‌های پیش از رهاسازی، انتخاب زمان و محل مناسب برای اجرای برنامه بازگشت به طبیعت از جهت موقعیت مکانی، توپوگرافی و عوارض طبیعی منطقه همچنین شرایط مناسب آب و هوایی در روز اجرای برنامه، علامت‌گذاری جانوران و حمل آن‌ها به شیوه اصولی تا محل رهاسازی از ضرورت‌های اجرای برنامه‌های رهاسازی جانوران وحشی در طبیعت است.

لازم به ذکر است استان مرکزی در خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی قرار دارد و تاکنون ۳۶۳ گونه جانوری شامل ۶۵ گونه پستاندار، ۲۲۲ گونه پرنده، ۵۵ گونه خزنده، ۴ گونه دوزیست، ۱۷ گونه ماهی بومی و هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرنده شکاری محیط زیست استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از هما، حسام قربانعلی گفت: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • یک بهله سارگپه در طبیعت مانه و سملقان رهاسازی شد
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت