Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایران خودرو قرار است به مناسب نیمه شعبان طرح فروش فوق‌العاده خودرو برگزار کند و در این طرح، دو خودروی هایما S7 و هایما S5 را عرضه کند. آن هم با اختلاف حدود ۲۰۰ میلیون تومانی با قیمت بازار.

طرح فروش فوق‌العاده نیمه شعبان ایران خودرو، از فردا ۲۶ اسفندماه آغاز می‌شود و افراد می‌توانند در این طرح، دو خودروی این شرکت را بدون قرعه‌کشی خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موعد تحویل خودروی هایما در این طرح، سه ماهه است و ایران خودرو اعلام کرده قیمت خودرو در این طرح قطعی است. اما در صورت افزایش بیمه، مالیات و سایر الزامات قانونی، مشتری متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت آن است.

قیمت بازار آزاد و کارخانه هایما

اما قیمت دو خودروی هایما S7 و هایما S5 در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو چقدر است و این دو خودرو در بازار چه قیمتی دارند؟ به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت کارخانه هایما S7 در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو ۶۸۰ میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد هایما، ۸۲۵ میلیون تومان است. این یعنی اختلاف ۱۴۵ میلیون تومانی قیمت هایما S7 در بازار آزاد و کارخانه.

این اختلاف قیمت درباره هایما S5 هم وجود دارد. قیمت کارخانه هایما S5 در طرح فروش فوق‌العاده اسفند ماه ایران خودرو ۵۹۵ میلیون تومان است. اما قیمت هایما S5 در بازار آزاد ۶۷۳ میلیون تومان است. این یعنی اختلاف ۷۸ میلیون تومانی قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو

به عبارتی می‌توان گفت در حالی خودروسازان مدام از زیان‌انباشته خود گله دارند که در طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش خود، اصولا خودروها را با تخفیف حدود ۱۰۰ میلیون تومانی به مشتریان عرضه می‌کنند. اما مشتریان خاص!

نکته مهم این طرح‌ها این است که این تخفیف ۱۵۰ میلیون تومانی فقط به برخی از مشتریان می‌رسد. آن هم در حالی که هزینه کیفیت پایین و زیان خودروسازان را همه باید بپردازند. چون در موارد متعدد هنگام فروش فوق‌العاده خودرو، در لحظه باز شدن سایت خرید، یا فرصت خرید به پایان رسیده یا امکان دسترسی به سایت وجود نداشته و تنها گروه خاصی توانسته‌اند خودروهای تخفیف‌دار را بخرند.

با وجود انتقادات زیاد به قرعه‌کشی محصولات خودروسازان و رانتی که بین عده خاصی توزیع می‌کنند، خودروسازان بر ادامه فروش فوق‌‌العاده خودرو اصرار دارند.

آخرین طرح فروش فوق‌العاده سال جاری هم به ابران خودرو تعلق دارد. طرح فروش فوق‌العاده نیمه شعبان ایران خودرو از فردا ۲۶ اسفند ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود./منبع: تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران خودرو فروش فوق العاده هایما فروش فوق العاده ایران خودرو شاسی بلند ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی