Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@19:35:54 GMT

حذف معافیت برای این مشمولان سربازی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۱۰۲

حذف معافیت برای این مشمولان سربازی

در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود «در انتهای ماده (۲) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹/۹/۱۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی، بعد از عبارت «جریمه مالی» عبارت «و جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده است» اضافه می شود و منابع حاصل پس از واریز به خزانه داری کل کشور از محل ردیف های مربوط، به صورت درآمد - هزینه جهت مبارزه با سوء جریانات اداری و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در اختیار این سازمان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بند الحاقی ۲ تبصره ۱۰ نیز حذف شد؛ در این بند آمده بود که «بندالحاقی ۲- معادل دودرصد(۲%) وجوه قطعی برگشتی به حساب خزانه و یا حساب دستگاههای اجرائی، ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از محل ردیف های ...- ۵۵۰۰۰۰ و ...- ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در قالب اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای به این سازمان اختصاص می یابد.»

بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ حذف شد؛ در این بند آمده است که «با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.»

بند الحاقی ۶ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود «شورای برنامه ریزی استانها مکلفند متناسب با تغییرات تقسیمات کشوری همانند دیگر دستگاههای اجرائی اعتبار لازم جهت احداث و تجهیز نواحی مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی شهرستانهای آن استان را پیش بینی و تأمین نمایند.»/منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: متاهلین کارت معافیت سربازی بند الحاقی تبصره ۱۰ حذف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور را محکوم کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است:

«بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی‌رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است.

بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی‌ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.»

در ادامه عکس‌هایی از تظاهرات دانشجویان امریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه را می‌بینید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند