Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی باشگاه ون پارس گفت: با این رویکرد باشگاه ون پارس دیگر در مسابقات لیگ پیشکسوتان شرکت نخواهد کرد. البته این تصمیم قبل از صدور رای هیئت فوتبال اتخاذ شده بود.در واقع این رای یک نوع خود زنی بود،آقایان می‌خواستند قدرتشان را به بخش خصوصی نشان دهند و آن را اعمال کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته پس از برگزاری جلسه رسیدگی کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان اصفهان، رأی پرونده دیدار پیشکسوتان ون پارس نفش جهان و فولاد مبارکه سپاهان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس رأی صادره، تیم ون پارس نقش جهان به علت عدم حضور در مسابقه، به استناد مواد ۲۸، ۶۲ و ۱۱۸ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال مصوب سال ۱۳۹۸، با نتیجه سه بر صفر بازنده دیدار اعلام و محکوم به پرداخت جریمه به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال شد. همچنین این باشگاه از حضور در دو دوره بعدی مسابقات پیشکسوتان فوتبال استان اصفهان محروم شد.

در واکنش به رای صادر شده، صمد ابدالی، معاون حقوقی باشگاه ون پارس نقش جهان، با اشاره به رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی هیئت فوتبال در خصوص حواشی فینال لیگ پیشکسوتان اظهار کرد: باشگاه ون پارس ارزش و احترامی که برای پیشکسوتان قائل بوده است شاید در هیچ جای کشور آن را شاهد نبوده‌ایم. فکر می‌کردیم کمیته انضباطی یک رکن مستقل از دیگر ارکان هیئت است و طبق ماده ۷ مقررات فدراسیون فوتبال این رکن فارغ از هرگونه جهت‌گیری باید اعمال نظر خواهد داشت.

وی ادامه داد: با این دیدگاه، بنده و آقای تحسیری مدیر عامل باشگاه در جلسه کمیته انضباطی شرکت کردیم تا از حق تیم پیشکسوتان دفاع کنیم اما متاسفانه از ابتدای جلسه اعضای کمیته کاملاً جانبدارانه و با جهت‌گیری و البته مقداری عصبانیت با ما برخورد داشتند. این رفتار باعث شد مدیرعامل باشگاه ون پارس جلسه را ترک کند. در واقع دلیل ترک جلسه این بود که آقای تحسیری سوالی را از اعضا کمیته انضباطی پرسید و آن این بود که چطور ممکن است بازی که انجام نشده جوایز فینال اهدا شود و نتیجه بازی نیز تعیین تکلیف شده باشد. اما کمیته انضباطی هیچ جواب قانع کننده‌ای در قبال این سوال نداشت.

آقایان گفتند مراسم قهرمانی نمادین بوده است!

معاون حقوقی باشگاه ون پارس تصریح کرد:صلاحیت کمیته مسابقات هیئت فوتبال این نیست که بازی را سه بر صفر اعلام کند درحالی که کمیته انضباطی با حضور اعضا می‌بایست تشکیل جلسه داده و رای صادر کند. اما در قبال سوال مدیرعامل ون پارس اعلام شد معاون کمیته انضباطی در روز بازی در ورزشگاه تختی حضور داشته و صلاح بر این شده جوایز اهدا شود!

وی افزود: حتی ریاست کمیته انضباطی به این اشاره کرد که اهدا جوایز به صورت نمادین بوده است و این امکان وجود دارد رای برگشته و بازی دوباره برگزار شود اما بعد از اعلام رای کمیته انضباطی مشخص شد این مراسم آنچنان هم نمادین نبوده است.

ابدالی خاطرنشان کرد: برخوردی که از سوی کمیته انضباطی شاهد بودیم نشان داد هرگز نباید احترامی برای پیشکسوتان قائل بود. در واقع به نظر می‌رسد شرکت ون پارس در این مسابقات اشتباه بوده است. این سوال را باید پرسید که حضور در لیگ پیشکسوتان چه عاید مالی می‌تواند برای یک باشگاه خصوصی داشته باشد. اما ون پارس تلاش کرده است احترام به موسفیدان جامعه فوتبال را حفظ کند اما با این رفتارها باعث فراری دادن تیم‌ها از شرکت در مسابقات می‌شوند.

رای صادره را به استیناف نمی‌بریم

وی ادامه داد: معاون حقوقی باشگاه ون پارس گفت: با این رویکرد باشگاه ون پارس دیگر در مسابقات لیگ پیشکسوتان شرکت نخواهد کرد. البته این تصمیم قبل از صدور رای هیئت فوتبال اتخاذ شده بود. در واقع این رای یک نوع خود زنی بود،آقایان می‌خواستند قدرتشان را به بخش خصوصی نشان دهند و آن را اعمال کنند.

معاون حقوقی باشگاه ون پارس اظهار کرد: تصمیم فوق باعث سرخوردگی پیشکسوتان محترم و جدا شدن یک باشگاه حرفه‌ای از گود مسابقات بود. در نهایت این رای از سوی کمیته انضباطی هیئت فوتبال صادر شده و در استیناف نیز هیچ اعتراضی از سوی باشگاه ون پارس انجام نمی‌شود چرا که همانطور که اشاره شد دیگر قصد شرکت در این مسابقات را نخواهیم داشت. متاسفانه در این مدت برخی با فراکنی و تهمت قصد داشتند اذهان عمومی را علیه باشگاه ون پارس ترغیب کنند اما با این تصمیم قطعاً متوجه خواهند شد ضرر اصلی را کدام طرف خواهد دید.

کد خبر 562186

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ون پارس نقش جهان هیئت فوتبال شهرستان اصفهان هیئت فوتبال استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیته انضباطی لیگ پیشکسوتان هیئت فوتبال رای صادر صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال؛ یکی از هوادار سپاهان به دلیل ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در (۱۲ اردیبهشت) از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، با توجه به مجموع محتویات پرونده و اظهارات وی که از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، بنابر به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی به مدت ۱۰ سال از ورود به تمامی ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم می‌شود.
رای صادره براساس ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

همچنین این پرونده برای رسیدگی به تخلفات دیگر اشخاص از حقیقی و حقوقی درجریان است.

دیگر خبرها

  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • تغییر زمان حضور ویسی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد