Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

کانادا کشوری با فصول، مناظر و مناطق جغرافیایی متنوع است که تجربه‌ی زندگی کردن در این کشور بسیار متفاوت با سایر کشورهاست. از طرفی کوه‌های پوشیده از برفش آسمان شب را روشن می کنند و از سویی دیگر دریاچه‌هایش، سرمه‌ای فیروزه‌ای رنگ به رخ مناظر آن میکشند. مهم نیست که شما هوس فعالیت‌‍‌های فضای باز یا زندگی در محیط شهری پرهیاهو، مناظر کوهستانی و صخره‌ای یا قدم زدن در سواحل را داشته باشید، کانادا همه‌ی این موارد را یکجا در دل خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه مدارکی برای ویزای توریستی کانادا مورد نیاز است؟

9 مدرک مهم مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

گذرنامه

شما باید اصل گذرنامه وسایر مدارک مهم را همراه خود داشته باشید. هنگام ارائه درخواست برای ویزای کانادا، ۲ عدد کپی از صفحه‌ی اطلاعات گذرنامه خود باید ارائه دهید.

فتوکپی‌ها باید شامل موارد زیر باشد:

تاریخ صدور و انقضای گذرنامه شماره گذرنامه اطلاعات شخصی (شامل عکس، نام، تاریخ تولد و محل تولد). عکس

ارائه حداقل 2 قطعه عکس در اندازه و سایز عکس گذرنامه هنگام درخواست برای اخذ ویزای توریستی یا کوتاه مدت کانادا الزامی است.

اثبات تمکن مالی

شما باید مدرکی دال بر تمکن مالی ارائه دهید که ثابت کند میتوانید در طول اقامت یا سفر خود به کانادا از لحاظ مالی خود و خانواده‌تان را حمایت کنید. مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی:

گواهی موجودی حساب بانکی گواهی اشتغال (برای اثبات درآمد سالانه شما) مدارکی دال بر حمایت مالی دوستان یا خانواده از شما جهت تامین مخارج شما در طول مدت اقامت. مدرک نشان دهنده‌ی میزان درآمد شخصی که در طول اقامت شما در کانادا، میزبان شما خواهد بود. سایر مدارک نشان دهنده‌ی تمکن مالی مانند ملک، اوراق بهادار، سهام، سپرده ثابت بانکی و غیره اسناد تشکیل پرونده مالیاتی 3 سال گذشته کاورلتر(Letter Cover)

شما باید یک کاورلتر یا اظهارنامه برای دولت کانادا بنویسید و در آن توضیح دهید که چرا باید ویزای توریستی به شما ارائه شود.

دعوت نامه

اگر به دیدن خانواده یا دوستان خود می روید، باید دعوت نامه‌ای را که از سوی آنها دریافت کرده‌اید ارائه دهید.

فرم درخواست ویزا و سایر مدارک

شما باید فرم درخواست ویزا را از وبسایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دانلود کنید. سپس تمامی مدارک (اعم از عکس، رسید پرداخت هزینه ویزا، کپی گذرنامه و سایر مدارک) را به پیوست آن ارسال کنید.

شرح نامه سفر (Travel itinerary)

شرح‌نامه کاملی از برنامه سفر که شامل بلیط هواپیما و تاریخ رفت و برگشت شما باشد. مکان‌هایی که قصد بازدید از آنها را دارید نیز باید ذکر کنید. همچنین شرح مفصلی از مسیرهای سفری که در طول مدت اقامت خود در کانادا از آنها استفاده خواهید کرد.

اساسنامه شرکت و سایر اسناد

متقاضیان خوداشتغال باید اساسنامه (سند مهم شرکتی شرکت) و سایر مدارک پشتیبان را ارائه دهند.

مدارک اثبات مقصود سفر

باید افسران ویزا را متقاعد کنید که قصد اقامت در کانادا را ندارید. مدارکی که برای این امر مورد نیاز است عبارتند از:

گواهی اشتغالجزئیات قرارداد کاری که نشان میدهد شما کارمند دائمی هستید، نقش شغلی در شرکت و تاریخ مورد انتظار شما برای بازگشت به شرکت برای کار باید در این مدرک ذکر شده باشد. مدارک اجاره، خرید ملکاین اسناد ثابت می کند که شما پس از پایان سفر به کشور خود باز خواهید گشت.

از آنجایی که کانادا در ایران سفارت ندارد، شما باید برای پیکاپ ویزای کانادا که به پیکاپ پاسپورت نیز مشهور است؛ از طریق سفارت کانادا واقع در آنکارای ترکیه اقدام کنید. فرم درخواست برای پیکاپ ویزای کانادا را میتوانید مستقیما از سفارت دریافت کرده و یا آنرا از وبسایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دانلود کنید. متقاضیان میتوانند درخواست خود را بصورت حضوری، از طریق اداره پست و یا پیک ارسال کنند.

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

درخواست ویزای کانادا، ۱۰۰ دلار و هزینه ثبت بیومتریک اطلاعات شما ۸۵ دلار خواهد بود.

چه مدت می توانم با ویزای توریستی در کانادا بمانم؟

اکثر بازدیدکنندگان مجازند که تا ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشند. با این حال، در پورت ورودی،‌ آژانس خدمات مرزی کانادا ممکن است به شما اجازه اقامت کمتر یا بیشتر از ۶ ماه را نیز بدهد. زمانی که طول مدت اقامت شما تعیین شد، تاریخ الزام برای خروج از کانادا در گذرنامه شما درج خواهد شد. همچنین ممکن است که افسر مهاجرت مدرکی به نام ویزیتور رکورد به شما بدهد که تاریخ الزام برای خروج شما از کشور کانادا را نشان میدهد.

برنامه سفر به کانادا

برنامه ریزی دقیق قبل از سفر به کانادا و تعیین برنامه‌ی کلی سفر به دلیل وسعت و تنوع جغرافیایی این کشور، بسیار حائز اهمیت است. این کشور از ۳ طرف با اقیانوس‌ها هم مرز است و شعار کانادا که میگوید «از دریا به دریا به دریا»، زمانی که با تور داخلی کانادا به  مکانهای دیدنی این کشور سفر کنید برای شما به وضوح قابل درک خواهد بود. در صورتی که بدنبال تورهای داخلی کانادا هستید، مقاله «15تور داخل کانادا» به شکلی کامل به ا ین موضوع پرداخته و راهنمای مناسبی برای آشنایی با زیبایی ها و جاذبه های توریستی کانادا است.

اکثریت مسافرانی که زمان محدودی برای گشت و گذار در این کشور دارند و به دنبال برنامه‌ریزی سفری 8 یا 10 روزه به کانادا هستند، بروی یک منطقه از کشور تمرکز می کنند. این بهترین کار است مگر اینکه پروازهای داخلی برای مسافت‌های طولانی را مد نظر داشته باشید. کانادا از شرق به غرب بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر امتداد دارد و اکثر مناطق دورافتاده شمالی این کشور غیرقابل دسترس هستند.

بجز اینکه وقت کافی داشته باشید، بهترین انتخاب در صورت محدود بودن وقت، تمرکز بر غرب، مرکز یا شرق کاناداست. غرب کانادا با کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های آلپ و خط ساحلی اقیانوس آرام محاصره شده و برخی از دیدنی‌ترین مناظر را دربر میگیرد. مرکز کانادا نیز به شهرهای پر جنب و جوشش در تورنتو، مونترال و اتاوا مشهور است اما دشت، دریاچه و جنگل نیز در آن یافت میشود. آتلانتیک کانادا نیز که در شرق آن واقع شده، شامل استان‌های دریایی، نیوفاندلند و لابرادور می‌شود و به‌ خط ساحلی بی‌پایان، دهکده‌های ساحلی عجیب و غریب، و شهرهای کوچک با جوی دوستانه مشهور است. 

بهترین مکان‌ها و تفریحات در کانادا

آبشار نیاگارا

هیچ کاری به اندازه‌ی پوشیدن یک کت بارانی و در آغوش کشیدن رنگین مکان‌های آبشار نیاگارا جذاب نیست. میتوانید در محیطی پوشیده از مه، آبشارهای خروشان نیاگارا را از نزدیک لمس کنید و نظاره گر زیبایی آن باشید. محفل صرف شام در این منطقه را فراموش نکنید، جایی که میتوانید همراه با نور شمع، غذای خود را میل کنید و تماشای آبشار لذت ببرید.

دره اوکاناگان

دره اوکاناگان واقع در بریتیش کلمبیا، به تاکستان‌های سرسبز و باغ‌های میوه‌اش مشهور است و شراب‌های ممتاز این منطقه هر ذائقه‌ای را وسوسه میکنند. به غیر از تورهای چشیدن مزه شراب و فستیوال‌های متعدد، مکان‌های زیادی از جمله بازار کشاورزان برای گشت و گزار و تفریح در این منطقه وجود دارند. چه در مسیر راه‌آهن دره کتل دوچرخه‌سواری کنید و چه در دریاچه اوکاناگان قایق‌سواری کنید، فعالیت‌های تفریحی بیشماری در شهر کلونا وجود دارد که برای تمامی اعضای خانواده مناسب هستند.

پارک ملی گروس مورن

این منطقه را هتل شانگری لا فرض کنید، با این تفاوت که با کوه‌های سر به فلک کشیده و آبدره‌های خروشانی که بر فراز سواحل، جنگل‌ها و صخره‌های متروکه امتداد دارند احاطه شده باشد. پارک ملی گروس مورن جواهری پنهان در دل نیوفاندلند و لابرادور است که توسط مناطق بکر و یخچال های طبیعی محصور شده است. این پارک ملی جزو آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که گذراندن تعطیلات در آن، به مانند بهشتی برای دوستداران ماجراجویی در فضای باز و حیات وحش است!

برج سی‌ان تورنتو

یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن و امروزی، برج سی‌ان تورنتو است که خود این برج نیز به اندازه‌ی شهری که در آن واقع شده، حماسی است. این برج یکی از بلندترین برج‌های دنیاست و مناطق زیادی را بر بالای برج سی‌ان تورنتو میتوان دید.

بهترین زمان برای سفر به کانادا

فصل اوج سفر

ماه ژوئن تا آگوست، بهترین زمان برای ماجراجویی در فضای باز است. مسیرهای پیاده‌روی جذاب، آب‌های جاری و حیات وحشی که در حال جستجوی علوفه هستند این موقع از سال را به بهترین زمان برای سفر به کانادا تبدیل میکنند. در این مقطع از سال، آب و هوا گرم و آفتابی است اما بخاطر شلوغی، نرخ‌ها هم تا حدودی اوج میگیرند. بنابراین برای اینکه با قیمت کمتری بتوانید رزرو کنید، باید زودتر از موعد سفر اینکار را انجام دهید.

فصل کم رونق سفر

از ماه نوامبر تا آوریل، قیمت‌ها پایین آمده و جمعیت نیز کمتر میشود. این مقطع از سال بهترین زمان برای گشت و گزار در سراسر کاناداست. شرایط برای اسکی در آلبرتا فراهم است و دمای هوا به اندازه یخ زدگی در یوکان کاهش پیدا میکند. اگر تحمل سرما را داشته باشید،‌ سفر به مناطق قطبی برای دیدن شفق‌های شمالی بهمراه نوشیدن شکلات داغ میتواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان ایجاد کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تور کانادا ویزای توریستی کانادا بهترین زمان توریستی کانادا ویزای توریستی سفر به کانادا ویزای کانادا داشته باشید سایر مدارک تمکن مالی مورد نیاز نامه سفر مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش برف در روستای تاریخی و توریستی کندوان
  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • هزینه فوق برنامه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید ۴۰ درصد شهریه می‌شود
  • چهره جدید رامسین کبریتی در کانادا
  • پس انداز به روش ژاپنی‌ها را یاد بگیرید
  • طرح کالابرگ الکترونیکی دوباره اجرا می‌شود؟
  • طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید