Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با اصلاحات تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان با حذف جزء ۴-۱ بند الف تبصره ۱۲ موافقت کردند. متن این بند به شرح زیر است:

۱-۴- حقوق، مزایا و فوق العاده‌های کارکنان تابع قانون کار مصوب ۲۶/۱۲/۱۳۳۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی که در وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی مشغول به­کار هستند ده درصد(۱۰%) افزایش می­یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     

۳- در سال ۱۴۰۱ صدور هر گونه مجوز جدید برای افزایش حقوق و مزایای مستمر و فوق‌العاده‌ها و نظایر آن توسط مراجع ذی‌ربط از جمله هیأت‌های امناء، مجامع عمومی شرکتها و مؤسسات(باستناد اختیار مندرج در قانون تجارت)، شورای حقوق و دستمزد موضوع ماده(۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و هیأت وزیران تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار، خارج از افزایش‌های فوق‌الذکر ممنوع است.

۸- سقف خالص پرداختی متوسط سالانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هرعنوان درسال ۱۴۰۱ به گروه های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور هفت برابر مبلغ جزء(۱) همین بند است. پرداخت مازاد بر این مبلغ  تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیأت علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی و همچنین شرکتها و مؤسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است.

کارانه گروه پزشکی، فوق‌العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق­التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه­ ها و رساله­ ها و حق‌التدریس اعضای هیأت علمی و عیدی پایان سال از حکم این جزء مستثنی است.

همچنین سقف پرداختی به کارکنان مستقر در سکوهای حوزه عملیاتی شرکت نفت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین می‌گردد در موارد خاص به پیشنهاد شورای حقوق و دستمزد و تصویب هیات وزیران اقدام می گردد.

جزء الحاقی ۱- به منظور جذب و نگهداشت کارکنان قوه قضائیه و کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضائی با رعایت قوانین و مقررات با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تصویب شورای حقوق و دستمزد فوق‌العاده برای کارکنان مذکور برقرار می­شود.

هـ- دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند از تیرماه سال ۱۴۰۱ کلیه پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی) مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تسهیلات به کلیه شاغلین و بازنشستگان از هریک از منابع و حساب‌های دولتی و متعلق به دولت نزد خود را به تفکیک شماره ملی با اختصاص شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت، پرداخت نمایند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ضمن جلوگیری از پرداخت به کارکنان دستگاه های اجرایی ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بدون درج شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت‌، امکان دسترسی برخط سازمان اداری و استخدامی کشور به اطلاعات پرداختی را در بسترهای الکترونیکی فراهم نماید.

نمایندگان همچنین با حذف عبارت ذیل این بند مبنی بر" دستگاه های موضوع ماده ۶۶ قانون محاسبات عمومی اصلاحی ۲۲/۱/۱۳۷۷ از شمول حکم این بند مستثنی هستند" موافقت کردند.

در بخشی از ماده ۶۶ قانون محاسبات عمومی آمده است: -در مورد بودجه شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام رعایت مقررات این قانون الزامی نیست.

بند الحاقی- حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، مراکز و مؤسسات آموزش­ عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه ها مراکز و مؤسسات آموزش­عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه های اجرایی و دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که مجوز آنها از سوی شورای ­عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده و اعضای هیأت علمی آنها از طریق مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کار گرفته شده‌اند با حقوق اعضای هیأت علمی غیر بالینی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از محل اعتبار در همان دستگاه همسان­سازی می ­شود.

منبع: خانه ملت اخبار مرتبط ۱۱:۵۵:۳۱ متاهلینی که دو فرزند دارند، کارت معافیت سربازی می گیرند؟ ۱۱:۲۷:۵۵ ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه امروز به مجلس ارسال می شود ۱۰:۵۳:۱۳ تغییر ساعت همچنان در دستور ۱۲:۰۶:۲۶ اصلاح چندباره لایحه واردات خودرو / پاسکاری بین مجلس و شورای نگهبان همچنان ادامه دارد ۱۱:۳۲:۵۹ بودجه جهاد تبیین حذف شد ۱۱:۲۷:۰۶ تخصیص درصدی از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای به پروژه های غیردولتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو بودجه شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی مجمع تشخیص مصحلت نظام بودجه 1401 سامانه پاکنا لایحه بودجه 1401 حقوق نمایندگان مجلس قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شورای حقوق و دستمزد دستگاه های اجرایی اعضای هیأت علمی شورای نگهبان دانشگاه ها فوق العاده موضوع ماده سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است

مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در دیدار با رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با معرفی دستاورد‌ها و سامانه‌های این پژوهشگاه به‌ویژه سامانه و برنامه موبایلی پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور، عنوان‌کرد: این نرم‌افزار پارامتر‌های مختلف هواشناسی نظیر دمای کمینه، دمای بیشینه، سمت و سرعت باد، بارش، فشار هوا و ... را به کاربران ارائه می‌کند.

وی گفت: از لحاظ ارائه پیش‌بینی‌های درست، سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا با نمونه‌های خارجی خود قابل رقابت است که می‌تواند به‌عنوان سامانه بومی مورد استفاده قرار بگیرد.

رهنما در ادامه به پروژه‌های انجام شده این پژوهشگاه در سطح ملی و بین‌المللی همچون طراحی و راه‌اندازی سامانه هشدار و پیش‌بینی سیل، سامانه هشدار و پیش‌بینی گردوخاک برای ۲۵ کشور منطقه، سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا برای ایستگاه‌های تقلیل فشار شرکت ملی گاز ایران، سامانه پیش‌بینی و هشدار آتش سوزی برای عرصه‌های طبیعی کشور و پروژه در دست اقدام هواشناسی جاده‌ای هوشمند سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره و توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه این نشست «محمدرضا مجیدی» رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم نظام مسائل کشور، موضوع زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی است.

وی با عنوان این موضوع که باید دهه آینده را به نام دهه بسیج زیست‌محیطی نام‌گذاری و ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان همکاری‌ها و تعاملات خوبی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درباره موضوعات تغییر اقلیمی و محیط زیستی داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: در موضوع کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین موضوعات جامعه نخبگانی می‌توانیم از ظرفیت‌های کارشناسی و تخصصی این پژوهشگاه به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم.

رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: مجموعه ما یک مجموعه گفتمان ساز است به همین دلیل می‌توانیم درباره گفتمان‌سازی پژوهشی با محوریت هواشناسی و اقلیم‌شناسی همکاری خوبی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور داشته باشیم.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد