Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: طی سه ماه اخیر ۱۰ فروند هواپیما با متوسط سن ۱۵ تا ۲۰ سال خریداری شده و به تدریج در حال ورود به ناوگان است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی اظهار کرد: صنعت هوانوردی در تحریم ها بیشترین آسیب را دیده است؛ اما خدمات بزرگی ارائه داد و با وجود گذشته ۴۲ سال تحریم، این صنعت روی پای خود ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره هواپیماهای برجامی و تعداد فعال بودن آنها، گفت: به دلیل عدم تعهد طرف اروپایی تامین و استمرار قطعه محقق نشد و این در تعمیر و نگهداری و سر خط بودن هواپیماهای برجامی موثر بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هفت فروند هواپیمای atr در حال حاضر سرخط داریم و فعال است؛ اینکه ۲۵ درصد پرنده ها معمولاً در دوره تعمیر و نگهداری باشد منطقی است، رایزنی‌هایی هم برای تامین قطعات هواپیماهای برجامی از گذشته انجام شده است و در مذاکرات وین هم رایزنی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت اقساط تسهیلات صندوق توسعه ملی در خرید هواپیماهای برجامی، گفت: تکلیف نظام بود که هما ناوگان خود را افزایش دهد و باید در سطح کلان از هما حمایت شود، دیوان محاسبات هفته گذشته موضوع تهاتر و افزایش سرمایه هما را ارائه داده است.

محمدی بخش درباره بدهی هما گفت: گروه حسابرسی در ایران ایر مستقر شده است که دیوان محاسبات و حسابرسی باید گزارش کاملی ارائه دهد پس از اتمام کار به عنوان حاکمیت، حسابرسی هما را در دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌کنیم برای خرید هواپیماهای برجامی هما از وام صندوق توسعه استفاده کرده است و این باید تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تاسیس شرکت هواپیمایی با یک فروند هواپیما بحثی بود که صحت نداشت و غلط بود، حداقل باید سه فروند هواپیمای ملکی برای صدورمجوز تاسیس وجود داشته باشد؛ اما ممکن است هواپیماهای ایرلاینی در چرخه تعمیر و نگهداری باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید مدل اقتصادی خود را تغییر دهند، گفت: به زیان دهی شرکت‌های هواپیمایی اعتقاد ندارم با اصلاح الگوی اقتصادی و چرخه پروازی و ظرفیت تعمیر و نگهداری باید هزینه‌ها مدیریت شود. 

وی بیان کرد: بخشی از پروازهای شرکت ها داخلی است که ایرلاین در آمد ریالی دارد و هزینه دلاری دارند که با تنوع پروازی و رشد ظرفیت کارگو باید به مدل اقتصادی قابل قبول برسند و در سال آتی مدل اقتصادی ایرلاین‌ها را دنبال می‌کنیم. 

محمدی بخش درباره نرخ بلیت گفت: در حال حاضر در موضوع نرخ‌ها بحث کف قیمت نداریم. 

۱۰ فروند هواپیما با متوسط سن ۱۵ تا ۲۰ سال خریداری شد

رئیس سازمان هواپیمایی اظهار کرد: طی سه ماه اخیر ۱۰ فروند هواپیما با متوسط سن ۱۵ تا ۲۰ سال خریداری شده و به تدریج در حال ورود به ناوگان است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای برجامی ۱۰ فروند هواپیما هواپیماهای برجامی تعمیر و نگهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز