Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان از مشارکت چشمگیر شرکت‌های ایرانی در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، زیرساخت و صنایع مربوطه عمان خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد فلاح اوریمی، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: در راستای سیاست‌های دولت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه سازمان توسعه تجارت ایران جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور‌های منطقه و همسایگان و به منظور معرفی محصولات صادراتی و کالا‌های دارای پتانسیل شرکت‌های ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان افزود: پاویون جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین پاویون این نمایشگاه با ۳۰ شرکت در فضای ۴۰۸ مترمربع در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز، ساختمان، مصالح ساختمانی، آهن و فولاد، دکوراسیون، موکت، شیرآلات بهداشتی، صنایع فولادی و... در این نمایشگاه شرکت کردند.

فلاح اوریمی در همین راستا افزود: در این نمایشگاه سه روزه شرکت‌های از ۱۹ کشور از جمله کشور‌های ترکیه، انگلستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، عربستان، قطر، لهستان، هند، تایلند، پرتغال و... در مساحت ۱۳۳۰۰ مترمربع و تعداد ۲۷۰ شرکت حضور دارند.

رایزن بازرگانی ایران در عمان بیان داشت: مشارکت در این گونه نمایشگاه‌ها و نمایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های کشورمان می‌تواند به افزایش صادرات و توان اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

وی افزود: بعد از افتتاحیه رسمی وزرای دارایی و مسکن و شهرسازی عمان به اتفاق سفیر کشورمان از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی بازدید کردند.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان همچنین به افزایش رشد ۶۵ درصدی صادرات ایران به عمان طی ۱۱ ماهه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات کالا به عمان طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۶۳۸ میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین واردات ایران از عمان طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۵۱۵ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

تراز تجاری بین ایران و عمان مثبت ۱۲۳ میلیون دلار به نفع ایران است. حجم مبادلات بین دو کشور در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به ۱میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، زیرساخت و صنایع مربوطه همزمان با هفته طراحی و ساختمان عمان دوشنبه ۲۳ اسفندماه سال ۱۴۰۰ با حضور سلطان بن سالم الحبسی، وزیر دارایی و خلفان بن سعید الشعیلی، وزیر مسکن و شهرسازی این کشور و جمعی از مقامات محلی و همچنین سفرا و دیپلمات‌های مقیم از جمله علی نجفی، سفیر کشورمان در عمان در محل مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان افتتاح شد.     بیشتر بخوانید: محصولات ایرانی را در نمایشگاه‌های کشور عراق معرفی می‌کنیم

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی نمایشگاه عمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی نمایشگاه عمان میلیون دلار ۱۱ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است