Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@18:26:04 GMT

لغو معافیت متاهلین دارای دو فرزند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۹۵۵

لغو معافیت متاهلین دارای دو فرزند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای دو فرزند را حذف کردند.

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود «در انتهای ماده (۲) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹/۹/۱۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی، بعد از عبارت «جریمه مالی» عبارت «و جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده است» اضافه می شود و منابع حاصل پس از واریز به خزانه داری کل کشور از محل ردیف های مربوط، به صورت درآمد - هزینه جهت مبارزه با سوء جریانات اداری و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در اختیار این سازمان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
» بند الحاقی ۲ تبصره ۱۰ نیز حذف شد؛ در این بند آمده بود که «بندالحاقی ۲- معادل دودرصد(۲%) وجوه قطعی برگشتی به حساب خزانه و یا حساب دستگاههای اجرائی، ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از محل ردیف های ...- ۵۵۰۰۰۰ و ...- ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در قالب اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای به این سازمان اختصاص می یابد.» بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ حذف شد؛ در این بند آمده است که «با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.» بند الحاقی ۶ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود «شورای برنامه ریزی استانها مکلفند متناسب با تغییرات تقسیمات کشوری همانند دیگر دستگاههای اجرائی اعتبار لازم جهت احداث و تجهیز نواحی مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی شهرستانهای آن استان را پیش بینی و تأمین نمایند.» انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی متاهل معافیت سربازی بند الحاقی تبصره ۱۰ حذف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان

آفتاب‌‌نیوز :

حمید امانی همدانی در مورد یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یک رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان قرار داده‌اند و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۸ در نظر گرفته شده که مجموع این دو رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که برای یارانه نان در سال جاری اختصاص می‌یابد.

در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای یارانه نان در تبصره ۱۴ در بخش هدفمندی یارانه‌ها، در بند ۱ـ۴ـ مبلغ پانصد و شصت هزار میلیارد (۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت یارانه نان در نظر گرفته شد.

نیز در بند ۶ تبصره ۱۴ آمده است، ۶ ـ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع جزء (۱ـ ۶) این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوار‌های پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مبلغ هشت هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) هزینه نماید.

 قیمت خرید تضمینی گندم از کیلویی ۱۵ هزار تومان پارسال به رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته است. 

پیش‌بینی شده امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران