Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:05:57 GMT

گرمای تابستان امسال را حس نکنید!!!

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۶۵۷

گرمای تابستان امسال را حس نکنید!!!

در واقع یکی از شایع‌ترین آن‌ها گرمازدگی است که اگر به آن توجه نشود و یا درمان نشود ممکن است منجر به مرگ هم شود. زمانی که یک فرد به مدت طولانی در معرض هوای گرم قرار بگیرد سیستم تنظیم کننده دمای بدن او از کار می‌افتد و بدن قادر به دفع گرمای اضافی نخواهد بود؛ در نهایت دمای بدن به شدت افزایش می‌یابد و قادر به تخریب اندام‌های اصلی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل تابستان این گرما بیشتر می‌شود و کل کشور تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد مخصوصا شهرستان‌هایی که در جنوب کشور هستند. در این صورت مردم نیاز مبرمی به وسایل خنک‌کننده و سرمایشی دارند. برای تولید هوای خنک و سرما از وسایل مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کولرهای آبی و کولرهای گازی اشاره کرد؛ هر دوی آن‌ها به خوبی می‌توانند که هوای مطلوب و خنکی را ایجاد کنند. در حقیقت بهترین گزینه کولرهای گازی هستند و از جمله رایج‌ترین سیستم‌های HVAC برای ساختمان محسوب می‌شوند که در واقع در تمام ساختمان‌های تجاری، مسکونی، اداری و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مزیت‌های کولر گازی می‌توان به جلوگیری از خشکی و گرما‌زدگی، بهبود کیفیت هوا، کمک می‌کند که آلرژی و آسم کاهش پیدا کنند و... اشاره کرد.    

چگونه با داکت اسپلیت گرما را از بین ببریم؟

به نوعی از سیستم‌های سرمایشی که می‌تواند در زمستان هوا را گرم و در تابستان هوا را خنک کنند داکت اسپلیت می‌گویند و در حالت کلی از آن به عنوان یک سیستم سرمایشی یاد می‌شود. این داکت از دو قسمت اصلی به نام هواسار و کندانسور ساخته شده است که کندانسور به نوبه خود از بخش‌های مختلفی همچون دینام، فین، پروانه، کمپرسور و... تشکیل شده است و هوا ساز هم متشکل شده از بخش‌هایی همچون سینی، فیلتر، کویل و دینام و... است. لازم است بدانید که هواساز داخل سقف به صورت توکار نصب می‌شود و در نهایت با استفاده از کابل‌ کشی هوا به داخل اتاق و اتاق‌های مختلف انتقال می‌دهد. در حقیقت داکت اسپلیت دارای عملکردی بسیار شبیه به کولر گازی و اسپلیت است اما برای گرم کردن یک مکان بایستی که درون داکت اسپلیت با گردش آب گرم محیط را خنک کند.

چرا باید از داکت اسپلیت استفاده کنیم؟

داکت اسپلیت‎ مزیت‌های زیادی دارند که مصرف کنندگان را منجر به خرید آن می‌کند. در واقع این سیستم‌های سرمایشی برق بسیار کمی را مصرف می‌کنند و در عین حال هزینه اولیه‌ای که برای ان‌ها استفاده می‌شود بسیار کم است. اساسا به جای این که چندین دستگاه را برای فصل‌های مختلف تهیه کنید می‌توانید از یک دستگاه با عملکردهای متفاوت استفاده کنید. اساسا برای واحدهای مختلف می‌توانید یک دستگاه مرکزی تهیه کنید که که کل ساختمان را با استفاده از آن خنک و یا گرم کنید. ناگفته نماند که هزینه نگهداری این داکت‌ها بسیار پایین است که این یک ویژگی منحصر به فرد آن به شمار می‌رود. می‌توانید برای خنک و یا گرم کردن هر مکانی از آن بهره ببرید یعنی گزینه‌های بسیار مناسبی برای مراکز خرید، محل کار، سایر مکان‌های بزرگ و... است. در حالت کلی سیستم‌های تهویه مطبوع کانالی معمولا برای نگهداشتن مناطق بزرگ در یک دمای یکنواخت گزینه‌های بسیار مناسبی هستند و در صورتی که هر دوی سیستم‌های داکت اسپلیت و یا اسپلیت‌های دیواری بر اساس یک اصول مناسب و یکسان کار می‌کنند اما توجه کنید که طریقه نصب آن‌ها بسیار متفاوت است. اما در کل بهتر است بدانید که اسپلیت‌های دیواری نصب راحت‌تری دارند البته نسبت به اسپلیت‌های کانالی چرا که واحدهای داخلی به جای این که کانال کشی شوند بیشتر با لوله به‌هم وصل می‌شوند. در واقع اگر بخواهیم از نظر هزینه آن‌ها را بررسی کنیم متوجه می‌شوید که مدل کانالی گران‌تر است مخصوصا اگر برای کاربردهای کوچک‌تر استفاده شود. در نتیجه با توجه به آن چه که بیان شد بهتر است که از سیستم‌های داکت اسپلیت استفاده کنید و از مزیت‌های آن بهره ببرید.    

مزایا و معایب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت‌ها همانند هر سیستم یا وسیله‌ای مزایا و معایبی دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

مزیت‌ها

برای تولید هوای گرم و سرد کاربرد دارد.
با استفاده از آن وسیله‌هایی همچون چیلر و موتورخانه و... حذف خواهد شد.
با استفاده از آن از هوای تازه استفاده می‌شود.
رطوبت و آلودگی هوای اتاق به اندازه قابل توجهی کاهش می‌یابد.
قابل استفاده برای مکان‌های بزرگ و وسیع
هزینه راه‌اندازی کم و در عین حال طول عمر بالایی دارد.
فضای کمتری را اشغال می‌کند و هزینه تعمیر و نگهداری آن کم است.
می‌توان روی آن‌ها فیلتر هوا نصب کرد و با استفاده از ترموستات دما را تنظیم کرد.
در صورت نیاز می‌توان برای گرمایش از کوئل آب گرم استفاده کرد.  

معایب

نمی‌توان که دما و سرعت هوا را به‌صورت منطقه‌ای کنترل کرد؛ یعنی زمانی که روشن است تمام اتاق‌ها دمای یکنواختی دارند.
نسبت به مینی چیلریا چیلرها تا حدودی مصرف برق آن‌ها بالاتر است اما به نسبت اسپلیت‌های دیواری مصرف برق کمتری دارند. 
گاهی اوقات به علت نوع قرارگیری یونیت داخلی و تداخل با رابیتز کاری، صدای کانال‌های آن آزار دهنده خواهند بود.

سیستم‌های داکت اسپلیت تا چه اندازه‌ای هوای مطبوع ایجاد می‌کند.

می‌توان گفت که یکی از رایج‌ترین و بهترین سیستم‌های تهوبه مطبوع برای مکان‌ها و محیط‌های مختلف است که می‌تواند با تولید کردن هوای پاک و سالم به شادابی و سلامت افراد کمک بسیار شایانی کند؛ حتی در کاهش بیماری آسم هم می‌تواند که کمک کننده خوبی باشد. این که می‌تواند هوای گرم و سرد را به صورت مطلوب و همزمان تولید کند یکی حسن‌های این داکت است. لازم است که برای خرید این سیستم‌ها به مراکز معتبر مراجعه کنید؛ می‌توانید که انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مخصوصا داکت اسپلیت را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی رقابتی از فروشگاه اینترنتی معتبر الکتروپخش امین تهیه و خریداری کنید. با خرید از این نمایندگی معتبر در زمان و هزینه‌های اضافی مربوطه به رفت و آمد به اندازه قابل توجهی صرفه جویی کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: گرمای تابستان تابستان گرما افراد داکت اسپلیت اسپلیت ها سیستم ها مزیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: با آتش بازی نکنید

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن بامداد چهارشنبه خطاب به متجاوزان به یمن نوشت:با آتش بازی نکنید.

به گزارش مشرق، الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه احتماعی ایکس نوشت: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید؛ چه به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت.

سخنان الحوثی ساعاتی پس از انتشار لحظه حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) صورت می گیرد.

این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد دیروز سه شنبه هدف حمله قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی و با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • (ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!
  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند