Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار بلینکن به روسیه در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۰:۳۹

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد "احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی" هشدار داد در این ضورت واشنگتن " پاسخ جدی" خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بلینکن در مصاحبه‌ با CNN گفت: "می‌خواهم به شما بگویم که ما نگرانی‌ جدی در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی داریم. این چیزی است که ما به شدت روی آن تمرکز می‌کنیم".

بلینکن مدعی شد: "متأسفانه ما قبلاً شاهدبودیم چگونه از آن استفاده کردند و یا از استفاده آن در سوریه چشم پوشی کردند."

بلینکن در پاسخ به سوالی در مورد واکنش احتمالی واشنگتن و متحدانش در ناتو به چنین تحولاتی گفت که دولت آمریکا "با روسیه کاملا شفاف بوده و پاسخ بسیار جدی خواهد داد."

وی افزود: من جزئیات آن را در اینجا اعلام نمی‌کنم، اما عواقب آن شدید خواهد بود.

به رغم پافشاری غرب بر ادعای خود، روسیه اظهارات در مورد "استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی" در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر تاکید کرد که این اظهارات آمریکا بی‌اساس است و شواهدی بر تلاش برای "اهریمن سازی روسیه" است و خاطرنشان کرد که روسیه در سال 2017 از شر کل زرادخانه شیمیایی خود خلاص شد.

زلنسکی: مواضع طرفین در مذاکرات واقع‌گرایانه‌تر شده است

ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که مواضع مذاکراتی روسیه و اوکراین "واقع‌گرایانه‌تر" شده است.

به گزارش وبسایت روزنامه گاردین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی ویدیویی گفت: موقعیت روسیه و اوکراین در گفت‌وگوهای صلح واقع‌گرایانه‌تر شده، اما هنوز به زمان بیشتری نیاز است.

زلنسکی گفت: دیدارها ادامه دارد و به من اطلاع داده شده که مواضع در مذاکرات واقع‌گرایانه‌تر شده است. اما برای اینکه تصمیمات به نفع اوکراین گرفته شود، هنوز زمان لازم است.

این اظهارات زلنسکی پس از آن مطرح می‌شود که یک مقام ارشد اوکراینی گفت، مذاکرات با روسیه بسیار سخت هستند اما "قطعا جای سازش وجود دارد. "

واکنش واشنگتن به تحریم‌های روسیه علیه مقام‌های آمریکایی

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه به تحریم‌های مسکو علیه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و 12 مقام دیگر واکنش نشان داد.

وی درباره تحریم‌های روسیه گفت: «این اطمینان را داریم که اگر نیاز به ارتباط با روسیه وجود داشته باشد، این موضوع امکان پذیر خواهد بود».

روسیه روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه رئیس جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، «لوید آستین» وزیر دفاع، « جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و « ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز در لیست تحریم‌های روسیه قرار دارند.

مسکو اعلام کرده که تحریم‌هایش اقدام متقابل در برابر تحریم‌هایی است که واشنگتن علیه روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعمال کرده است.

در لیست اعلام شده توسط کرملین، تحریم‌ها به عنوان واکنش متقابل به شرایط روس هراسانه شدید توسط دولت کنونی آمریکا اعلام شده است.

در صدر لیست 13 نفری تحریم‌های روسیه، جو بایدن و آنتونی بلینکن قرار دارند.«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی، «ویلیام برنز» رئیس سیا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز در لیست تحریم‌ها قرار دارند.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق، «هانتر بایدن» فرزند رئیس جمهور آمریکا نیز در لیست تحریم‌ها قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، تمام کسانی که در این لیست قرار دارند نمی‌توانند وارد فدراسیون روسیه شوند هر چند که کرملین اعلام کرده مسکو ارتباط با مقام‌های آمریکایی را در صورتی که در راستای منافع ملی آمریکا باشد، رد نمی‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که در آینده نزدیک نیز افراد دیگری به این لیست اضافه می‌شوند.

قدیروف پاسخ ایلان ماسک را داد

هبر چچن در پاسخ به پیشنهاد مبارزه ایلان ماسک با ولادیمیر پوتین در نبردی تن به تن برای تعیین سرنوشت اوکراین گفت، این کارآفرین میلیاردر که بنیانگذار شرکت هوافضای اسپیس ایکس است، به سرعت شکست خواهد خورد.

به گزارش بیزنس اینسایدر، رمضان قدیروف، متحد اصلی پوتین که کنترل منطقه شبه‌خودمختار چچن روسیه را در دست دارد، با انتشار پیامی طولانی در تلگرام گفت: رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند ایلان ماسک را در نبرد شکست دهد. به شما توصیه نمی‌کنم که با پوتین رقابت کنید!

ماسک با مخاطب قرار دادن صفحه رسمی انگلیسی ولادیمیر پوتین نوشته بود: «من بدین‌ وسیله ولادیمیر پوتین را به مبارزه‌ای تن به تن دعوت می‌کنم.» و به روسی افزود: «آیا این مبارزه را می‌پذیرید؟»

رمضان قدیروف که به نظر می‌رسد لحن پیامش آمیزه‌ای از سرگرمی داشت، به ایلان ماسک راه‌هایی را پیشنهاد داد تا پیش از مقابله با پوتین قوی‌تر شود. هم رسانه‌های خبری اوکراینی و هم روسی گزارش‌هایی از حضور سربازان چچنی در جنگ اوکراین داده‌اند و قدیروف هم مدعی است که خودش در میدان نبرد است.

قدیروف به مدارک پوتین در ورزش جودو اشاره کرد اما گفت این تنها دلیلی نیست که ماسک بازنده خواهد شد. او گفت که ماسک صرفا یک "تاجر و بلاگر توییتر" است و در مقابل، پوتین "یک سیاستمدار و استراتژیست جهانی و غضب خداوند برای غرب و آمریکاست."

رهبر چچن همچنین گفت، اگر پوتین یک حریف "ضعیف‌تر" را شکست بدهد، "فردی غیر ورزشی به نظر می‌رسد." قدیرف در ادامه به ایلان ماسک پیشنهاد داد تا به یکی از آکادمی‌های نیروهای ویژه‌ و باشگاه‌ مبارزه بوکس او مراجعه کند.

ایلان ماسک ۵۰ ساله که زاده آفریقای جنوبی است، در واکنش به این صحبت‌های رمضان قدیروف دوباره روی مبارزه با پوتین تاکید کرد. او در پیامی توییتری پیشنهاد دریافت تمرین‌های بیشتر را رد کرد و گفت این به او "مزیت بیشتری می‌دهد." ماسک گفت: اگر او می‌ترسد مبارزه کند، قبول می‌کنم که تنها از دست چپم استفاده کنم، در حالی که اصلا چپ‌دست نیستم!

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان تحولات اوکراین جنگ اوکراین روسیه اروپا چین آمریکا مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان قیمت گوشی سلاح های شیمیایی واقع گرایانه تر تحریم های روسیه ولادیمیر پوتین قرار دارند ایلان ماسک امور خارجه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره