Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور به دنبال راه‌هایی برای پرداخت بدهی تاریخی ۵۲۲ میلیون دلاری (۴۰۰ میلیون پوندی) خود به ایران است و افزود نمی‌گوید که آیا به راهی برای پرداخت رسیدند یا خیر.

وی به «اسکای نیوز» گفت: «ما پرداخت بدهی به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم و به دنبال راه‌هایی برای پرداخت آن بوده‌ایم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراس افزود که یک تیم انگلیسی در ایران حضور دارد.

وزیر خارجه انگلیس پیش از این هم گفته بود که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی کشورش به ایران یک «بدهی قانونی» است و دولت لندن می‌خواهد آن را پرداخت کند.

همچنین «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که در امارات حضور دارد، گفته مذاکره بر سر نازنین زاغری-راتکلیف و سایر افراد دوتابعیتی در ایران ادامه دارد. نخست‌وزیر انگلیس در هتل «امارات پالاس» ابوظبی در پاسخ به این سوال که آیا تیم مذاکره‌کننده این کشور در حال حاضر در تهران حضور دارد، گفت: درست است و مدت‌هاست که ما در حال مذاکره در تهران برای آزادی شهروندان دوتابعیتی خود هستیم. 

نازنین زاغری جاسوسی که تحت پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می‌کرد و به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر شده بود، با پایان محکومیت ۵ ساله و در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی در انگلیس احتمالا در روزهای آینده مبادله شود.

روزنامه انگلیسی «گاردین» پیش‌تر، ۱۵ فوریه/۲۶ بهمن‌ماه، به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده بود لندن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به جمهوری اسلامی ایران است. 

ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی قراردادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی امضا کردند. لندن، بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحویل این تانک‌ها به ایران را متوقف کرد. رژیم پهلوی همه مبالغ مربوط به این قرارداد را که بر اساس برخی گزارش‌ها بالغ بر یک میلیارد دلار بوده را پرداخت کرده است.

دیوان داوری بین المللی یک شرکت بریتانیایی خدمات نظامی را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرده است. با این وجود، انگلیس به بهانه اینکه تحریم‌های بین‌المللی اجازه انتقال پول به ایران را نمی‌دهد، آن زمان از بازپرداخت این رقم خودداری کرد.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اواخر آبان در مصاحبه‌ای گفت که امیدوار است بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران در خصوص یک قرارداد نظامی مربوط به چند دهه قبل، «به زودی» پرداخت شود و دو کشور در تلاش هستند تا مسئله چگونگی پرداخت آن را بررسی کنند. 

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در خصوص بدهی انگلیس به ایران تأکید کرده بود «بدهی انگلیس قطعی است و باید پرداخت کند».

منبع: فارس اخبار مرتبط ۱۹:۵۶:۵۰ می‌خواهیم بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی ایران را پرداخت کنیم ۱۱:۲۱:۵۷ درخواست افکار عمومی برای استعفای جانسون از نخست وزیری انگلیس ۲۱:۱۳:۳۹ بهترین کار استعفای جانسون است ۲۲:۰۰:۰۰ جانسون در چالش اخراج و استعفا ۱۸:۲۷:۱۳ مذاکرات وین واپسین فرصت برای دیپلماسی است ۱۲:۳۵:۴۳ رد پای رانت در قراردادهای کرونایی دولت انگلیس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو انگلیس وزیر خارجه انگلیس بوریس جانسون نازنین زاغری دولت انگلیس بدهی انگلیس به ایران لیز تراس بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی برای پرداخت پرداخت بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۲ صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیشتر بخوانید: شرط صدور بیمه شخص ثالث لغو شد؟

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229051 برچسب‌ها پرداخت عوارض آزاد راهی

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث