Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ اوکراین با دسترسی رایگان به موتور جستجوی قدرتمند Clearview AI می‌توانند چهره افراد را تشخیص بدهند و افراد خاص را در پست‌های بازرسی بررسی کنند.

براساس نسخه کپی‌شده‌ای که به دست خبرنگاران رویترز رسیده، پس از حمله روسیه به اوکراین، هوان تون-دت، مدیرعامل شرکت کلیرویو در پی نامه‌ای به کی‌یف، امکان استفاده از فناوری تشخیص چهره را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت اقدام خود را در اوکراین، عملیات ویژه خوانده است.

این در حالی است که چندی پیش، سخنگوی وزارت تحول دیجیتال اوکراین گفته بود که در حال بررسی پیشنهادهای شرکت‌های هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده مانند کلیرویو است. بسیاری از کسب‌وکارهای غربی با ارائه سخت‌افزارهای اینترنتی، ابزارهای امنیت سایبری و سایر پشتیبانی‌ها سعی در کمک به اوکراین هستند.

بنیانگذار کلیرویو گفت که استارتاپ او بیش از دو میلیارد تصویر فقط از سرویس رسانه اجتماعی روسی VKontakte در اختیار دارد و مجموع تصاویر پایگاه داده‌اش به ۱۰ میلیارد می‌رسد. از این رو، این پایگاه داه می‌تواند به دولت اوکراین کمک کند تا راحت‌تر از مطابقت اثر انگشت، صورت مردگان را شناسایی کند؛ حتی اگر صورت شخص آسیب دیده باشد.

تحقیقات وزارت انرژی ایالات متحده نشان می‌داد که تجزیه بدن مردگان، اثربخشی فناوری تشخیص چهره را کاهش می‌دهد، ولی مقاله‌ای در سال 2021 منتشر شد که نتایج امیدوارکننده‌ای را در این زمینه نشان داد.

در نامه تون-دت همچنین آمده است که فناوری کلیرویو می‌تواند در زمینه پیدا کردن پناهندگان جدا شده از خانواده‌هایشان، شناسایی عوامل روسی و کمک به دولت در افشای پست‌های نادرست رسانه‌های اجتماعی مرتبط با جنگ مورد استفاده قرار گیرد. در روزهای آینده بخش‌های بیشتری از دولت اوکراین به این فناوری مجهز خواهند شد.

آلبرت فاکس کان، مدیر اجرایی پروژه نظارت بر فناوری نظارت در نیویورک، به نوعی با انتقاد بر این روش گفت: عدم تطابق این سیستم می‌تواند منجر به مرگ غیرنظامیان شود، درست مانند دستگیری‌های ناعادلانه‌ای که به دلیل استفاده پلیس از این سیستم ناشی شده بود.

او افزود:‌ می‌توان پیش‌بینی کرد که شاهد نتیجه معکوس فناوری با نیت خوب خواهیم بود و در نهایت به افرادی که قرار است به آنها کمک کنیم، آسیب می‌رسانیم.

تون-دت در این زمینه گفت که کلیرویو هرگز نباید به عنوان تنها منبع شناسایی مورد استفاده قرار گیرد و او نمی‌خواهد از این فناوری در نقض کنوانسیون ژنو مبنی بر ایجاد استانداردهای قانونی برای رفتار بشردوستانه در طول جنگ استفاده کند.

او گفت که مانند سایر کاربران، کسانی که در اوکراین هستند آموزش می‌بینند و باید شماره پرونده و دلیل جستجو را قبل از درخواست وارد کنند.

کلیرویو که عمدتا محصولاتش را به مجریان قانون ایالات متحده می‌فروشد، در حال مبارزه با دعوی قضایی در آمریکاست که آن را به نقض حقوق حریم خصوصی با گرفتن تصاویر از وب متهم می‌کند. اما این شرکت معتقد است که جمع‌آوری داده‌هایش کاملا مشابه نحوه عملکرد جستجوی گوگل است. با این حال، چندین کشور از جمله بریتانیا و استرالیا اقدامات این شرکت را غیرقانونی می‌دانند.

کد خبر: 1133821 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده