Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم با اعلام اینکه "در حال مذاکره با اروپایی‌ها برای تأمین قطعات هواپیما‌های برجامی هستیم"، اظهار کرد: به‌دلیل عدم‌تعهد اروپایی‌ها در تأمین قطعات هواپیما‌های برجامی با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۷ فروند از هواپیما‌های ای‌تی‌آر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فعال هستند، این به‌معنای زمینگیر بودن ۶ فروند دیگر نیست و به‌طور معمول باید حدود ۲۵ درصد هواپیما‌ها در دوره تعمیر و نگهداری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر میزان بدهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد دیوان محاسبات کشور برای تهاتر ۵۷۰ میلیون یورو بدهی این شرکت برای افزایش سرمایه ابراز کرد: در ایران‌ایر گروه حسابرسی مستقر شده است و با همکاری دیوان محاسبات و حسابرسی گزارش کاملی در این زمینه تهیه خواهد شد. بعد از اتمام کار این گزارش به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه می‌شود و ما به‌عنوان حاکمیت آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه برای خرید هواپیما‌های برجامی از تسهیلات استفاده شد گفت: پیشنهاد دیوان محاسبات برای تهاتر بدهی‌های ایران ایر جهت افزایش سرمایه قابل بررسی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به پرسش دیگر تصمیم مبنی بر حواشی پیش آمده در رابطه با تاسیس ایران با یک هواپیما بیان کرد: بر اساس آیین نامه یک شرکت هواپیمایی برای تاسیس حداقل باید ۳ هواپیما داشته باشد و ما به مصوبه شورای عالی هواپیمایی در این زمینه پایبند هستیم چنانچه در آینده قرار باشد تعداد هواپیما‌ها برای تاسیس یک اعلان افزایش یابد آن را اعلام خواهیم کرد.

محمدی بخش در پاسخ به پرسش دیگر تصمیم مبنی بر اینکه آیا شرکت‌های هواپیمایی داخلی زیان‌ده هستند گفت: مدل اقتصادی شرکت‌ها باید تغییر کند، اما با این حال معتقدم شرکت هواپیمایی زیانده در کشور نداریم. با این حال شرکت‌های هواپیمایی باید الگوی اقتصادی خود را اصلاح کنند و با استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بحث تعمیر و نگهداری و همچنین تأمین قطعات برنامه‌های خود را تدوین کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه فروش بلیط هواپیما به صورت چارتری داریم تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و ما طی سه مرحله با شرکت‌های متخلف برخورد می‌کنیم. ابتدا به آن‌ها تذکر می‌دهیم، در مرحله بعد اخطار و در مرحله سوم برخورد تعزیراتی خواهیم داشت.

وی از ورود ۱۰ فروند هواپیما طی سه ماهه اخیر به کشور خبر داد و گفت: این هواپیما بین ۱۵ تا ۲۰ سال است.   منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اروپا هواپیما رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی پاسخ به پرسش تأمین قطعات هواپیما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی

وحید فروغی زاده  اظهار کرد: پروازهای صبح ایران ایر (هما) و آسمان از مقصد تهران به ایلام و بلعکس با توجه به شرایط ناپایدار جوی و کاهش دید افقی لغو شد.

وی افزود: امروز یک پرواز فوق العاده از شرکت ایرلاین پویا نیز در فهرست برنامه های پروازی فرودگاه شهدای ایلام قرار دارد که هنوز لغو یا انجام آن از سوی این شرکت هواپیمایی اعلام نشده است.

فروغی زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

وی ادامه داد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های ۶۸۰۰ و ۱۹۹ تماس بگیرند.

به پیش بینی کارشناسان هواشناسی، بارش باران از شامگاه یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی قرار می دهد.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری جو استان شاهد بارش های تند رگباری بهاری بوده است و این بارش ها همچنان تا روز سه شنبه تداوم دارد.

در حال حاضر ۱۲ سورتی پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در مقصد تهران - ایلام فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی پویا نیز هشت سورتی پرواز فوق العاده برای این مسیر برنامه ریزی کرده است که امروز و پنجشنبه هفته جاری آخرین سورتی های این شرکت در استان انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی