Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد محمدی بخش صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: صنعت هوانوردی در تحریم ها بیشترین آسیب را دیده است اما خدمات بزرگی ارائه داد و با وجود گذشته ۴۲ سال تحریم، این صنعت روی پای خود ایستاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت اقساط تسهیلات صندوق توسعه ملی در خرید هواپیماهای برجامی گفت: تکلیف نظام بود که هما ناوگان خود را افزایش دهد و باید در سطح کلان از هما حمایت شود، دیوان محاسبات هفته گذشته موضوع تهاتر و افزایش سرمایه هما را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بخش درباره بدهی هما گفت: گروه حسابرسی در ایران ایر مستقر شده است که دیوان محاسبات و حسابرسی باید گزارش کاملی ارائه دهد پس از اتمام کار به عنوان حاکمیت، حسابرسی هما را در دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌کنیم برای خرید هواپیماهای برجامی هما از وام صندوق توسعه استفاده کرده است و این باید تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تاسیس شرکت هواپیمایی با یک فروند هواپیما بحثی بود که صحت نداشت و غلط بود، حداقل باید سه فروند هواپیمای ملکی برای صدورمجوز تاسیس وجود داشته باشد اما ممکن است هواپیماهای ایرلاینی در چرخه تعمیر و نگهداری باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید مدل اقتصادی خود را تغییر دهند، گفت: به زیان دهی شرکت‌های هواپیمایی اعتقاد ندارم با اصلاح الگوی اقتصادی و چرخه پروازی و ظرفیت تعمیر و نگهداری باید هزینه‌ها مدیریت شود. 

وی بیان کرد: بخشی از پروازهای شرکت ها داخلی است که ایرلاین در آمد ریالی دارد و هزینه دلاری دارند که با تنوع پروازی و رشد ظرفیت کارگو باید به مدل اقتصادی قابل قبول برسند و در سال آتی مدل اقتصادی ایرلاین‌ها را دنبال می‌کنیم. 

محمدی بخش درباره نرخ بلیت گفت: در حال حاضر در موضوع نرخ‌ها بحث کف قیمت نداریم. 

 رئیس سازمان هواپیمایی اظهار کرد: در ۳ ماه اخیر ۱۰ فروند هواپیما با متوسط سن ۱۵ تا ۲۰ سال خریداری شده و به تدریج در حال ورود به ناوگان است.

همچنین به گزارش مهر، وی درباره هواپیماهای برجامی اظهار کزد: یک گروه از هواپیماها به خانواده ATR و گروه دیگر به خانواده ایر باس ها اختصاص دارد. پس از تخلف گروه اروپایی و بدعهدی آنها در تأمین هواپیماها و قطعات و تعمیر و نگهداری هواپیماهای برجامی توانستیم با متخصصان داخلی این هواپیما را سر پا نگه داریم اما به سختی افتادیم و به سختی می‌توانیم قطعه تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هفت فروند از هواپیماهای ای تی آر «سر خط» هستند و در سفرهای نوروزی از آنها استفاده می‌شود استاندارد دنیا این است که ۲۵ درصد هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی در دست تعمیر بوده و ۷۵ درصد دیگر فعال باشند که فعال بودن هفت ای تی آر به استانداردها نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مذاکرات وین به تأمین هواپیما و قطعات اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» تاکنون اقساط مختلفی برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی به خرید هواپیمای برجامی به بانک‌های عامل مختلف پرداخت کرده است. دیوان محاسبات پیشنهاد داده تا برای تسویه این تسهیلات بخشی از بدهی به صورت افزایش سرمایه و بخشی دیگر به صورت تهاتر مطالبات هما از دولت در نظر گرفته شود.

کد خبر 664620 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری مذاکرات وین هواپیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری مذاکرات وین هواپیما هواپیماهای برجامی فروند هواپیما خرید هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها