Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا محسنی دیبا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وضیت آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: آموزش مجازی بسیاری ازمشکلات آموزشی را برای دانشجویان در پی داشت. تعدادی از اساتید فقط به بارگذاری پاورپوینت اکتفا می‌کردند و این پاورپوینت‌ها برای توضیح دروس کافی نبود و باعث می‌شد دانشجویان نتوانند مطلب را خوب فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از اساتید هم با صوت‌های تلگران یا واتساپ و فایل‌های پاورپوینت، دروس را به نحو احسن تدریس کردند. برخی از اساتید نیز چند روز مانده به امتحان با بارگذاری چند پاورپوینت از دانشجویان خواسته‌اند که امتحان دهند و این امر باعث شده دانشجویان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

دبیر کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت گفت: من در وزارت بهداشت هم پیشنهاد دادم که آموزش همگانی و رایگان در قالب مجازی می‌تواند از طرف دانشگاه علوم پزشکی مجازی  برای دانشجویان بارگذاری شود که هم در راستای عدالت آموزشی است و هم دانشجویانی که در دانشگاه‌های تیپ یک و ۲ و ۳ درس می‌خوانند از کیفیت آموزش خوبی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: مهمترین مطالبه‌ کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت این بود که شورای صنفی در شورای آموزشی دانشکده و دانشگاه جایگاه مشخص و حق رای داشته باشد و بتوانند مشکلات آموزشی دانشجویان را به مسئولان منتقل کنند. دراین مورد می‌توان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که در مهر ماه سال ۹۸ فرمودند در قانون‌گذاری افراد و اصنافی که ذی نفع هستند باید دخیل باشند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت افزایش ظرفیت‌ها را با توجه به امکانات رفاهی آموزشی دانشگاه‌ها پیگیری کرد؛ هر چند افزایش ظرفیت‌ها به شکلی که مصوب شده بود اصلا امکان پذیر نبود. افزایش ظرفیت‌ها  مغایر با اصل ۳۰ قانون اساسی بود، بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی وقتی کشور از نظر یک رشته  دانشگاهی به خودکفایی نرسیده است باید تسهیلات رایگان را در اختیار دانشجویان قرار دهد؛ در حالی‌ که ما می‌بینیم که دانشجویان در پردیس‌های دانشگاه‌ها هر ساله افزایش پیدا می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مشکل مالی مواجه شده است؛ البته تقریبا تمامی دانشگاه‌ها با مشکل کمبود بودجه مواجه بوده  با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه شوراهای صنفی در این موارد نتوانسته‌اند پیگیری چندانی داشته باشند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1133742 برچسب‌ها شورای صنفی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای صنفی وزارت بهداشت علوم پزشکی دانشگاه ها شورای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امسال قرار است نزدیک به ۱۰۴ هزار معلم جذب سیستم آموزشی کشور شوند که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۳۲ هزار نفر به طور مستقیم توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وارد مدارس کشور خواهند شد.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در همین راستا گفت: امسال ۱۰ هزار دانشجو با بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است